Gå til innhold

Festing av babyens hode

Anbefalte innlegg

Hodet til babyen ligger langt ned,men det er fortsatt ikke helt festet (er i uke 37) Finnes det noen kjerringråd eller tips til hva man kan gjøre for å få det til å feste seg. Sikkert et utrolig dumt spørsmål men.....prøver uansett jeg. Må hodet være festet for at man skal være moden?? (er førstegangs..)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4709285-festing-av-babyens-hode/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke som jeg vet. Min bebis har ligget med hodet ned noen uker. Så trodde vi han hadde festet seg, men så hadde han ikke det likevel. Ligger langt ned.

I går fikk jeg vite at nå satt han godt fast.

Ble strippet i dag, og legen kunne dytte litt på det. Så helt fast satt det ikke....

Men det har ikke så mye å si. Ikke alle fester seg.

Har det ikke festet seg og vannet går må du ringe føden..... kan være en noe større fare for infeksjoner.

Dette med å legge seg ned hvis vannet går og hodet ikke er festet har de gått vekk ifra. Nye forhåndsregler fra juli i fjor. Sjansene for at navlestrengen vikler seg rundt halsen er minimal, og å legge seg ned mens man venter og evt. bli båret inn i ambulanse osv medfører større ubekvemmeligheter i de fleste tilfeller. Jeg prøvde det for to år siden, det var et svare strev å ikke kunne reise seg opp på vei til sykehuset....

Ellers så tror jeg ikke at det har noe å si på når man føder om hodet er festet eller ei. De kommer når de kommer disse babyene våre... ( er selv tre dager på overtid i dag, og hodet er godt festet...)

Jeg ringte føden natt til onsdag pga utflod/blod. JM trodde det kunne være vannavgang.

Jeg nevnte at hodet ikke var festet. Hun sa bare at jeg skulle prøve å ligge ned mest mulig og legge setet bakover i bilen, og ta det med ro.

Å ringe etter ambulanse er vel litt drastisk. Vi får la være å skremme hverandre opp her inne da!

Men det var ikke vann hos meg da. Bare rester av slimproppen som var kommet!

Guffent nok da!

Jeg fikk høre det av noen andre her inne og ble litt redd selv siden min ikke er festet og samboeren min er borte. og bare 10 dager igen til termin.. Tenkte på hvordan jeg skulle få låst opp døra for ambulansefolkene samtidig som jeg måtte ligge ned, hehe.Men en lettelse at man slipper det da:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...