Gjest Skrevet 20. april 2006 #26 Del Skrevet 20. april 2006 Hei EllenAA. Beklager at du føler en viss trang til å rope ut noe, men vi kan vel sikkert få klarlagt dette med en gang. Jeg har lagt frem nok dokumentasjon som viser at kikhostevaksinen, Hib, Prevnar, MMR kan være årsaken til flere ulike skader! død og skader er rapportert inn! Vil du si at det er helt i orden at vi fortsetter å sprøyte dette inn i uskyldige barn? eller bør vi forby disse produktene med en gang? Paracet som du nevner, er langt i fra noe trygg medisin og burde etter min mening vært forbudt for alle barn den burde heller ikke vært solgt over disk fra butikk og bensinstasjon. Medisiner som er skadelige er fremdeles på markedet, fordi man avventer ny forskning som kan bekrefte skader eller konsekvenser!! Dette burde vært klarlagt mye tidligere eller før produktene kom ut på markedet.. Noen her i forumet har sikkert blitt skremt av fuglevirusviruset og hamstret Tamiflu! (den eneste medisinen man tror kan ha effekt på dette viruset som man pr. dags dato ikke vet hvordan ser ut. Hittil er det rapportert flere døde av Tamiflu enn av fuglevirus. Aksepterer du at disse produktene fremdeles skal være på markedet, så bekrefter du det jeg har skrevet over, at vi må akseptere at flere dør og blir syke! Farmasøytene kan bedrive legalisert drap og ha eneretten på å behandle barn og voksne ut i fra overbevisning om at vi dør eller blir syke hvis vi ikke bruker deres produkter. PS. ikke bli så sint da:-) det er bare en debatt med mange ulike meninger og tanker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4709692-konspirasjon/page/2/#findComment-4812026 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. april 2006 #27 Del Skrevet 20. april 2006 Som sagt står det veldig klart i Felleskatalogen under forsiktighetsregler man må være obs på faren for selvmord ved oppstart av medisiner så det er ingen som prøver å skjule dette. Men du er like skummel som Tom Cruise som mener at en absolutt ikke må ta medisiner ved fødseldepresjoner. Jeg trenger virkelig ikke at du tar deg av meg!!! Både vanlige depresjoner og fødselsdepresjoner er mye kjemi og det går derfor ofte ikke an sånn som dere mener å bare tenke seg frisk ( eller hva du nå enn mener) Jeg opplevde vertfall å få god drahjelp av medisinene til komme meg så pass at jeg orket å jobbe selv også. Når det gjelder Paracet som du nevner i et annet innlegg er den ikke farlig dersom en tar anbefalt dose. Det skal mye Paracet til for å gjøre skade, det er ikke noe en tar ved et uhell. Alkohol er mye farligere for leveren, kanskje vi heller skulle forby det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4709692-konspirasjon/page/2/#findComment-4813888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. april 2006 #28 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg og Tom Cruise:-) så søtt.. Jeg hadde ikke tenkt å hjelpe deg, så slapp helt av! Jeg tar for meg de som ikke får hjelp!! Felleskatalogen sier du!! det er vel den de aller fleste bruker, når man omtaler medisiner og ettersom det er produsentene som skriver bivirkninger, så kommer manglene etterhvert som tiden går! Det sto vel ikke at vioxx hadde blodpropp, hjerteskader etc i felleskatolgen da produktet ble markedsført, eller hva? Prevnarvaksinen står kun oppført med rødhet, hevelse og lett feber, men innrapporteringer forteller noe annet! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4709692-konspirasjon/page/2/#findComment-4814234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheNatural Skrevet 20. april 2006 #29 Del Skrevet 20. april 2006 I Felleskatalogen for 2000 står det ingenting om faren for selvmord selv om det har vært kjent lenge. Det står imidlertid en del om bivirkninger og i kjent stil blir disse bagatelisert som milde og forbigående. De regner vel selvmord som forbigående. Påstanden om at deprimerte er selv ansvarlige for selvmordshandlinger fordi de gjenvinner sin energi etter en tid på anti-depressiva, er et skalkeskjul for å forsøke å skjule en bivirkning av Seroxat. Jeg har kjent dette selv på kroppen som Seroxat bruker for en del år siden. Selv med ingen behandling vil en depresjon gå over av seg selv, derfor har disse medisinene fått ufortjent ære for å kurere, mye på samme måte som vaksiner får æren for nedgang av diverse infeksjonssykdommer. Jeg har selv kurert min kroniske depresjon ved hjelp av tran og har selvfølgelig forlengst seponert giftige anti-depressiva som Effexor. Jeg sier ikke at dette vil være svaret for alle, men det provoserer meg intenst at den allvitende allopatiske medisinske horde ikke vet om slike ting. De er altfor opptatte med å lese Felleskatalogen og sammendrag av "forskning" gjort av veldedige organisasjoner som Pfizer, Merck, Glaxo og dess like. Det blir sukket om at vi som er vaksineskeptikere bare kritiserer vaksiner og at vi da må være like skeptiske til andre medisiner. Først og fremst er det jo naturlig at det snakkes mest om vaksiner siden dette faktisk er en vaksinedebatt! For det andre kan jeg forsikre om at jeg er like kritisk til bruken av også andre legemidler. Noen er nødvendige, men det store flertallet av legemidler fra apoteket er både unødvendig, inneffektivt og meget skadelige. Paracet er ufarlig? Les denne linken: http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/resultdet.asp?id=306&type=2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4709692-konspirasjon/page/2/#findComment-4814797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllenAA Skrevet 20. april 2006 #30 Del Skrevet 20. april 2006 Til Midas: Hmm, jeg er nok ikke blant de sinteste her jeg da. Men jeg ropte, fordi jeg synes jeg har sagt det samme i veldig mange innlegg nå.... Om jeg aksepterer at vi fortsetter å bruke farlige medisiner? Nei, det burde vi ikke akseptere. Men som sagt, så finnes det ikke noen medisiner som er helt uten bivirkninger. Heldigvis, så forbedres mange, eller blir skiftet ut med andre typer, ettersom man forsker på det. Det spørs om man klarer å fremstille alle medisinene i felleskatalogen uten noen form for bivirkninger, men vi kan jo håpe. Inntil da, så får hver og en vurdere i hvert enkelt tilfelle om det er mest risikofylt å ta medisinen eller la være. Når det gjelder felleskatalogen generellt, så må man være klar over at der tar de med absolutt alt som tenkes kan av bivirkninger (og det er jo viktig også da). Men legen min sa til meg en gang at man må være klar over at hvis kun en i hele verden har fått en eller annen bivirkning av en medisin, og det blir rapportert til legen, så plikter legen å oppgi dette, slik at det kan komme inn i katalogen.Ved så skjeldne bivirkninger, så kan man faktisk ikke være sikker på at det var medisinen som forårsaket problemene til pasienten en gang. Bivirkningene som er mest vanlige står på toppen, og de mest skjeldne står nederst. Noen ganger kan man jo nesten lure på om man dør på flekken av å innta en medisin når man leser i felleskatalogen. Min konklusjon er at jeg bruker medisiner hvis alternativet er mye værre. Ville f.eks brukt antibiotika mot alvorlige infeksjoner, men ikke uhemmet mot andre ting (dette har jo ført til mye resistens). Når det gjelder all dokumentasjonen mot vaksiner som legges ut her, så er det jo heller ikke så lett å stole blindt på alt dette. Det kan være like mye galt i mye av dette, som det kan være med informasjon fra de som er i mot. Det tenkes mye svart-hvitt om dette temaet. Ja, hver og en må bare gjøre seg opp sin mening. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4709692-konspirasjon/page/2/#findComment-4815159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. april 2006 #31 Del Skrevet 21. april 2006 Hei EllenAA. Da skal jeg prøve å ungå å få deg til å rope flere ganger:-) blir jo nervøs av mindre!! Felleskatalogen er langt i fra noen sikker kilde for å avkrefte eller dokumentere fakta. I utgangspunktet så er legen pliktig til å rapportere inn bivirkninger ut over det normale, men dette er en håpløs jobb som ikke fungerer i praksis!! Legen foreskriver medisinen, men innrapporteringene av komplikasjonene har de tidligere nevnte innrapporteringsorganer ansvaret for. Jobber man med pasientbehandling, så har man tilgang til det aller meste av dokumenterte fakta!! Du kan forsøke å hente ut