♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 7. april 2006 #1 Del Skrevet 7. april 2006 Hei Hei vennen. Sjekk klokkeslettet når denne er postert og noter at jeg IKKE er på jobb eller hjemme hos pappa på besøk. Frøken Villemo sitter nemlig i sitt eget hjem og skriver oppdatering til deg!!!!!!!! Sitter riktignok midt i gangen i lenestolen som sambo måtte bære ut fra stua til meg, men men. Det værste er vel at den lenestolen ville jeg kaste da vi flyttet sammen fordi at den var så STYGG. Ja ja, gjør nytta nå da. Nå skal du høre modem historie. Ringte jo NextGentel da jeg fikk det brevet og hun skulle få sendt modem med en gang. Så da fikk jeg faktisk melding fra Posten i går om at pakke var sendt med overnatt express til meg med ref. nr og greier. Jeg ventet tålmodig i dag på at det skulle bli levert på døra, men nei. FIkk beskjed av Postens Kundeservice at dersom de ikke fikk levert pakken før 1600 så ville den bli levert på det lokale postkontoret og jeg kunne hente den der før 1700. Så jeg peiser i vei på postkontoret i 1630 tida. Da påstår de at sjåføren har vært hjemme hos meg to ganger i dag for å levere men jeg har ikke vært hjemme. RIGHT. Også finner de ikke pakken! Hva gir du meg? Sjåføren har tydeligvis tatt helg uten å stresse så mye med ekspress pakkene. De var hyggelige nok til at de kjørte til oppbevaringssentralen og hentet pakken til meg. Følte meg litt bitchete, men jeg kjente at jeg MÅTTE ha nett hjemme NÅ. Så skulle jeg koble opp dritten hjemme. Bruksanvisninga inneholdt ikke instruks om hvordan det skulle innstalleres på min type pc. Så jeg ringer broderen på 20, men nei, da må han komme hit for å fixe det for han får ikke til å forklare det på telefonen. HA HA; det endte med at jeg fikk det til selv. OG det på under en time! Jeg er kjempe stolt over meg selv. Nå grunnen til at jeg sitter i gangen, er at jeg kjøpte kabel på 15 meter i dag, men den funket f..... meg ikke. Jeg har to korte kabler som funker, men da ikke den lange. Og pluggen er i gangen. Så da sitter jeg her. Festlig. Men det tåler jeg nå når jeg har nett!!!! Når det gjelder legen. Så er jeg da sykemeldt 100% frem til 24 april. Også skal jeg til fysioterapeut rett over påske. Så får vi se hva som skjer. Sånn som i går og i dag da jeg gikk hjemme så har jeg jo nesten ikke vondt, så jeg føler meg litt som en hypokonder men...... Ser i grunn ikke så mørkt på sm heller nå. Nå har jeg vært sm så lenge at permisjonspenger osv. er ødelagt likevel. Så da er jeg heller hjemme istedet for å ofre meg for jobb. Også betyr jo det at vi kan ha stesønnen min mer enn det vi har nå. Har en følelse av at mora ikke blir så glad for det, men det tar jeg i grunn ikke så tungt. Det er ikke hun som hører at barnet forteller faren at grunnen til at han er så sint og sur er fordi at han faren flyttet. Og da mener han ikke fra moren, men fra bygda de begge bodde i før. Ikke så veldig hyggelig for en pappa som har dårlig samvittighet i utgangspunktet. Ellers så er det vel ikke så mye nytt som skjer. Sambo var borte natt til i dag på arbeid så jeg var på venninne besøk i går kveld. Inviterte meg selv på middag, så slapp jeg det alene. Genialt Jeg er nesten glad for at det ikke er noen små babyer i min omgangskrets jeg. Begynner å bli litt veel stressa for fødselen, og kan vel kanskje med sikkerhet si at en baby knapt kan kalles liten i en sånn sammeheng. Hva skal dere i påska da? Hjemme eller? Vi skal på besøk hos svigerfar. Lurer på om jeg skal ta med meg barnet og dra utover tirsdag eller noe sånt. VI får så liten tid der fordi at sambo jobber tom onsdag. Også skal jo mor ha noe av påska og. Vi får se, er ikke spesielt keen på å sitte der ute og mugne uten sambo, men det er vel et lite offer i den store sammenhengen. Nei, da skal jeg begynne å se nytt på nytt snart. Du får ha en fin kveld også snakkes vi kanskje i morgen? Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4712733-dakota-dakota-dakota-dakota/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
