Gå til innhold

Hvor gammel var ditt barn da du fjernet baggen i vogna?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

var på gruppe på helsestasjonen i går og da snakka fysioterapauten akkurat om dette. hun sa at en bør beholde beggen så lenge som mulig, barna skal ikke sitte i vogna før de klarer å sitte selv.

men det er jo selvfølgelig mulig å ligge i sportsdelen. hennes råd var når du begynner å få "lyst" til å ta frem sportsdelen, så vent litt til, for de allerfleste gangene er det litt fortidlig.

det var det vi fikk beskjed om, men vet jo det er mange som har gjort det før, og at det har gått greit=) tenkte bare jeg ville fortelle deg hva hun sa=)

lykke til klem fra

Annonse

jeg har duo og byttet til sportsvogndelen når jenta var 5 mnd.ikke pga plassmangel,men fordi sov mindre på tur og vill gjerne se litt ut.har ryggen helt nede,men hu får mer oversikt enn i bagen.hender jeg tar opp ryggen et lite hakk hvis hu blir urolig(helsesøster/fysio sa det var greit!)

Er litt treig jeg skjønner jeg...Nora er 9 mnd - og vi bruker bagen til vogna vår ennå:-)

Nå har vi ei lita jente 69,5 cm - og stor vogn Emmajunga duo - så det går fint enda en stund til det!

Hvis vi går lang tur å hun blir utålmodig - har jeg alltid med en pute som jeg hever henne opp litt med - så hun kan titte litt ut :-)

Er stor fornøyd med å ligge ennå hun :-)

Til Pluttipluttipott

Jeg har også emmaljunga duo vogn, og i vår bag kan vi sette opp ryggen i sittestilling. Det kan sikkert du og, så slipper du å ha med pute på tur.Det er en plate under madrassen som settes opp :o)

Annonse

Guttene mine er født i september og oktober og jeg fjerna baggen når det begynte å bli på tide å bruke voksiposen. Det ble rett og slett for trangt i baggen syns jeg. Da vi kom på andre siden av vinteren hadde de begge to begynt å få interesse for å sitte i vogna, så da var det lisom ikke vits med bag igjen.

Med snupp har vi duo-vogn. Hun er født i januar og i denne vogna er det plass til voksiposen i bagdelen. Kommer nok til å bruke bagdelen til over sommeren.

Hun var litt under 4 mnd, det ble for trangt til jenta og posen i baggen. Men hun ligger helt flatt i sportsdelen, selv om hun nok kunne tenke seg å sitte litt mer opp nå (er 5 mnd i dag!) venter vi med det til hun setter seg opp selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...