informasjon i fra Medisinsk Fødselsregister (MFR) som er underlagt Folkehelseinstituttet. Her skal alle fakta om skader og død, tid, rom og sted være nøyaktig nedskrevet!! I Norge er denne instansen lukket og skjermet for all offentlig innsyn. Forskere og leger kan søke om informativ data dersom man jobber med forskning, studie eller et prosjekt. Feks. jeg har alltid spekulert i krybbedød og dens årsak. Som medlem av Verdens helseorganisasjon har Norge fra 1. januar 1951 forpliktet seg til å utarbeide offisiell dødsårsaksstatistikk i overensstemmelse med den internasjonale sykdomsklassifikasjonen (ICD) og de prinsipper og retningslinjer som gjelder for koding av dødsårsak. I 1951 begynte Norge å lage dødsårsaksstatistikk etter ICD-5. Senere har den blitt revidert flere ganger, den siste er ICD-10. Statistisk sentralbyrå samarbeider med blant annet Medisinsk fødselsregister (MFR). MFR oversender fødselsmelding på døde barn under ett år hvert år. Dødsmelding og fødselsmelding blir vurdert sammen ved registrering av dødsårsaker. Opplysninger på fødselsmeldingen er blant annet data om mors helse før og under svangerskapet, komplikasjoner i forbindelse med fødsel, barnets fødselsvekt og barnets tilstand rett etter fødsel. Den tar for også for seg barnets første leveår. (ICD) er et hinder for de som søker eller skal forske på årsaker som feks. prøve å finne ut om vaksinasjon kan være årsak til krybbedød. Tidsrommene som er offentliggjort er perioden 0-28 dager og fra 28 dager til 11 måneder. Altå ikke etter 3 mnd eller 5 mnd eller 9 mnd. Jeg har alltid spekulert i hvor stor dødeligheten er i perioden fra 28 dager og frem til første vaksine ved tre månedersalderen. Jeg ønsker informasjon hvor stor er dødeligheten i perioden 3 mnd og første mnd etter vaksinasjon og hva dødsårsak er. Dette skal ikke offentliggjøres, men samler sammen hele perioden fra 28 dager til 11 måneder. For min del blir dette mistenkelig, men ikke en endelig dom på hva årsakene kan være til at helt friske barn plutselig sovner inn 2 dager etter 5 månedervaksinen. Dødsårsaken blir klassifisert som krybbedød (ukjent årsak). Hvor mange av disse i utgangspunktet friske barna har dødd av feks meningitt, krybbedød, hjertesvikt, nyresvikt osv i barnets første leveår? Og eventuelt hvor lenge etter feks vaksinen? Felleskatalogen gir ikke slike svar heller ikke legen eller de norske helsemyndigheter. For dette er faktaopplysninger som flere her i forumet og mange andre benekter eller kaller for konspirasjoner. Den dagen en faktaopplysning blir en konspirasjon da er ikke mennesket bare en gruppe med ulike meninger, men heller en flokk fjærnstyrte individer som lar seg overbevise av alskens overbevisninger. Du stolte ikke på de opplysningene vi la frem om død, skader eller andre komplikasjoner etter vaksiner! Det er tross alt faktaopplysninger som er innrapportert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4709692-konspirasjon/page/2/#findComment-4821412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. april 2006 #32 Del Skrevet 23. april 2006 Hei Igjen EllenAA. Vil du vite hva den Norske Lægeforening syn på felleskatalogen er? De anser den som en reklamebok, hvor farmasøyter kan skrive omtalen de selv vil om produkter. http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.visSeksjon?vp_SEKS_ID=628744 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4709692-konspirasjon/page/2/#findComment-4839253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllenAA Skrevet 24. april 2006 #33 Del Skrevet 24. april 2006 Javel Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4709692-konspirasjon/page/2/#findComment-4847604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. april 2006 #34 Del Skrevet 24. april 2006 ? Bare et svar på din henvisningskilde. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4709692-konspirasjon/page/2/#findComment-4848174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #35 Del Skrevet 4. juni 2007 Denne tråden var bra:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4709692-konspirasjon/page/2/#findComment-9499146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå