Gå til innhold

Hjelp hvorfor sover han så dårlig?

Anbefalte innlegg

Hei sønnen min på 5,5 mnd sover så utrolig dårlig hjemme:( når han overnatter hos besteforeldrene sover han i 8-9 t uten et pip. Men hjemme sover han kun 1 til 2 i slengen..

Så d jeg lurer litt på hvor streng kan jeg være mot han når d gjelder skriking osv??

Fortsetter under...

Hmm vanskelig å si. Pleier du ta han opp hver gang han lager lyder? Kan være han har vendt seg til det?

Kan også være du har vannårer under huset deres som gjør at det blir stråling på rommet til gutten deres. Hadde problem med det der vi bodde før nemlig. Litt kontroversielt kanskje men..

ligger han på eget rom? som hun ene her sier så kan det være han kjenner lukta av deg og morsmelk så han våkner for å få den kosen igjen.

har fått kjeft her for å anbefale dette, så det er ingen anbefaling, men kun et tips: jeg måtte begynne å gi flaske (med god grunn) og da jeg hadde kun gitt flaske et par netter gikk han fra å sove 2-3 timer i strekk til 4-5 timer. nå sist natt sov han 7 timer første økt og deretter 3 timer. tok bare et par uker før han nå sover kjempebra om natten. du kan prøve hvis du vil... dessuten bør du kanskje begynne med litt grøt hvis du ikke allerede gir han det. kan blande den tynn og gi av flaske (klipp stort hull i smokken). gi den minst en time før leggetid så han får bearbeidet den litt.

Annonse

nei jeg ammer ikke..har ikke ammet siden han var 6uker..

holder på å bli sprø:/ litt slitsomt å aldri få sikkelig sammenhengende søvn..han er veldig avhening av smokken..så jeg kan gi han smokken x antall ganger om natta...men kan jeg la ham skrike seg i søvn??

Dette er min første så jeg er så usikker...

har lagt han på eget rom i går for å se om han sov bedre da, men nei :/

og ang. spm. ditt: prøv heller andre ting enn å være streng når han skriker. vi prøvde å være strenge noen netter, men det hjalp overhodet ikke. prøv heller å mate han skikkelig om dagen og evt. sov i et annet rom enn han noen netter.

og evt. gi flaske da..

han spiser en god posjon med grøt før han legger sseg om kvelden. virker ikke som om han er sulten, mest sutring..men han mister smokken så er vi på`n igjen..i natt holdt han på å styra ca en time forleden kveld var d litt over 2 timer. blir så sliten av d her..ikke sover han noe særlig på dagen heller..

Syns så synd på deg/dere. Skikkelig vondt/slitsomt når de sover så dårlig.. Jeg leste her forleden dag(på DinBaby.com), og da var det snakk om en spesiell smekke som holder smokken på plass........ Husker ikke hva de kaldte det for noe, men du kan jo bla bakover i sidene.. Eller om det er andre som leser dette, (som vet hva jeg mener) så kan jo dere fortelle litt om det..

Regner med at du har forhørt deg om hvordan nettene er hos besteforeldrene... Lys på rommet etc..

Lykke til...

Annonse

har det likedan jeg og min er 10 mnd, urolig og må ha mat om natta! Prøvd å la han skrike men uten særlig resultat. tenkte at dette blir vel bedre med tiden og det har det faktisk blitt!! lar han prøve å finn roen selv en stund før jeg går inn og noen ganger går det fint andre ganger blir han lys våken...tror ikke det finnes fasit på disse små!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...