Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gutten min på 4 mnd skal helst bæres rundt eller sitte på

fanget ( borskjemt? Ja!!! ) og når jeg legger han fra meg begynner han veldig fort å gråte. Jeg prøver å overse gråten hans noen ganger, men han gir seg ikke før jeg tar han opp. Hvis jeg gir han leker bryr han seg bare om de en liten stund. Hva kan jeg gjøre for å lære han til å ligge litt alene? Er det kanskje for tidlig for han å kunne det? Han har ikke begynt å snu seg ennå. Jeg er alenemamma så noen ganger må han bare klare seg selv og det hadde vært så mye hyggeligere om han var blid da og ikk gråter sånn som nå.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4706956-ligge-alene-p%C3%A5-gulvet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å begynne å legge deg litt ned på gulvet sammen med han da? Våres har lagt på gulvet siden den dagen vi kom hjem fra sykehuset ( og vi har lagt der sammen med han masse) og vi har aldri hatt noe problem. Kan selvfølgelig ikke ligge sånn i evigheter, men en stund av gangen :) Barn er jo forskjellige, men øving gjør som regel mester:)

Lykkke til! Det er travelt å ha en bebi i armene 24/7

Du har babygym ja? Sånn som de ligger under og leker med? Hvis ikke ville dette være en investering jeg anbefaler :) Prøv å legg han ned etter han har sovet og spist og er i godt humør, prøv å få det til å bli en positiv opplevelse? Men det er selvfølgelig ikke lett hvis han begynner å gråte med en gang.. Jenta mi var også sånn første to mnd, og jeg er også alene, så det ble stress ja.. Men gikk seg til når hun begynte å interessere seg for babygymmen..

Men du,, har du vippestol da? Den likte hun å sitte i lenge før hun likte å ligge på gulvet.. Sikkert ikke bra å sitte så mye i den, men du kan jo spise litt og ta med deg på badet og dusje..

Gutten min på 4,5mnd bare sutret når han måtte ligge alene på gulvet utner babygymmen sin. Men her for 2uker siden kjøpte jeg en lekegrin der du kan sette bunne helt opp, så han kan ligge høyere. Etter det har dafene blitt mye bedre han kan ligge opp i der med babygymmen sin å leke lenge.

Så det er et tips, har fungert over all forventning her

Jeg har både babygym, vippestol, og lekegrind og det fungerer i kanskje 5 minutter av gangen. Bortsett fra når jeg setter han i vippestolen foran tv'n, men det er jo litt tidlig å lage tvslave av han ennå. Jeg legger meg ned sammen med han på gulvet og det fungerer fint så lenge jeg er der. Når jeg går er det på'n igjen med gråtingen. Jeg regner med at det blir bedre når han blir litt mere bevegelig, men da må jeg vel løpe etter han og passe på hele tiden :)

Babygymmen oppi lekegrinda har jeg ikke prøvd. Kanskje det er en god idè.....

Annonse

bare fortsett å legge ham fra deg på gulvet i korte perioder av gangen. og som en annen sier her: ligg litt på gulvet sammen med ham. husker vi ogsåhadde det sånn,men jeg kan trøste deg med at det går over etter hvert. min er 6 1/2 mnd nå og kan ligge en god stund alene på gulvet, men så fort han ser snurten av meg vil han opp.... så det gjelder å la ham ligge i fred : )

Jenta mi er 4mnd og kan ligge lenge på gulvet å leke. Så jeg kan jo si hva jeg gjør, selv om du sikkert har prøvd alt=) Hun snur seg rundt hun da, så hun ligger mest på magen. Da har hun en tøybok som det knitrer i når hun tar på den, veldig morsom for henne. Hvis hun blir utålmodig så har vi en uro med lyd som vi trekker opp, og da kan hun ligge enda litt lenger, for hun blir veldig fasinert av lyder/musikk. Når hun blir lei en leke, så gir vi henne en annen, så er den interressant en liten stund....

Men jeg anbefaler hvertfall en uro med lyd som han kan titte på og lytte til!

Lykket til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...