Gå til innhold

Kinderegg-fødselen til Attpåklatten:-)

Attpåklatten :-)™

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen;

Endelig kom hun, lille frøken Hannah - og hvor skjønn hun er:-)))))

Hun kom til verden 04.04.06, kl. 13.53 og veide 3450 g og var 49 cm lang og er bare nyyyyyyyydelig og vi er så stolte at vi nesten sprekker her!

Dette er enda bedre enn jeg hadde trodd, veldig flott å få en liten bebis når man er moden:-)

Fødselen startet jo natt til mandag 3.april og vi reiste avgårde, lett spente og forventningsfulle...... Ble mottatt som kongelige ved Fredrikstad av de søteste jordmødre og vi fleipet og lo. Tok registrering av baby og mine rier og alt var såre vel, med åpning på 3 cm. Etter et par timer sa jm at jeg alikevel skulle ta min overtidstime på poliklinikken for sikkerhets skyld og høre hva legen der sa. Vi ruslet ned dit og hadde et kjempehygglig møte med ei israelsk/svensk lege. Hun tøyde og trigget litt og tok ul og lille prinsessen så ut til å storkose seg i magen..... Riene tok seg opp i intensitet etter dette og begynte å bli tøffe, pustet og mediterte meg gjennom og gjorde alt jeg husket fra tidligere fødsler.

Etter enda noen timer tenkte jo jeg at NÅ har det nok åpnet seg noen cm, ble sjekket og fremdeles bare 3 cm!!! Fy flate så skuffet jeg ble...

Vi prøvde mye, badekar (nyyyyyydelig), akupunktur, tøying, gåing i korridorene, men ingenting så ut til å hjelpe, 3 cm var og ble det....

Kvelden kom og natten seg på..... Vi fikk da en stor og flott fødestue med eget bad og jeg lå mer el mindre og duvet i karet med levende lys og klassisk musikk i bakgrunnen og vi hadde en helt spesiell stemning....Jordmødrene som kom på nattevakt ble helt blanke i øynene av roen som hersket.....dette hadde de aldri opplevd sa de.... Vel, det hjalp jo ikke så veldig mye på åpningen da, så vi lekte at vi var på SPA vi;-) Jaja, motet var ikke helt borte ennå.

Etter en laaaang natt, kom et nytt skift på, jeg var så dødstrøtt etter to netter uten søvn og konstante rier at jeg begynte å tvile på hele prosjekt fødsel. Tenkte at dette var en skikkelig bad idea:-) Smart ikke sant?

Når jm kommer inn og presenterer seg og jeg forteller innimellom riene som begynner å komme litt vel tett, at jeg er dødssliten og har mistet motet da ingenting skjer av all vondten sier hun: Nei, nå går vi bort til vinduet og trekker vekk gardinene og så later vi som om du begynner på nytt nå og da blir alt så mye bedre.....!!!???!!! Hva i helv......tenkte jeg og ble ennå mer motløs....... Min kjære halvdel forsto heldigvis at dette bærer feil avsted, da han vet at jeg ikke er en nikkedukke som lar meg dupere av hvem som helst, og liker å bli tatt på alvor.....

Herregud så fortvilet jeg var. Hun skulle sjekke fosterlyd og rieaktivitet igjen og setter på strikkene rundt magen og AUUUUUU der kom det en ri...... Det gjør veldig vondt nå prøvde jeg å si, jada svarte hun..... Se det for dere da, mitt ansikt som strammer seg LITT til og halsen stivner som på en okse og roper, gi meg noe som hjelper da for svingende, jeg orker ikke mer, har hatt vonde rier siden i går natt - uten pause - og vannet hjelper, men demper aktivititeten.... Og hun koblet til lystgassen og Gud som jeg peste inn den gassen - min aller beste venn den dagen:-) Jeg var stort sett høy på lystgass i 5 timer......Så skjedde ting fort, jm ble usikker da hun ikke klarte å få til en god registrering - bombe! Og ville ha en elektrode på hodet til bebisen.... Jeg sto inne på badet og stortutet av fortvilelse over å ikke bli tatt på alvor (jeg følte jo det da) Sambo tok da affære og ga klare beskjeder om at nå var nok nok og naturlig fødsel fikk vi heller legge på hylla....NÅ TRENGER HUN HJELP! Hun er ei tøff dame som ikke lett gir opp, men ærlig talt, nå begynner tøff å bli dumt - nå må dere ta henne på alvor, hun er utslitt og har hatt rier i halvannet døgn uten at en dritt skjer!!! Er dette naturlig??? Da ble det fart i sakene. Overlege kalles inn fra spesialenheten, han tar vannet og det er GRØNT......herregud så redd jeg ble og stortutet ennå mer....og de av dere som har født før vet at da har man kommet et sted som ikke gjør at man er spesielt kontrollert eller god på å verken puste eller samarbeide lenger....Jeg ga klar beskjed til legen om at DET ER INGEN SOM TAR NOEN SJANSER MED BABYEN MIN - Ordn opp!

