Gå til innhold

Hvor mange grader er det når dere slutter med strøpebukse? u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ca minus 2-4, kommer litt an på vær og vind ellers. Bruker veldig sjeldent strømpebukse på ungene mine, ser ikke poenget når kjeledressen er så varm og god, så her brukes bare strømpebuksen de kaldeste dagene. Er lenge siden sist de hadde på seg en nå. Minsten er 19 mnd om det har noe å si.

Body, bukse og genser til vanlig. Evt tjukkegenser og da altså strømpebukse på de aller kaldeste dagene. Synes strømpebukse er så unødvendig og klumpete sånn generelt. Helt klart nødvendig med masse minusgrader, men ikke ellers og jeg kan jo absolutt ikke bruke det på dem inne, det er helt håpløst.

Vi btuker størmpebukse enda vi...og her er det 6 - 7 pluss... kommer nok til å fortsette med det til det blir nærmere 10 pluss... Og da har han bare bukse, og strømpebukse under dressen...Blir helt forferdet når jeg ser små barn nå ¨på vinteren/våren eller høsten UTEN lue, sånne små som er nesten helt nyfødte!!!, eller barn uten votter og med lue, men uten skjerf som sitter i bæremeis, eller med skikkelig tynn dress. Da får jeg bare helt fnatt! Hva tenker egentlig enkelte foreldre på?? De små kan jo ikke holde varmen selv, og det er ut igjennom hodet at mesteparten av varmen forsvinner, spesielt når de ikke engang har hår!!!! Nei da har jeg heller på en tynnere dress, eller kutter ut dressen og bruker regnbukse heller enn å kutte ut strømpebuksa...

Annonse

Jeg har fortsatt strømpebukse på gutten min som er 14 mnd. Men når jeg har dress på han så har jeg ikke bukse på han under, bare strømpebuksa.

Bodde i Nederland i 1 1/2 år og der er det ingen barn som bruker strømpebukse, de vet så vidt hva det er..

Det er jo varmere der enn her, men ikke så mye varmere.

Stort sett ligger temperaturen der om vinteren mellom 0-5 grader, men kan også krype ned til 5-10 minus. Og de har fortsatt ikke strømpebukse.. heller ikke dresser til barna.. Og vinden der er sterk og kald!

Jeg reagerte mange ganger og syns det var uforsvarlig, men der var det helt vanlig.

De lo av eldste sønnen min da han brukte det ( han var da 7 år), så jeg lot han gå uten.

De hadde ofte ingen lue på barna heller, bare de aller yngste på kalde dager.

Så tror vi mange ganger også overdriver påkledningen her i Norge, selv om jeg syns det ble litt vel tynt i Nederland.

Vi bruker strømpebukse på poden ennå. Ifjor sluttet vi ikke med det før i begynnelsen av juni, men da var det jo også veldig sen vår. Tror vi kommer til å bruke det en stund ennå (er 4-5 plussgrader der vi bor). Selv hater jeg når man kjenner den kalde vinden opp gjennom buksa...Han er forresten 16 mnd.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...