Gå til innhold

Sikling...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi sikler no så alvorlig! Bodyen hennes har blitt kliss våt de siste dagene... Hun har sikla mye 2-3 uker, men blitt værre nå de siste dagene. Kan det være tenner allerede? Hun er jo bare 3mnd.....

Skrevet

gutten min begynte og aa sikle veldig rundt 3 mnd, og tror det var begynnelsen paa tenner, selv om de ikke brot igjennom for ved 5 mnd. Han sikler forresten enda (han er 7mnd) og har hatt paa seg smekke siden jul!..:)

Skrevet

Samme med Lillegutt her. Men ingen tenner enda, og har holdt på en måneds tid. Er jo ikke behagelig å gå med våte bodyer og ikke så gøy å skifte i et sett, så jeg har løst det ved å kjøpe sånne kombinerte smekker/halstørkler. Praktiske, ikke dyre, og litt kulere enn "smekker".

Skrevet

Siklinga begynte ganske tidlig her og, rundt 3 1/2 mnd alder.. og her kom ikke tanna før for 14 dager sida.. :)

Skrevet

Min siklet oxo fra den alderen,men den første tanna kom ikke før han var 8 mnd!Han sikler endel enda (11mnd)han holder på å få den sjette tanna nå!

Skrevet

Trur nok dei fleste begynner å sikle meir i den alderen. Går ut ifrå at det er på grunn av at dei begynner å putte hendene (og etter kvart ALT anna) inn i munnen.

Det kan forøvrig vere lurt å ha på jenta di ei tynn ulltrøye eller ev. eit ammeinnlegg i ull på brystet, under bodyen (eller sjølvsagt berre ein ullbody), for då vil ho ikkje bli kald sjølv om ho blir fuktig. Så slepp du å skifte på ho så ofte...

Guten vår begynte for øvrig og å sikle ein del då han var rundt 3 mnd, men vi har enno ikkje sett snurten av ei tann. No er han 6 1/2 mnd.

Skrevet

... Det er jo sjølvsagt nokon som får tenner når dei er veldig små, men gjennomsnittet er rundt 6 mnd.

Skrevet

Takk for svar :) Det forslaget med et ammeinnlegg under bodyen var lurt, det skal jeg prøve... Å det stemmer det at hendene er i munnen hele tiden - å hun sikler å sikler å sikler ;-o

Skrevet

d er fordi det klør i gommene, så d er nok tennene ja...men de trenger ikke komme fram med en gang, d kan la vente på seg i noen måneder til...

Skrevet

Jenta mi sikler også mye, men helsesøster mente at det trengte ikke være tenner. bare at spyttproduksjonen øker i den alderen og de skjønner ikke at de må svelge unna :) Så kommer det ut istedet. og når de tygger på hender og ting de får tak i så produseres det jo mer spytt å?

Skrevet

Min fikk de første to tennene da han var 4 mnd. Da hadde han siklet *litt* helt fra han ble født men *mye* i perioder fra ca. 2 måneder.

Nå den siste uken har det bare rent og rent.. Og han er temmelig grinete innimellom.. så nå håper jeg det dukker opp noen flere. Tidligere i ettermiddag HYLTE han da han skulle legges.. Så han måtte jo bare komme opp igjen, og lå og lekte seg på stuen i stedet.

Sannsynligvis merker han ikke helt hvor vondt det er i munnen før han kommer i sengen og alt plutselig er stille og rolig..

Skrevet

ja jenta mi begynte med å sikle noe grusomt rundt 3mnd alder.

Nå er hun 6mnd å sikler enda mer å ingen tenner.

Råder deg til å bruke en liten smekke på henne så slipper hun å bli kliss våt på bodyen å du slipper da å bytte body flere ganger om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...