Gå til innhold

Idefix og Hebbie :o)

Chiquita Bananas

Anbefalte innlegg

Sånn - nå er det rett nick....så denne er gjeldende :o)

Skjønner heller ikke dette med søstera di....lite frekt da !

Neste gang kan du vel si at det blir litt vanskelig fordi du er dårlig og at ungene er litt ville.....så slipper du at hun snylter på deg....

Hun burde absolutt tilbringe tid med faren deres, mens hun er der og kan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hva ?

Jeg har ingen peiling på hva jeg skal gjøre når man er gravid.

Har jo brukt all tid på å finne ut HVORDAN man blir gravid...da vet jeg mye.

Men nå når jeg er gravid....så er jeg helt blank....må sette meg inni hva jeg skal holde meg unna og spise...

Har sagt det til familien min :o) Jeg er dårlig å holde på hemmeligheter..

Fordi jeg tenkte det kan skje noe galt om 4-5 måneder - så hva er forskjellen ?

De ble bare kjempeglade....søstera mi var streng med meg og sa nei nei nei....du må ikke si slikt enda !!

Broren min er lege og venter nr. 3 i slutten av mai...fikk jo høre en laaaaaaaang lekse om ting rundt graviditet...han visste sinnsykt mye..

Så da kommer jeg til å bruke ham fremover - jeg måtte bare ringe og spørre...han er så faderlig med oss søstre...alltid passe på !!

Skal få aaaaaaallle babyklærne fra dem :o)

Han sa også noe at kroppen rydder opp selv, og når man aborterer så er det fordi kroppen vet den ikke er levedyktig så det ville ha gått galt uansett. Så vi måtte ikke bli lei oss om det gikk gale - det som skjer, skjer for en grunn...Så da nyter vi dette, mens vi kan og blir glade om spiren gjennomfører hele løpet :o)

Vi tenkte gjennom alle vi kjente som hadde fått baby - og så og si alle som var på min alder har ikke hatt SA....men broren og moren min sa ikke at det var aldersbestemt...kom an på kroppen.

Men det er flere unge som får SA først....virker det som.

I dag steg tempen helt til 36.80 et eller annet !! Har aldri hatt så høy... tror jeg hadde blitt mistenksom i dag om jeg ikke hadde tatt en test.

Vanligvis så har tempen begynt å dale den siste halve uka før IKM, men denne gangen så har den begynt å stige....

tiihiii....vi er faktisk her inne sammen !!

Får nyte det nå Idefix ...vi vet ikke hvor lenge dette varer - jeg har jo ikke noe å sammenligne med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo min gravide frende:0)

Der var gode gamle Hebbien min..Tihi..

Søstra mi kom hjem iallefall etter 03.00 i natt.Hun er helt håpløs..Forstår faen brette meg ikke hva hun tenker med.

Mannen er Marokkaner og er skilt fra ei jeg kjenner.Han var ikke mye snill med eks kona for å si det mildt.Søstra mi synst han er så søt og snill.Men han pleier å være det på starten.

Ja sånn kan det gå.Driter i om hun blir banka.har sagt klart fra hvilken type hun har rota seg borti...Pappa var så skuffa i går.Han var helt mørk i blikket.Synst synd i han.Han stakkaen har nok å tenke på.Godt vi to andre døttrene er snille og voksne da:0)

He he lillesøstra mi er 23 og myye mer voksen enn ho på 35...Iallefall når det gjelder oppførsel...

Nok om bur ugla fra Oslo...

Hvordan har min gravide venn det???

ser at du har fått snakket med broren din.Så greit å få gode råd da:0)

Det er sant som han sier at kroppen ordner opp om det ikke er levedyktig.Men en har lov å bli trist alikavel.Trist over at det ikke gikk alikavel...Men DET skal gå bra med spiren din!!!

Min også....

Vi skal få med ca.en måneds mellom rom.Gud det blir spennende..Kommer til å være rå nervøs før du har født.Pleier alltid være det når venner skal føde.Sikkert fordi jeg har itt skrekken...

Håper du slipper masse plager i svangerskapet.Jeg er godt inne i min 9 ende uke nå.Har funnet ut at terminen er den 15 etter svangerskaps boken jeg fikk av jordmor sist gang...Når hadde du siste mens???

Håper du har det bra vennen.Idag skal jeg stelle litt hjemme om jeg orker.Skal ha selskap i morgen.Må pynte en kake og lage potetsalat:0)

Men det går vel greitt.Er litt kvalm idag også,men det kommer jeg til å være lenge ennå.Tar det som ett godt tegn på at lillegull har det fint:0)

Vi skrives senere,nå må jeg lage krem til gulrotkaka...Grønnsaker er så sunt....He he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei....

Har vært så trøtt i dag og sovet og sløvet i senga med elsklingen....

Føler meg ikke gravid i det hele tatt og hadde lyst å ta en ny test i dag. Har hatt to svake kvalmebølger ellers veldig sliten og trøtt i kroppen...

Tenk at det blir bare en måned i mellom oss :o)

Klarer fortsatt ikke å se for meg gravid - gleder meg til jeg kommer lengre og får mer tegn...

Jeg fikk mensen 9 april, men den var jo forsinket så jeg vet ikke om det har noe å si. Prøvde terminkalkulatoren ved siden av her og da fikk jeg 17 desember...

Jeg vil heller være litt kvalm og kjenne at jeg er gravid enn ikke ha noen symptomer og være usikker...

Du har hatt mye selskaper de to siste månedene....må være slitsomt...

nam nam....det er godt med gulrotkake :o)

Blir helt sprø av å høre om søstera di...ganske flau på hennes vegne med tanke på alderen hennes...Grow up !

Håper selskapet ditt går bra og du føler deg i form :o) Så du nyte dagen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du mener 9 mars:0)I boka mi da har du fått termin den 14 desember.

En får en bok når en er med jordmor.Det var der jeg fikk boken sist gang jeg var gravid....

Det blir nesten akkurat en måned mellom oss da:0)))

Gleder meg til om 6-7 måneder da klager vi på hvor store vi er og alle plagene vi har.....Det skal bli så koselig!!!

Ellers så hadde da søstra mi funnet ut at hun skulle ut med typen i kvald.Da ble lillesøstra mi sur og mente at siden det var familie selskap i morgen burde hun tenke seg om.Da fikk lille søstra mi klar beskjed om at det var faen ikke hun som bestemte...

Men pappa hadde visst brent av.Han er mye dårlig nå.Sliter med pusten så jeg tror ikke han orker å komme i selskapet i morgen...

Ellers har jeg laga potetsalat og oste kake i kveld.Er trøtt,kvalm og sliten.Gleder meg til å finne senga idag:0)

Det var så deilig å sove i egen seng i natt..Etter den knall harde sykehus senga....

Blir spennende å se hvordan det går i morgen.Her skal du få menyen.Ikke så spennende men.Godt er det...

Spekeskinke,fenalår og mår...

Påskeskinke og roastbiff.Remulade til...

Kylling og svinesteik kald..Potetsalat..

Røykelaks og eggerøre

Karbonade smørbrød og reke smørbrød...

Pastasalat(Lillesøstra mi ville lage)

Har masse kaker.Marsipan kake,kvæfjordkake,gelekake,ostekake,gulrotkake og gele til de små.

Chips og pølser til ungene..

Er det godtatt du som er kokk??

Ha ei god natt vennen,håper jeg orker å spise av den maten i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe.........mente 9 mars ja....Og blir glad jo tidligere det blir !!!

Forresten - glemte å fortelle deg. Da jeg la meg i dag så tenkte jeg over at jeg ikke hadde særlig symptomer...hadde ikke før tenkt det før venstre brystvorte knøt seg....og den stoppet ikke !! Den var så vond og sensitiv og knøt seg mer og mer...gjorde så utrolig vondt...Jeg ropte på sambo og begynte bare å grine fordi jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg - ingenting hjalp...så han tenkte på å smøre dem - så bare dumt på ham...men han hente hudkrem og smørte på...rett etterpå stoppa det....

Blir mer og mer sprø av søstera di - så utrolig frekk og tankeløs !!

hehehehe.....masse kaker ...nam nam....hørtes godt ut !

Håper virkelig at du er i form og kan kose deg med god mat og selskap !

Når skal du legge deg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du idefix ?

hva skal jeg gjøre nå ?

skal jeg vente til jeg har vært på sykehuset i mai eller ta kontakt med noen ?

Broren sa at måtte ta kontakt med fastlegen min og få tatt blodprøver som man skal ta i begynnelsen av et svangerskap....

Hva med jordmor ?

Må finne en gynokolog her i Drammen, blir liiiiitt langt å dra halvannen time til legen hver gang....

