Anonym bruker Skrevet 7. april 2006 #1 Del Skrevet 7. april 2006 Gutten min på 13,5 mnd har en tendens til å være hardhendt med andre barn. Nå skal det sies at han slår seg selv i hodet med plate og leker, så han skjønner vel ikke at det kan gjøre vondt for andre. Men det er jo ikke alle barn som tåler like mye som han, så han må jo slutte å slå andre barn. Han skjønner ikke så mye enda, men hver gang han slå, stortsett med en leke i hånden, sier jeg nei, ikke slå. Men tror egentlig ikke at han skjønner hva jeg sier. Det er ikke bestandig han lyder nei heller, men det er vel kanskje litt tidlig enda. Men hvordan skal jeg få han til å slutte å være så hardhendt? Vil jo ikke at han skal bli den rabagasten bare fordi han tåler ganske mye selv. Noen tips eller må jeg bare vente til han blir litt eldre og skjønner mer? Må jo bare legge til at han kan være veldig snill også, kan godt styke andre barn som sitter på gulvet på hodet:-) Merker jo også at han er mye mer aktiv enn de andre barna som vi omgås. Og han er jo verdens skjønneste gutt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4714494-han-sl%C3%A5r-andre-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
May36 Skrevet 9. april 2006 #2 Del Skrevet 9. april 2006 Vi lærte han å stryke i stedet for å slå, det er en liten periode de fleste unger skal gjennom tror jeg. Litt trass, mye vilje og eneste måte å signalisere hva de føler er med kroppspråk. Det fungerte veldig bra hos oss når vi viste han alternativet til å slå, at han kunne være snill. Fremdeles har han noen utbrudd i sinne, eller prøver seg, men som regel greier han å gjøre seg bedre forstått. Vi tok også litt tak i armen han slo med og forklarte at det var vondt og absolutt ikke lov å slå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4714494-han-sl%C3%A5r-andre-barn/#findComment-4727803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå