Gå til innhold

Hvor i Oslo er det fint å kjøpe leilighet trivelig og barnevennlig?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe en 3 roms utover sommeren. Gleder emg til det , slev om det har blitt sinnsykt dyrt å kjøpe . JEg blir 2 barns mamma og har et barn fra før som skal starte på skole til høsten. Er det noen oslofolk her som har noen gode råd og tips hvor det er bra å bo med småbarn og hvilket skoler som er å anbefale. Steder jeg vet jeg ikke vil bo er Tøyen, Grønnland, Stovner, Romsås. Men åpen for det meste. Håper på mange gode råd og tips.

Hilsen"stavangerjenta#

Fortsetter under...

Jeg bodde i Oslo fra jeg var 12 til jeg var 20 ca. og vi bodde på Hasle. Like ovenfor Carl Berners plass. På et sted som het Keyserløkka. Der er det veldig fint syns jeg, ikke langt til barneskolen og flotte utearealer med lekestativ, og grønne plener. Jeg trivdes godt der!

Jeg stortrives på Sandaker jeg da :o)

Stille og rolig her men samtidig ikke langt til sentrum.

Siden jeg venter mitt første barn nå så har jeg jo ikke erfaring med skoler i området, men tror nærmeste skole for min del ville vært Lilleborg på Torshov.

Masse barn her i gården hvor jeg bor så jeg er ikke redd for å la min lille vokse opp her ihvertfall :o)

Bor man nær t-banen er man i sentrum på et blunk... så ville satset på noe i nærheten av t-bane...

Vi bor på Hovseter og like ved Steinerskolen/ vanlig skole på Hovseter. Samtidig er det et flott nærmiljø med masse grøntområder og tumleplass for barna. Oslo er egentlig full av slike områder. Fint de fleste steder... Tilfeldig at vi havnet akkurat her, men vi trives veldig godt!

Annonse

vi bor på nordstrand, kjempefint her ! VIRKELIG kjempefint, mange barnefamilier her oppe, dessuten har du jo feks. Bergkrystallen og lambertseter som er skikkelig "foreldreområde". Her får du mer for pengene ved kjøp av leilighet, enn feks. inni byen :)

lykke til

Det kommer helt ann på om du ønsker å bo i byen eller litt utenfor. Det er mange fine steder som ligger litt utenfor sentrum, men som det likevel ikke tar lang tid å komme seg til byen om man ønsker det. Vi kjøpte leilighet på Kalbakken. Her er det stille og rolig med mange grønt arealer, men ikke lang tid til byen. Så får man mer leilighet for pengene enn om man kjøper midt i byen.

Kjør litt rundt på visninger og se hvor du får god magefølelse!

Lykke til med boligkjøp og valg av bo-område :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...