DakotaFikkJente*20.08.06* Skrevet 7. april 2006 #2 Del Skrevet 7. april 2006 HALLO!!! ;-) Så gøy at det har ordna seg da!!! Etter litt styr vel og merke, men er det ikke alltid sånn da?? Hehe... Skulle bare innom og kikke før jeg tok kvelden jeg og det var jo kjempehyggelig å se at det var et innlegg fra deg der! =) Kunne jo ikke la være å svare da vet du, men da klarer jeg kanskje å holde meg oppe lenge nok til å få med meg hvem som ryker i Idol... Og jeg syns du var kjempeflink som fikk koblet til og ordnet helt alene!! Det hadde ikke jeg klart, men jeg er jo teknisk analfabet, så det er jo ikke så rart kanskje... Vi har data'n stående på spisestuebordet vi da. Det er bra vi ikke har middagsgjester så veldig ofte for å si det sånn, for det hadde blitt mye styr... Jeg har fått den store angsten i forhold til å få to barn jeg da. Hvordan i huleste skal jeg klare det liksom??? Må sitte seint oppe for å gi mat og opp om natta for å gi mat og så våkner storebror tidlig og da må jeg opp med han. Kommer til å dø.......................................................... Neida, det er vel ikke så ille, men jeg fatter faktisk ikke hvordan jeg skal få det til altså. Sukk... Bra jeg har mamma som kan komme og avlaste meg litt... Påska blir vel ganske rolig for vår del. Jeg er nødt til å få lest da, men jeg tenkte jeg skulle være flink før vi kommer til helligdagene. Få gjort mest mulig i begynnelsen av uka, sånn at jeg kan være sammen med sambo når han først har fri. Tenkte vi skulle prøve å være litt sosiale for en gangs skyld. På tide å komme seg ut av vinterdvalen nå... c",) Uka etter påske begynner jeg i praksis for noen dager og det blir jo spennende. Er jo godt kjent der og det er greit, men hvordan skal jeg klare meg uten min lille lur midt på dagen da? Hihi... Murmeldyr for tida, selv om det jo er mye, mye bedre enn det var selvfølgelig... Var forresten bra at du fikk full sykemelding syns jeg. Det trenger du helt sikkert. Og nå har du jo kommet deg på nett hjemme også og da er det jo så greit å holde kontakten likevel! Kanskje vi skal prøve å komme oss på msn i løpet av helga? Ha en fin kveld videre! Klem, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4712733-dakota-dakota-dakota-dakota/#findComment-4713599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 8. april 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 8. april 2006 Heia på du Hvordan står det til i dag da? Noe spennende på tapetet? Vi hadde i grunn ikke de helt store planene for dagen, før poden spurte om vi ikke kunne dra på kino. Så da bakte far og sønn boller før vi kledde på oss og kjørte til Trondheim for å se Ice Age 2. Vi fikk til og med tid til en soft is i finværet før filmen begynte. Veldig populær dag for lille mannen. Så nå er det barne tv og jeg sitter bare her i sofaen og ruger og venter på at rekene mine skal smelte. Jeg hadde så lyst på reker forrige helg, men da ble det taco. Sambo er nemlig ikke spesielt glad i reker. Så nå skal han spise lasagne og så skal jeg spise reker. Reker er jo noe av det beste jeg vet! Gleder meg! Ellers så er det lite nytt på vestfronten skulle jeg til å si. Synes det er lite kuult å sitte i min egen sofa og bimme da. Enda kuulere blir det vel sånn når hverdagen kommer tilbake og jeg sitter hjemme alene. Du får ha en fin lørdagskveld da hvis jeg ikke ser mer til deg. Så sees vi igjen vi da vet du. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4712733-dakota-dakota-dakota-dakota/#findComment-4719032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DakotaFikkJente*20.08.06* Skrevet 8. april 2006 #4 Del Skrevet 8. april 2006 Halloien! Har altså ikke fått logget meg på før nå, så jeg fikk nesten abstinenser her... Hehe... Begynner å bli lett avhengig av å komme inn å sjekke på Bim, selv om jeg ikke alltid har noe å skrive eller noe. Må liksom sjekke innlegg og sånt. Skjønner ikke hvorfor jeg gidder, syns det er masse krangling og dritt for tida, men det er jo kjempehyggelig å finne et svar fra deg da!!! Her har det vært full rulle i dag. Først var vi avgårde og kjøpte sandkasse til minsten. Ikke at vi har bruk for den akkurat nå da, men det var tilbud og da er det greit å benytte sjansen. Etter at vi hadde unnagjort helgehandelen og jeg hadde fått kjøpt noen blomster var det å få i minsten litt mat før