Gå til innhold

Stoler dere 100% på ultralyd???? (ang. kjønn)

Anbefalte innlegg

Eller er dere realistiske med tanke på at faktisk 59% av kjønnsfastsetting ved tidlig ultralyd (før uke 25) KAN være feil?

Blir dere evt. skuffet dersom det skulle vise seg å være feil?

Blant mine venner/bekjente har feilprosenten vært på over 50%............

Fikk vite kjønn på mine to, og kun den minste var riktig. Første gang var gynekologen skråsikker på at det var ei jente, men ut kom en gutt.

Fortsetter under...

Jeg stoler ikke 100 % på det jordmor sier på UL. Til meg sa hun at det var mest trolig jente på meg idag, så jeg tar det slik enda. Skal på UL på sykehuset i min uke 34 pga. morkake som ligger langt nede, så da har jeg mulighet til å få det bekreftet. :)

Men en gutt er også velkommen da for all del. :)

Eg er ganske sikker på at det er riktig. Jordmor tok seg kjempe god tid, og såg fleire gangar. Og so er dette svangerskapet ganske likt som sist, så vi trur nok det blir jente denne gangen og.

Kjem det ein gut, er det selvfølgelig kjekt, men blir nok overraska.

Nei. Gynekologen var 100% sikker på at det var gutt...tok først underlivsultralyd pga vi ikke visste jeg var så langt på vei...og da så hun rett på tisselassen liksom! Men jeg var ikke sikker før babyen var ute. Men hu hadde jo rett =)

Når de sa gutt, stoler jeg på det,sambo var dessuten sikker på at han så "familiejuvelene";-) Men hadde de sagt jente hadde jeg nok tvilt mere, har hørt om så mange som har tatt feil den veien(at de sier det er en jente og så er det en gutt)

Men for all del; kommer det en jente blir jeg nok veldig overrasket, men like glad!

Klarte ikke stole heeeelt på rutine-ul, hun sa jente.

Men på 3d så vi jenta vår selv og der var det ingen tvil. Var ikke skkurat sjenert *kremt*

Så legen skrev i notatet at det var et levende pikefoster*rørt* Synes det var så flotte ord. Hormonell? Hehe

Annonse

Jeg stolte 100% på ultralyden da jeg skulle ha Peter.. Dette fordi han ikke var av det sjenerte slaget i magen, og viste seg godt frem på ultralyden. Vi så at det var en gutt før jordmor sa noe, og hun sa hun var 110% sikker på at var en gutt, så... Og gutt ble det! =)

Det er større feilmargin på at de gjetter feil når de sier det er jente enn hvis de ser gutt.

Jeg såg selv på ul den lille guttetissen, det var ikke tvil asså..... Så jeg stoler på denne ul siden jeg såg det med egne øyne. Jeg skal ha en gutt til.....

Vi fikk vite at vi trolig ventet jente, men tror ikke helt på det! I tankene mine er det jo ei jente som heter Andrine, men har guttenavn klart om det er det som kommer ut!!! Har ikke kjøpt noen klær eller pusset opp rommet i typisk jente, men slik at det går til begge!!!

De tallene dine tror jeg ikke kommer fra sikre kilder. Legene kan nok ta feil, men ikke så ofte.

Vi var på ul to ganger da vi ventet Lisa. Første gangen var vi 15 uker på vei, andre ganger var jeg 18 uker på vei. Begge gangene sa legen at det var en jente, og ut kom Lisa.

Denne gangen har jeg vært på ul da jeg var 13+6 og 18+3, begge disse gangene sa legen at det var gutt, og dette så vi heeelt tydelig selv også.

Så jeg stoler 100% på det vi har fått vite på ul...

jeg fikk beskjed om at jeg venter jente, filmet kjønnsorganet fra mange vinkler, og jordmora beskrev hva vi så hver gang. usikker som jeg var, måtte jeg jo spørre om det var stor sjanse for at hun tok feil, og da sa hun at den sjansen var knøttliten. var fortsatt usikker noen dager etterpå, men når jeg tenker på det hun sa og magefølelsen min sa jente helt siden jeg ble gravid, er det liten sjanse for at hun tar feil. kjøpt inn noe jenteklær jeg, men skal ha med noen nøytrale klær på sykehuset, bare sånn i tilfelle... og de klærne jeg har kjøpt i norge (kjøpte en del jenteklær i danmark...) trenger jeg jo ikke å ta av lappen på før jeg kommer hjem fra sykehuset, sånn at det kan byttes. men jeg blir veldig overrasket hvis det kommer ut en gutt, men jeg vil jo bli like glad i han. det er jo babyen min for det!!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...