Jeg er helt grønn nå...kikker på nettet - men vet ikke hvor jeg skal se.

Men jeg vet ikke om man skal beregne termin utifra 9 mars ELLER når den skulle ha vært. Og hvorfor har jeg nå fått 3 terminer ?

Skjønner ingenting....(ikke så mye som skal til heller da ;op)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.Jeg bestilte time med jordmor.Her lager hun til blodprøve papira så tusler jeg meg bort på legesenteret og får tatt de..Aner ikke om det er samme praksisen der.Men bestill en time hos fastlegen din du.Så bestiller du hos jordmor etterpå.Det gjorde jeg de andre gangene.Dvs,med eldstemann gikk jeg bare til lege.Mye kosligere å gå til jordmor:0)De har alltid mye mer tid og er flinkere til å fortelle hva som skjer med kroppen din.Jeg skal på første kontroll den 18 april.

Det med ømme bryst vorter begynte jeg å tenke på etter at jeg testa positivt.Dusja og vannstrålen traff brystvorta mi.Hylte av smerte.Det rare er at nå har jeg bare ømme bryst på kvelden og morgenen..

Ja ja.Anbefaler deg å ta første kontrollen med lege og så gå resten hos jordmor.Bestill tidlig jordmor slik at du får en.Det er visst rift om de i byene...

Nå tusler jeg meg til køys.Det blir en spennende dag i morgen:0)

Natta vennen!!!! Du trenger ikke gå til gynekolog i svangerskapet:0)

Jeg har gjort det pga.At jeg har angst for fødselen...Men senere etter at jeg har vært hos ordinær ul.Blir det nok bare jordmor på meg.Men hun jeg skal gå hos.Har jeg gått hos det to siste gangene.Kjenner henne godt nå...

Natta:0)Ps.Du beregner fra første dag mens sist mens.Altså 9 mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestille tid hos fastlegen min da....

Sitter og vurderer på om jeg skal kjøpe meg en Babywatcher....skal vente til jeg har vært på UL - for hvis det er liv så har jeg lyst å kunne følge med og gjøre noe hvis hjertet dunker svakere eller noe slikt...

På Babyverden så får jeg 19 desember også....mest sannsynlig blir det ikke den datoen....går vel alltid litt over eller kanskje litt før...

Håper du koser deg i kveld :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er såå bekymret !!!

Føler meg ikke gravid - er ikke kvalm eller noe slikt, bare supervonde og ømme brystvorter. Av og til svakt kvalm som varer toppen 5 min.

Da jeg tok tempen i dag så hadde den sunket fra 36.71 til 36.50 i dag - ble dritnervøs og sprang på do. Hadde heldigvis en test igjen.

Krysset kom med en gang og var sterkt !! phuuhhhhh.......letta !!!

Tror tempen har begynt å synke fordi jeg sover urolig på nettene fordi jeg hoster og hoster - og har ikke sovet gjennom hele natten. Våkner mye og må tisse - de siste dagene tisser jeg hele tiden...

I natt/morges så har jeg hatt hosteanfall...måtte gi meg nå og gå ut i stua....er ok når jeg sitter...hoster nesten ikke noe i det hele tatt..

Prøver å finne ut om det er noe jeg kan ta mot hoste når man er gravid.

På apoteket sa hun dama at det ikke var noe annet å ta enn de hostesaftene mot hosten, men de fleste er jo slimfortynnede og det vil jeg jo ikke ta !! Da kan jeg miste spiren, sa jeg... Ikke sant ??

Hjelper bittelitt å svelge honning eller drikke noe varmt med honning....

Er sååå trøtt - har sovet så dårlig den siste uka...spesielt de siste dagene. Er så trøtt og ikke i form pga. både graviditeten OG forkjølelsen. Så jeg må sove noen timer på dagen også - og det ødelegger for meg på natten, men jeg har ikke sjanse å holde meg våken...

Ooooopppsss...........sølte te med honning på laptopen til sambo..

eehh...hehehehe....gikk bra - lukter godt :o)

Han lurer vel på hvorfor pc'en hans lukter honning.... ;op

Så merkelig - jeg har blør neseblod i venstre nesebor og er åpen og fin der, men er alltid tett i høyre nesebor....

Og det virker som jeg sitter kun med hosten etter forkjølelsen...for det er jo ikke et symptom vel ? Må bli kvitt den - for den er irriterende..

Noen tips ?

Anyway - håper du hadde et fint selskap igår. Og søstera di ikke ødela for deg.....Og at du blir skjemt bort i dag :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, vi har fått klarsignal fra banken at vi kan begynne på huset.

Så nå skal vi snart skrive kontrakt med snekkeren og han skal sende det inn til kommunen....

Sambo er så lykkelig sier han....skal snart bygge hus og jeg er gravid...

Hehehe.....

Luringen var i banken alene på fredag - tror du ikke han la inn et ønske om en båt !!! Mener absolutt at vi ikke skal bruke penger på det når huset koster mer enn nok og nå skal vi ha baby !! Dessuten hater jeg båt ;op og det vet han....

Tror jeg skal kjøpe en oppblåsbar båt eller en liten søt robåt til ham :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann vennen!

Ikke noe gøy å høre at du hoster slik.Det gjorde jeg også.Pluss blødde neseblod,gjør det aldri ellers.Du kan nok ta hostesaft nå.For når du er 6 uker på vei deler dere blod.ikke nå.Så da er det ikke farlig å ta hostesaft nå.

Så flott at ere får bygget hus.Kjempe greier.Hva var det jeg a.Snart går det bare oppover.Alt blir bra:0)

Jeg har fått så mye flott i gave.Har fått 1 gull smykke.pluss gull øre dobber.Fått 3000 kr av svigers!!!!!!!:0)

3500 av gubben og 1500 kr fra ungene til å kjøpe smykker el.Har fått 4 smykker i grønntoner, ett i blått,tre i hvitt.Regnjakke.4 middags tallerkener i serien vi samler på:0)

Er så fornøyd.Pluss 500 kr til å kjøpe smykke for.

Gjett om jeg skal pynte meg fremover!!!!!!!!

Søstra mi stakk i går kveld.Har overnatta med typen sin..Har ikke kommet hjem ennå.Ber henne snart pakke kofferten og dra.Er dritt lei!!!!!!

Skal skrive mer senere,men nå må jeg opp til pappa og takke for gaven!

Håper du slutter å hoste slik.

Jeg hadde også satsa på en oppblåsbar båt:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sååååååå lei av å hoste...har prøvd alt. Hadde hostesaft som smaker pyton og det sto at det ikke skulle brukes under graviditet - så da var ikke jeg vanskelig å overtale. Verste smaken ever !!!

Så jeg drikker solbærtoddy - varmen hjelper faktisk !

Hehehehe.......du har rett...nå ordner det seg :o) Og snart er vi kvitt flere lån....Livet føles herlig !!

Så mye flott du har fått da !! Jeg ville også det - men nå fikk jeg en forsinka gave...må ha blitt gravid 26 mars...4 dager før bursdagen min !!!

Og får verdens beste julegave - hvis jeg er snill ;op

Du kommer til å vasse i smykker - blir jo rene gangsteren med masse bling bling på deg når du har handlet ferdig !!

Fy søren - hun søstera di provoserer meg. Hadde det vært min så hadde jeg sagt til henne at hun får ikke bo hos meg neste gang og fortalt henne hvor barnslig og uansvarlig hun oppfører seg - til den alderen. Sier rett ut jeg ....jeg og søstera mi sier rett ut til hverandre hvis det er noe..Søstera di burde være flau !!!

Hehehe....da kjøper jeg en oppblåsbar båt i bursdagsgave til ham !!!

Hahahaha.........

Gleder meg i dag ....skal opp til et vennepar som fikk baby for 5 måneder siden. Legene hadde funnet 2 hull i hjertet !!! Men nå er heldigvis ting bedret seg...og de ville vi skulle kommer på besøk.. Hadde fått vite nyheten da...fordi sambo ikke kunne holde kjeft til en kamerat !!! Og jeg trodde jeg var den som var dårlig å holde på hemmeligheter. Men disse visste vi har holdt på å prøve en stund da. Begynte nesten på likt - og begge venneparene har fått babyene sine.

Synes ikke den ene ungen var så søt....kunne ikke si det da. Men hun vi skal se i dag ....er nydelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloen.Orker ikke prate til søstra mi idag.Har fortalt akkurat hva jeg mener før.Da ba hun meg holde kjeft!.Sier hun det igjen så sparker jeg henne ut døra.Nei,jeg over ser henne!