guttene tok seg en lur. Jeg leste fag!! Hele to kapittel... Hehe... Så fikk vi noen venner på besøk og ble sittende og skravle noen timer før jeg tok med meg bikkja og gikk en tur i drittværet. Så lenge jeg ikke er våt eller kald er det igrunn ganske deilig... Nå holder sambo på å dusje småen og jeg har plassert meg foran data'n da. Han (minstemann altså) begynner å bli veldig klar for senga, så etter litt kveldsmat nå er det nok natta for han. Han har vært våken flere kvelder når jeg har lagt meg nå, men har sovna greit igjen. I går derimot, var det helt umulig... Han er helt stille altså, men er våken og vil gjerne holde mamma i hånden og kose litt. Greit det forsåvidt, men i går sovna vi vel ikke før nærmere halv ett og da begynner det å bli litt vel drøyt... Var min tur til å sove i morges, men du vet... Bare gullet er i seng nå skal jeg få laget litt mat. Varmer bare litt grillet kylling og har salat og ris ved siden av. Godt og enkelt! Ha en fin kveld videre, så snakkes vi. =D Klem, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4712733-dakota-dakota-dakota-dakota/#findComment-4719197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 9. april 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 9. april 2006 Heia du Skjønner godt hva du mener med abstinenser. Kan du forestille deg hvordan jeg har hatt det med internett kun på jobb. Slitsomme greier kan jeg fortelle deg. Er godt fornøyd nå da, her jeg sitter i min egen sofa, med radioen på og en flaske farris bris på bordet. Mannen og barnet er ute og vasker biler innvendig og utvendig, så her er det stille og rolig. Tror til og med naboenen oppe er borte for der er det også uvanlig stille. Der bruker det jo å være full skrike konsert dagen lang. Merker det at jeg ikke er like aktiv på innleggene her lenger. Jeg var rimelig super aktiv før, men føler ofte at jeg kanskje ikke har så mye å si. Spesielt siden jeg unngår alle "sure" innlegg. De synes jeg det er best å overse. Men leser innlegg gjør jeg, og sambo mobber meg allerede for mor og barn sidene. Han har til og med fått ut av meg nicket mitt, under argumentet om at vi er da sammen om dette. Han er ikke så oppe og går på data så det har vel ikke så mye å si. I går kveld ble han sittende oppe og leke seg på internett etter at jeg gikk og la meg kl 2200. Ble så trøtt sjø. Han hadde slått av pcen for jeg hadde fortalt hvordan han skulle gjøre det, men han hadde ikke klappet sammen lap toppen for han visste ikke hvordan han skulle gjøre det..... Ingen umiddelbar fare for at han skal hacke seg innpå noe som du kanskje skjønner Ellers så skinner solen, men det blåser kaldt og da frister det fint lite å være ute og vaske bil. Vi skal jo selge volvoen nå så den må vel bare vaskes og shines snart, men jeg klarer ikke å engasjere meg helt. Sambo er mannen som har bil interessen og det har guttungen og, så da kan de få leke menn ute alene. Tror det er litt godt for far og sønn det at jeg holder meg litt unna. Det er ikke så enkelt når de begge føler at det blir for liten tid sammen. Gruer meg til over påske for da har sambo erklært ny forhandlingsrunde når det gjelder samvær. Vi kan jo ha ham mer når jeg likevel er hjemme. Vi har jo et godt forhold nå, men med en gang samvær og sånne ting kommer opp så blir tonen fort noe mer kjip. Vi får se, det er vel en del av pakke avtalen jeg visste om da vi ble sammen. Problemet mitt er vel at jeg blir så provosert også kan jeg liksom ikke si noe til henne for det der er mellom henne og sambo, ikke meg og henne. Ja ja, vi få se. Hvordan ligger du ann med msn da? Vi må jo klare å møtes der og. Litt annen kommunikasjons form enn sånne brev hele tiden. Koselig det og da Vi snakkes, kanskje du er her nå? Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4712733-dakota-dakota-dakota-dakota/#findComment-4724043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DakotaFikkJente*20.08.06* Skrevet 9. april 2006 #6 Del Skrevet 9. april 2006 Hei, hei! Nei du, har ikke vært inne her på noen timer nå jeg. Har faktisk fått lest fag i dag, det er jo helt utrolig!! Skulle egentlig lese nå også, men så fikk minsten et raserianfall og faren guffa opp musikken for å sjekke noe, så da var det ikke akkurat så lett å konsentrere seg... Men jeg har nesten fått lest den ene boka og det er jo ikke dårlig bare det. Bare tre igjen... som selvfølgelig er mye tykkere... :/ Jaja, blir nok bra til slutt tenker jeg... Jeg er så glad for at ingen av oss har barn fra før! Altså, hadde vi hatt det så hadde jo ikke det vært noe problem sånn sett, men jeg ser for meg at det er mindre komplisert sånn. Kjedelig når det blir så mye greier i fht samvær og sånt og jeg kan godt skjønne at det ikke er så lett å bare holde munn da... Får jo bare krysse fingrene for at det ordner seg til det beste for alle! Bortsett fra lesinga har det ikke skjedd stort her i dag... Har hatt en deilig middag sammen alle tre og ellers er det leking med minstemann som står på tapetet. Han er heldigvis flink til å leke aleine, men noen ganger syns jeg det er greit å bare sette meg ned på gulvet til han. Han trenger jo ikke å sitte aleine hele tida!!! Ellers er det full rulle nedi magen i dag. Kjennes ut som det er noen som turner rundt og virkelig slår seg løs. Hehe... en liten akrobat det der... =) Pleier å logge meg på msn etter at minsten er i seng jeg. Du kan jo få adressa, så ser du vel når jeg er der eller? Er ikke helt inne i hvordan alt fungerer.... Anyway.... [email protected]. Vi snakkes! Klem, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4712733-dakota-dakota-dakota-dakota/#findComment-4726217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 9. april 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 9. april 2006 Hei hei igjen du Da har jeg lagt deg til msn lista mi så får jeg se om du popper opp når du logger deg på. Så flink du har vært til å lese da. Blir kjempe imponert jeg. Krever jo masse viljestyrke å lese når det er så mye som foregår rundt deg hele tiden. Kjempe bra jobba! Så får en ta sorgene med de andre bøkene sånn etterhvert. Her har tippeligaen startet og det sees nå kamp på Tv2 Zebra samtidig som radioen står på sånn at en skal få med seg scoringene i tippeligaen og 1 divisjon. Kjære meg. Guttungen sitter på rommet og leker - alene. Helt utrolig hvor flink han alltid er til ikke å mase og leke selv etter barne tv. Men det henger vel sammen med at dersom han "forsvinner" så slipper han kanskje å legge seg snart De er jo bare litt utspekulerte. IKke for det, tror jeg var sånn selv jeg. Godt at det er sånn nogenlunde stille da. Blir så sliten i hodet av det evinnelige surret til guttungen hele dagen. Veldig koselig, men han prater som ei kvern HELE dagen. he he, har vel ikke så mye jeg skulle sagt jeg heller. Er flink å kverne jeg og. Nei, da venter jeg i spenning og ser om jeg ser deg på msn senere i kveld. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4712733-dakota-dakota-dakota-dakota/#findComment-4726717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DakotaFikkJente*20.08.06* Skrevet 10. april 2006 #8 Del Skrevet 10. april 2006 God morgen! Takk for praten i går - det var veldig hyggelig! =D Nå sitter vi her og venter på dagbarnet. Han skulle egentlig vært her kl 8, men jeg tenker mamma'n sover lenge i dag. Det hender det sånn innimellom... Samme for meg da, jeg får jo betalt fra 8 jeg... Formen er helt elendig i dag med doflying til den store gullmedalje, så det er egentlig greit at han ikke har kommet før... Frokosten besto av 4-5 Ritzkjeks og et halvt glass Sprite, så du kan tro jeg er fornøyd... Jada... =/ Begynner heldigvis å føle meg litt bedre nå. Lurer på om jeg reagerer på noe jeg spiste i går eller hva som skjer... Minsten skal til legen igjen i dag da. Han surkler og piper like herlig han, så nå er det greit å få sjekka det igjen syns jeg. Satser på at legen tar blodprøver og sjekker ordentlig nå da, sist bare lyttet han... Greit å få gjort det før alle fridagene begynner syns jeg og så har han jo holdt på i 2 1/2 uke nå, så det begynner liksom å bli bra føler jeg... Ellers er jo planen å få lest litt i ettermiddag da, enten på biblioteket eller hos foreldrene mine, men jeg tenker jeg får se an formen litt først jeg. Og hvis jeg er flink kan jeg kanskje få lest litt når guttene sover og når far og sønn er