Gå til innhold

Dere med termin rundt meg..Ellers som har helsekortet i nærheten..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter min egen termin så var jeg i uke 24 da jeg målte sist gang, da var sf-mål 22cm. Men i følge ul-termin så var jeg 22 uker.. så lå midt på streken! Men ul-termin stemmer ikke, så jeg ligger nok litt under...!

Annonse

Gjest Knøttet, 15.07.06

Jeg lå langt under streken forrige gang og gjør det nå også. Var 21 cm ved siste kontroll i uke 25. Det trenger ikke bety at barnet er lite, eller at terminen er feil. Kommer an på åssen man bærer barnet også. Fødte til termin sist, og barnet var 3400 og 49 cm; altså "passe stort", ikke noe spes. lite barn. Regner med du på samme måte kan ligge over streken, og likevel føde til termin (og uten at babyen blir kjempestor..). Men det KAN selvsagt også være en indikasjon på at termin er feil. Du kan jo be om en oppfølging med ul for å fastslå det nærmere?

jeg er 28 uker på vei og målte nå 22,5. Legen syntes det var litt lite men mente det ikke var noe å bekymre seg over så lenge jeg følger min egen kurve. Noe jeg gjør. Hun ville sende meg på ul viss jeg ville vokse mindre videre. er ikke bekymret selv. Har vært liten ved tidligere svangerskap også.

Vil bare legge til at en ikke må legge seg altfor mye i målene vi får. Hver lege måler ganske forskjellig. Gjekk til jordmor og lege annen hver gang sist og da gjekk sf-målene som en jojo men måla fulgte kurven iforhold til den som målte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...