Gå til innhold

Noen fler som har babyer som er litt mindre en gjennomsnittet?

Anbefalte innlegg

Jenta mi hadde litt startvansker i livet som gjorde at hun ikke gjerne ville spise ,og vi måtte bruke sonde under en lang periode.

Alt er bare fint med henne idag, men er jo litt mindre kanskje en gjennomsnittet. Hun fulger kurven sin kjempefint men noen kjempe er hun ikke.

Hun blir 7 måneder i morgen 10/4.

I fredags var vi på kontroll og hun veide da 6740g og var 65 cm

Noen som er i samme vektklasse som oss:)

Fortsetter under...

Frøkna mi var 2800g og 48cm ved fødselen... Da hun var 4mnd veide hun 5kg og var 57cm... spent på 5mnd kontroll etter påske.

Lita og søt :)

Men selv om hun er lita så følger hun sin egen vekstkurve.. Er faktisk spesielt sterk til alderen iflg helsesøster :)

Tidlig ute med det meste også...

Elsker den lille jenta mi over alt på jord :)

Alle min tre jenter har vært små, eldste av de er 9 år nå og i går fjernet vi siste buksa i str 4 år. Hun var inne til testing nå i vinter og er min.2 år for sen vekst messig.

Nest yngste hadd kjempe problemer rett etter fødsel og gikk ned 700gr på 2 uker, lå på grensa til innleggelse pga vekt tap, nå er hun snart 3 år og har tatt seg flott opp og er jevnstor med andre på samme alder. Minstejenta er og liten, men er i ferd med å ta seg fint inn.

Det jeg vil si er at om hun er liten nå så kan hun fint plutselig vokse masse, eller hun kan fortsette i banen hun er i og bli en yndig lita frøken. Her har de og sammenlignet med både meg og pappan , så noen kjemper blir de nok ikke lell.

Annonse

jenta vår er 5.5 mnd og såvidt over 6 kg.hvis hu følger kurven sin vil hu være litt i underkant av 7 kg ved 7 mnd.hu spiser masse, og er frisk og rask.hu er allerede på 7 mnd-stadiet utviklingsmessig ifølge helsepersonell, så jeg er ikke bekymret:-)

Jenta mi hadde også "startvansker", har stort sett hele tiden hatt nesesonde, og etterhvert PEG. 2800 g ved fødsel, 45 cm lang. Hun er nå nesten 11 mnd, veier 8100 g, og er 65,5 cm. Stor, lita pie, og mammas øyensten. :)

Gutten min veide 2830g og var 48lang ved fødselen.på 5mnd kontrollen så var han 5900g og 64lang.han følger kurven sin fint:)å spiser masse mat.vi skal på 6mnd komtroll om 14dager.blir spennende å se hvor "stor" han har blitt da:)

Hei c",)

Tobias var ikke så stor da han ble født, han kom 5 uker før termin og veide 2430 g og 45 cm lang. Nå er han 5 mnd og veier 7235 g og 62 cm lang, så han er litt liten, men ligger ikke så veldig lang bak de andre som er født i november ;o) Vokser raskt lille gutten min..

Annonse

Gutten min er 5,5 mnd og veier 6,8 kg.

Ikke så stor no, men han var 3810 g ved fødsel.

Han har bare lagt på seg 3 kg på 5,5 mnd, men det skyldes nok masse gulping.

Ellers så er han kvikk og rask som det, og ellers ingen ting i veien med nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...