Og han ga jm 2 timer til på føden med meg. Da bør vi ha fått et resultat....så gikk han. Riene begynte deretter å komme i bølger, dvs de toppet seg og på vei ned kom neste og tok over.....Jeg ruset meg på lystgass og klarte faktisk å være morsom i tillegg....Jaja, kom ikke til meg og si at du ikke blir høy av denne gassen - det formelig svevde inne på fødestuen....Etter 2 1/2 time kom han tilbake og jeg hadde da fått 5 cm åpning, men det gikk for sakte..... Nei, vi må ha henne ned sa han, dette er ikke forsvarlig...... og ned bar det, jeg gikk selv, klarte ikke sitte el ligge. Det ble lagt inn reg på hodet til Hannah, og bestilt epidural og drypp på meg, men så kom kontrabeskjeden etter noen minutter, vi må foreta hastekeisersnitt!!! Og da gikk det unna, fikk sp.mål om sterilisering under operasjon, JATAKK, pust pes O du lystgass min venn, signerte og ble kjørt avgårde og inn i Alienland! Stroppet, stukket, vrengt og vridd og så hørte vi det Vackraste som finns: Vår egen lille prinsesse som klynket for første gang, Å kjære Gud, takk for at det gikk bra med henne tenkte jeg og vi bare gråt! Fikk henne bort til meg med en gang og var bare lykkelig!!!

Ja, sånn endte min drøm om fødselen i vann, men nå bryr det meg ingenting, jeg er bare verdens heldigste mamma, for Hannah valgte akkurat meg som sin! Og nå henger hun her i puppen og er bare vakker! Livet er herlig!!!

Må bare få si at vi er kjempefornøyd m personalet på sykehuset, de tok vare på oss, balle på hvert sitt vis:-) Vi dro hjem i går, hjemlengselen ble stor, jeg går litt på halv tolv, etter min kindereggfødsel, fødsel i 36 timer, keisersnitt og operasjon i tillegg!!! Ha en skjønn dag alle dere flotte jenter!

Fortsetter under...

Hei på deg Attpåklatten

GRATULERER SÅ MASSE!!!!!!!!!

Så fint at alt gikk bra, selv om det tok litt tid. Men som de sier, når enden er god er allting godt. Kos dere masse med prinsessa deres.

Ha en skjønn dag du også samt en flott påske.

Klem fra

Annonse

Hei Attpåklatten og gratulerer med en vakker prinsesse !

Din fødselshistorie er klin lik min, etter 52 timer med sterke rier (de siste 18 timene kom de hvert 2-4 minutt) kom det endelig et engle-team i lysegrønt (bare damer på op-salen, knallgjeng ! ) og befridde vår prinsesse via hastesnitt, da hadde jeg fortsatt bare 4cm åpning og endelig skjønte de det var nok.

Hun var stoooor 53cm og 4200gr.

Men min neste fødsel blir planlagt keisersnitt - det er jeg fast bestemt på !

Kos dere nå i barseltiden !

Gratulerer såååå mye!!!!!!!!!! Litt av en fødselshistorie - noen vil bare ha med seg alt, ja ;-) He, he.. Skjønner at du må ha vært utsatt for litt av en slitsom opplevelse, men premien du fikk er jo verdt all verdens slit og inngrep!!!

Kos dere så mye med vesle Hannah! 040406 var tydeligvis rette datoen for både dere, Påske06 og Olivia 38 ;-)

Stoooor påskeklem fra

Gratulerer såååååå mye med Hannah.

Det var litt av en fødsel du måtte gjennom, godt at det gikk bra til slutt.Kos deg med prinsessa di og ha en kjempe koselig påske. Håper vi sees på neste BIM-treff, så vi får beundre nurket ditt!!!!!!!

Stooor påskeklem fra meg også

Annonse

Takk i like måte!!!

Jada, formen har ikke vært så ille den, men akkurat nå sitter jeg med betennelse i nakke/rygg da det lille underet trives best sammen med mamman sin og mamman synes det er fryktelig koselig å ha henne hengende i armen:-)

Håper det går bra med deg også! Du er tøff som reiste rett hjem da:-)

Takk for historien din...

Ja det ser ut som om våre fødsler i vann ikke helt ble som tenkt da!!!! Men vi har fått verdens nydligste jenter :-))

Synes du var kjempeflink som greide deg så lenge, uten å miste motet... Synes det var fint at din samboer sa ifra hva du trengte...

Selv var jeg også nær et ks, men hun kom heldigvis ut den vei som var planlagt...

Kos deg videre.... Håper at du snart er frisk igjen....

Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...