Gå til innhold

brusoholiker

Gjest

Anbefalte innlegg

heisann

jeg er ny her inne på barnimagen. har ett lite nurk i magen er 5+5 på vei. har mistet i ma uke åtte før og uker seks i sa.....har i den forbindelse tatt det svært med ro denne første tiden i håp om at denne gangen vil nurket bli værende....men over til spørsmålet mitt. hvor skadelig er det å drikke pepsi max under svangeskapet???? har store problemer med å klare å gi opp denne lasten, men må legge til at jeg er blitt flinkere med vann, men pepso max er nå en gang pepsi max. takknemlig for alle svar og tilbakemeldinger...

Fortsetter under...

Leste en artikkel om bl.a. aspartam nylig - og der kom det fram at det er forsket lite eller ingenting på konsekvensene for fosteret. Det kom fram at mengden sukkerfri brus (med aspartam) som vi inntar i Norge er generelt for høy (regnet ut fra gjennomsnittet ..?).

Jeg personlig sluttet å drikke sukkerfri brus for mange år siden, og er ikke redd for å fortelle folk rundt meg hvor lite man vet om konsekvensene - både for ikke-gravide og gravide ... For meg stiller det i samme kategori som røyke eller ikke-røyke, drikke alkohol eller ikke-drikke-alkohol ... Det vites for lite, derfor er det best å la være - særlig som gravid! I alle fall bør en begrense seg, et glass i "ny og ne" bør holde.

Dette er MIN mening, altså. Påberoper meg ingen vitenskapelig viten om dette!

• 2 uker senere...

hei

velkommen i klubben. Jeg drikker ca 1l pepsi max hver dag. Er nå 29 uker på vei og alt ser ut til å gå bra. Masse liv og greier. Jordmor er veldig fornøyd med både fosterlyd og vekta mi. Har bare lagt på meg 5kg. Hun sier at det selvfølgelig er bedre å drikke vann, men det vet vi jo alle. Mitt problem er at jeg ikke liker vann. Det vokser i munnen min. Etter å ha svelgt det ned, står det liksom i halsen min. Æsj. Prøver å begrense brusen litt, men jammen ikke lett.

Annonse

Jeg har sluttet å drikke Pepsi Max, og kuttet ned på andre produkter som inneholder aspartam etter at jeg ble gravid.

Drakk mye av dette daglig før jeg ble gravid, og puttet i meg mye sukkerfrie pastiller og annet med aspartam i.

Har lest artikler om aspartam, og det er på grunn av disse at jeg har kuttet ut produkter som inneholder dette.

Har nå ca 4 uker igjen til termin, og tror jeg så langt i svangerskapet har drukket nesten 2 liter Pepsi Max. (med dårlig samvittighet....)

MEN jeg har gått over til vanlig Pepsi og Cola....vil heller legge på meg litt, enn å tilføre mitt ufødte barn noe skadelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...