Gå til innhold

Bilbelte for gravide...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

er like sikkert med vanlig bilbelte DERSOM man hele tiden passer på at beltet ligger under magen, det syns jeg er vanskelig når magen vokser, så jeg syns mitt er en veldiggod investering(kjører minst en time om dagen jeg da) da slipper jeg å passe på at det ligger riktig:-)

Annonse

Ei venninne av ei venninne av meg var i kollisjon for ca en mnd siden, barnet i magen ble kvalt -Så det ca 7 mndr gamle fosteret døde i magen pga kollisjonen! Hun hadde ikke et slikt belte...

Jeg føler i allefall jeg har gjort det "riktige" ved å kjøpe et slikt belte, så har jeg tatt den forhåndsregelen jeg kunne ta...

For all del:

Ikke hør på trygg trafikk!!! .

Det er så mange som har mistet barna sine i kollisjoner, så hva er vel 400kr????? Er vel verdt hver eneste krone!!!

De som har brukt slike belter har ikke mistet barna sine, og der beltet ikke har blitt brukt, har det gått galt!!

Det kan sikkert gå bra uten slikt belte også, men er det egentlig verdt å teste det?

Man kan lese hundrevis av sanne historier på nettet.

Jeg har iallefall valgt å koste på spiren min 400kr. Synes det er lite for sikre også han i bilen!!

Jeg har arvet et slikt belte, og lånte det videre til en venninne da hun var gravid. Nå er det min tur å bruke det igjen... Argumentene om at ikke er tryggere enn et vanlig bilbelte synes jeg blir litt feil.. Jeg kjører ganske mye bil, og vil aldri klare å passe på at beltet til enhver tid ligger under magen. Derfor synes jeg det er veldig greit at beltet holdes på plass "av seg selv". Dersom noe skulle skje, vil jeg kanskje ikke i samme grad plages av "hadde jeg bare"-tanker...

Samme grunn til at jeg alltid bruker bilbelte, bruker hjelm når jeg rir, har forsikringer etc... Det er bare "for sikkerhets skyld..."

Har forøvrig sett beltet til 299,- men husker ikke hvor..

Jeg selger, og bruker besafe gravid, og kan ikke tenke meg å ikke bruke det under sv.skapet. Det er forresten veldig behagelig å slippe å dytte selen ned hele tiden. Vet om ei som mista barnet sitt i kollisjon, der hadde selene klemt langt opp på magen, det kunne hun unngått, hadde selen vært lenger ned..

Også mange som har utbytte av selen etter sv.skapet hvis de har hatt keisersnitt, holder selen unna snittet..

Annonse

Tryggtrafikk sier at det ikke er viktig, men det betyr jo ikke at det er noe farlig i å bruke "gravidebelte".

-og så er det jo så behagelig å holde bilbeltet borte fra full blære for eksempel.

Men det hjelper godt om jeg bare sitter på det, så jeg har sluttet å krype bak setet for å spenne det fast, tyngden min holder jo beltet fast.

Har prøvd to typer, min har stikk og borrelås på midten som dras opp mellom bena. utrolig upraktisk hvis du liker å bruke skjørt.

Den andre typen hadde to strikker og to borrelåser, en på hver side som festes på utsiden av lårene. litt mer festejobb, og litt mer tungvint hvis du aldri bruker skjørt...

jeg sydde meg ganske enkelt et slags putetrekk som jeg festet strikk og borrelås til som jeg har hatt fast i det andre setet, det holder bilbeltet på plass, og i det øyeblikket det skjer en kollisjon så er det jo ingen strikk og borrelås som hjelper, da er bare poenget hvor gravidebeltet har hodt sikkeretsbeltet rett før som teller.

Jeg skjønner ikke hvordan man skal rekke å tenke på å trekke selen ned når det gjelder?? Hvor god tid tror folk man har i en kollisjonssituasjon? Hadde tiden vært god, hadde man vel gjort en unnamanøver og unngått hele kollisjonen!

Ja, full av hormoner og full av sunn fornuft vil nå jeg si man er hvis man bruker eget belte...

herregud, hva er det for et surt anonymt tryne herinne nå da??! la nå oss som kjøpt slik sele bruker det i tro på at det hjelper. hva bryr det deg?? at EN eneste baby har blitt kvalt pga vanlige seler langt opp på magen er god nok grunn for meg å bruke min gravid sele der jeg vet at den ALLTID ligger under magen. for det gjør ikke vanlig sele i de bilene jeg sitter i ellers. vet ikke hva slags vidundersele du har som pent ligger på plass uansett jeg alltså.

spar oss for spydighetene dine i steden du.

Jeg kjøpte min BeSafe-sele for 249 på Renes i Kr.sand.. Syns det er vel anvendte penger..

Og hva så om det ikke er noe tryggere allikevel???

Det er iallefall mye mer behagelig enn beltet midt oppå magen..

Og dessuten så tror jeg det er sikkert uansett... så da slår jeg to fluer i en smekk...

Komfort, og sikkerhet :)

Og til du hormonelle, sure anonym.. Skriv i det minste under med nick.. Det går ikke an å ta deg seriøst ellers...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...