Gå til innhold

Jeg har vært på ultralyd!!!

Anbefalte innlegg

Det var fantastisk gøy å se babyen, og alt var heldigvis i orden! Det var forøvrig også deilig å få visshet i at det bare var en, for jeg har så stor mage at jeg har lurt på om det kan være to... Vi fikk dessverre ikke vite kjønn, er litt lei meg for det. Ultralyden varte bare mellom 5 og 10 minutter, så jeg syntes den var veldig kort, og legen sa at man ikke kan se kjønn så tidlig!!! - Men det er jo på ordinær ultralyd alle får "vite" kjønn, og vi fikk dessuten vite at det var jente forrige gang. Tror nok heller at han ikke gadd å bruke tid på det, han tok seg ikke akkurat god tid og forklarte ikke særlig mye. Han skulle nok hjem og spise middag, tror jeg, for jeg hadde siste timen igår. Jeg er i hvert fall glad jeg er andregangsgravid, ellers hadde jeg nok vært skikkelig skuffet over ultralyden. Forrige gang jeg var gravid varte i hvert fall ultralyden mer enn dobbelt så lenge... Hvor lang tid tok deres ultralyd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4709055-jeg-har-v%C3%A6rt-p%C3%A5-ultralyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var den ordinære ultralyden i uke 18-20 du var på sant??

Den skal være lenger enn 5-10 minutter ja... Tror vi var inne i godt over en halvtime, kanskje tre kvarter..

Det er ganske mye legen skal sjekke på UL i uke 18-20, og det tror jeg ikke han får gjordt på 5-10 minutter nei... Når vi var på UL brukte jordmor goooood tid når hun skulle sjekke organer, mål osv..

Og å si at det er for tidlig å se kjønn er bare tull, det er noe annet hvis det er vanskelig å se fordi barnet kniper igjen...

Det der hadde jeg klaga på jeg, dere fikk jo ikke den opplevelsen dere har rett til...

Lykke til:)

Det var kort tid, ja. Brukte ca 30 min her. Mye som skal måles også, og fikk inntrykk av at det var viktig å få det nøyaktig i forhold til utregning av termin. Men kanskje han var veldig kjapp og flink.

I følge legen jeg var hos var det vanskelig å se kjønnet om barnet lå i seteleie, men hun fikk det nå til ganske raskt allikevel. Noen leger gidder ikke bruke ressurser på å se etter kjønnet, fordi det ikke er av medisinsk interesse. Vi hadde en sånn lege sist. Litt skuffende så klart, men.

Hvor langt er du på vei da ellevilde, siden legen påsto man ikke kan se kjønnet da?

Jeg har ikke vært på ul enda. Skal ikke før om 19 dager, men da vil jeg være 19+2. Ønsker å vite kjønnet - så sant det lar seg gjøre.

Annonse

Er 18+0 idag, og selvsagt 17+6 igår da jeg var på ultralyd. Tror ikke noe på at det er for tidlig å se kjønn, "alle andre" får jo vite det på den ordinære ultralyden. Vi fikk vite kjønn på ultralyd forrige graviditet, og da var jeg fire dager lengre... Tror nok han ikke gadd å bruke mer tid, dessverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...