hos legen (jeg må være her med dagbarnet, men han blir henta rett etter at de drar). Får bare se hva jeg orker... Er jo forresten ikke sikkert dagbarnet skal sove i det hele tatt - kommer jo helt an på når han kommer og hvor lenge de har sovet i dag det... De har en døgnrytme som er ganske forskjellig fra vår for å si det sånn... Ja, var ikke stort mer jeg hadde å fortelle om i dag, måtte bare finne på noe mens jeg satt her og ventet. Og så trenger vi jo ikke å kutte ut Bim helt selv om vi nå er på msn... =) Ha en fin dag sammen med gutten, så ses vi kanskje i kveld... Klem, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4712733-dakota-dakota-dakota-dakota/#findComment-4730889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 10. april 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 10. april 2006 Hei du Takk for i går ja. Kjempe hyggelig å få sånn umiddelbar feedback. En får liksom et annet inntrykk av hverandre da, når spontaniteten er der mener jeg. Skulle egentlig være flink å leke med guttungen, men så måtte jeg betale noen regninger (ugh) og så begynte han å høre på Albert Åberg på cd så da fant jeg ut at jeg skulle ta meg en tur innom bim mens det enda er stille her. Helt utrolig hvor mye bedre det går når det bare er vi to sammen. Når faren er i nærheten så blir det bare styret og maset. Vet ikke hvorfor, kanskje det er fordi at jeg er flinkere å være konsekvent? Så han vet at det hjelper ikke å argumentere så veldig, det er jo alltid en sjans for å få gjennomslag når det er to som bestemmer Godt å være litt alene vi to og da synes jeg. Sånn som med legginga i går. Snakk om døgnrytme ja. I leiligheten over oss så er det altså en enslig mor med ei datter på en 12 år eller noe sånt og ei datter som blir 5 nå. Synes så synd i den ungen på 5. Lørdag kveld så gikk hun ute her alene midt i beste barne tv tid og skulle sikkert leke. Men det var jo ingen barn ute da. Og hun legger seg veldig sent, det hører jo vi etter at vi har lagt oss i 22 tida. Da er det fortsatt fullt liv oppe med skriking og kauking. Også på'en igjen i 8 tida om morgenen. I dag reagerte guttungen fordi at det var så mye leven oppe. Bruker vanligvis ikke å henge meg så veldig opp i naboene og hva de driver med, men jeg får litt vondt av den jenta. Ikke rart de krangler og skriker når hun sannsynligvis er overtrøtt så det synger etter. Ja ja, håper det bedrer seg. Kan jo nesten ikke si noe heller. Så det hender jeg irriterer meg VELDIG over lydnivået der oppe. Litt slitsomt når jeg har senvakt for eksempel og kunne tenke meg å sove til langt utpå formiddagen. He he, skulle i og for seg ønske at guttungen her sov lenge dersom han fikk sjansen til det. I dag sto vi opp 0830, og da hadde han vært våken leenge. Jeg bare nekter å stå opp tidlig bare fordi at han har det så travelt med opp og leke. Mora sier det hun og, han får styre seg selv i senga frem til noen kommer inn og sier at han kan stå opp. Da han var mindre så kunne han finne på å våkne kl 0400 og sette seg på gulvet å kjøre brannbil liksom. Han har null begrep om tid, og når det er natt og ikke. Kanskje ikke å forvente heller det da. Så jeg kjøpte ei sånn vekkerklokka som en kunne stille inn slik at den sover om natta med øynene igjen også setter du den på feks 0800 og da åpner den øynene og da vet ungen at da er det morgen. Funket ikke i det hele tatt. Han brøyt jo sund den klokka umiddelbart i et forsøk på å overstyre øynene Måtte bare le jeg. Høres fornuftig ut å ta med poden til legen i dag ja. Ikke noe festlig å ha en unge som fort blir skikkelig dårlig i påska når ingen er på jobb og en må vente i timesvis på legevakta. Også er det vel sånn at unger fort blir friske igjen så da har han jo gått lovlig lenge og hanglet. Satser på at de finner ut hva det er da sånn at han kan få medisiner og bli frisk og rask igjen. Nei, da skal jeg støvsuge litt her før vi sikkert blir oppringt for å komme å hjelpe til med dress handling. Lykke til med lesinga da så sees vi kanskje i kveld. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4712733-dakota-dakota-dakota-dakota/#findComment-4731720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå