Gå til innhold

vondt rundt halebenet

Anbefalte innlegg

Jeg begynner på uke 13 i morgen, så jeg tjuvstarter litt her i 2. trimerster... Fikk for noen uker siden så vondt rundt halebenet etter to dager på kurs med sitting hele dagen. Etter dette var det ofte vondt å sitte, men jeg tenkte kanskje det kunne være min trege mage og alt som presser på fra innsiden der nede. Så lekte jeg sisten i barnehagen en dag, og fikk mer og mer vondt i halebenet. Etter hvert ble det vondt å gå og løfte bena. Hadde vondt ved bevegelse resten av dagen. Siden har det vært varierende i hvor stor grad jeg har kjent det nårjeg sitter. Jeg var på første kontroll noen dager etter sistenaktiviteten og nevnte dette for legen som sa at det ikke var noen grunn til å tro at dette kunne være bekkenløsningsymptomer, for da fikk man ikke vondt i halebenet. Jeg har lest at en tredjedel av de som får bekkenløsning kjenner det mest på baksiden av bekenet og ned mot halebenet. Har ikke vært særlig plaget med bekkenet i tidligere svangerskap. Har noen erfaringer som kan være av interesse?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4708742-vondt-rundt-halebenet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått konstatert bekkenløsning... begynte rundt uke 15. Dette sitter rundt halebeinet, jeg forklarte til kiropraktor at det kjennes ut som halebeinet sitter i feil posisjon...

Noen får bekkenløsning hele veien rundt, andre får det bare foran og andre bare bak. Jeg har selv bare bak, men sliter nok av den grunn.

Jeg vil anbefale deg å gå til en manuell terapeut som kan hjelpe deg, jo tidligere du får hjelp med det jo bedre er det.

Lykke til

Gjest Frantic

Det kan være bekkenløsning du kjenner rundt halebenet, men det mer sannsynlige er faktisk en bekkenlåsning. Jeg hadde det i mitt første svangerskap, og symptomene er akkurat slik du beskriver. Jeg hadde så vondt til slutt at jeg humpet rundt på krykker og klarte nesten ikke bevege meg. Heldigvis finnes det hjelp! Faktisk ofte lettere å gjøre noe med en låsning, så du bør gå til legen din og be om henvisning til fysioterapaut eller kiropraktor (ev. bare bestille en time selv hos kiropraktor for å få diagnose). En kiropraktor kan korrigere og løsne låsningen. Jeg gikk til fysioterapaut som også bedrev kiropraktikk. Ikke smertefullt med behandling, og jo tidligere du kommer til bahandling jo lettere er det å gjøre noe med det.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...