Gå til innhold

Tenker du på hva andre mødre synes...

Anbefalte innlegg

om hva dere lar barnet ditt gjøre, eller hvordan du oppdrar barnet ditt?

F.eks når man er på barselgruppe, eller bare på besøk hos hverandre, eller på kafe sammen , og har med barna...?

Lar du deg styre av det?

Jeg for min del unngår å gi barnet mitt( 11 mndr) "usunn" mat/drikke når vi er sammen med andre. Lar han ikke smake av bollen min, feks. Eller har ikke Nestle nektar i koppen hans. Passer på å skylle smokken om den ramler i gulvet. Sånne ting.

Ikke for at det er texas hjemme hos oss til daglig, selv om det kanskje høres sånn ut, hehe :o)

Jeg passer også på å være veldig pedagogisk i oppdragelsen når andre hører på ;o)

Hjemme blir det mere light-utgave, dvs han får smake på vår mat om han vil ha det, vi er konsekvent inkonsekvent i oppdragelsen, dvs vi ser an situasjonen før vi griper fatt i den. Dere da?

Fortsetter under...

Min er ikke så stor at han får smake noe av maten vår enda da, men jeg bryr meg svært lite om hva andre synes om min håndtering av barnet mitt.. Jeg kjenner han best, jeg vet hva han vil og liker og ikke.. Så får andre tro og mene hva de vil.. =))

Trur nok eg også er litt meir nøye med fasaden når vi er ute. Men det skal visst vere bra: ungane lærer visst at det er skilnad på korleis ein oppfører seg heime og korleis ein oppfører seg ute blant folk. Og du vil vel heller at han skal vere rampete heime enn ute (viss han absolutt har tenkt å verte rampete, då...)? :)

Han er ikke rampete, hehe ;o) Men som sagt, det er ikke sånn at det er full texas og går på selvstyring hjemme, og så er vi pedantiske ute blant folk,da. Men tror nok mange pynter litt på fasaden når de er sammen med andre ;o) Det er liksom småtingene vi er nøyere på.Hjemme får han plukke på fjernkontrollene, og rive i stykker aviser , hva er problemet med det, liksom. Men hos andre er det ikke lov, og da pleier vi å si det.

Men det jeg egentlig lurte litt på, som jeg ikke fikk fram ( typisk meg,hehe) er hvordan man ser på andre mødre.

Har merket meg at mange i barselgruppen min reagerer ( i det stille) på at noen gir saft på flaske, lar ungen tygge på vafler, ikke er konsekvente og bestemte ovenfor ungen osv. Så snakker de om det etterpå , og tilføyer "men de må nå gjøre som de vil for min del, men jeg synes det ser rart ut!", og så mener de egnetlig at de det er snakk om, gjør ting helt feil. Derfor blir jeg litt småparanoid ute blant folk, hehe :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...