Nå kom en nabo på døra.fikk to nydelige glass skåler.Hey det lønner seg å bli 30 gitt!!!!

Når en snakker om lite søte unger.Tante ungen min på gubben sin side.Er så rar,han er helt skalla og merkelig.men søt når han smiler da:0)Er snart ett år.

Håper at alt går bra med babyen med hjertefeil.Skummelt..Men heldigvis er det mye legene kan gjøre.

Veldig kos at dere får begynne å bygge hus.Virkelig en spennende tid dere går inn i nå.Tiden til babyen kommer til å gå kjempe raskt,når dere får begynt på huset.

Pappa kom ned å spiste kake idag.Første gang han har vært her siden februar.Han bor 20 meter fra oss...Men han ble dårlig og måtte gå.Kjenner det langt inn i magen at han er syk...

Har du din pappa i live??Du har mest snakket om søstra di og brødrene dine og mammaen din.

Håper dere har hatt en koselig kveld på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å døøøøøøøøøø......brystvortene gjør helt grusomt vondt !!!

Det går kjempebra med babyen :o) Var veldig livlig !

Smilte fra øre til øre og lo da jeg kom inn døra og tviholdt på fingrene mine. Turde ikke holde på henne siden jeg hosta så mye...

Så utrolig trist at faren din er så dårlig :o(

Min far lever enda - mot alle odds ;op

Han røyker som en skorsteinspipe !! Vi klager på ham hele tiden - eneste han lever av er røyk og kaffe....spiser veldig lite, men er allikevel sterk og senete. Han ble skikkelig syk for en stund siden.....men han kom seg ! Tror du ikke han klarte å karre seg ut av senga for å røyke !!! Og han fortsetter å røyke !!

Kosa meg veldig masse igår - vi spilte Playstation, var gøy :o)

Er så engstelig og bekymra over spiren.....i dag gikk heldigvis temperaturen opp, men jeg synes å lese at den skal være rundt 36.80

når man er gravid og da skal den stabilisere seg....Håper virkelig at alt er ok og at det er hostinga mi som ødelegger tempinga. Sover veldig dårlig - våkner flere ganger om natten.....

Hva er grunnen til at du er så kvalm igjen ?

Ble litt svimmel og kvalm på kvelden i går. Svimler svakt nå...

Hun jeg var hos igår sa at hun ikke ble kvalm før i uke 5-6...og det er det flere som har skrevet her inne....

Er litt gale at jeg faktisk ønsker og gleder meg til kvalmen !! Ombestemmer meg nok når den kommer ;op

Men hvis ting går galt nå - innen 3 måneder....skal man få blødning ?

Eller ihvertfall til hjertet begynner å banke ?

Så frem til da så satser jeg på at alt er ok så lenge jeg ikke blør...

Har fått time hos jordmor fredag etter påsken...!! Wææææ - første gang jeg skal til en jordmor ! Hun holder til på legekontoret....håper bare spiren holder til da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut tempinga du,du blir bare nervøs.....Vi har nok forskjellige temperaturer alle sammen.Min har ikke gått noe opp.Untatt på natten.Da er jeg varm!

Fryser ellers..He he pappa også røykte før,men han slutta brått for mange år siden.Han røykte en pakke petterrøes nr 3 pr dag!!!

Ellers så ligger søstra mi å sover ennå.I går unngikk hun oss..Var vel redd for at vi skulle si noe.

Får besøk av ei venninne klokka 13.00 det kan bli både koselig og travelt.Hun er så fæl til å kjefte på ungene sine hele tiden...det er så travelt å høre på.

denne gangen har jeg nesten ikke ømme bryst.Det gjør meg nervøs!!!Har alltid hatt det de andre gangene.

er redd for å misste,føler meg ikke mye trygg nei.Kjenner at jeg har lyst på ny ul snart.Bør klare å holde meg til uke 12.da ser det ut som en liten baby...

Jeg skal til jordmor den 18 for første gang.Er så spent på om hun kommer til å prøve å høre etter hjertelyd.Men tviler srerkt.Det er nok alt for tidlig...Desverre.

Bare vent plutselig så får du den kvalmen.da kommer du til å angre på at du savna den.He he he.

Jeg er kvalm ennå,kommer til å være det lenge enå.Da jeg fikk eldstemann spydde jeg til uke 20.Nr to til uke 16 og nr 3 til uke 14.Så det kommer nok til å vare lenge ennå.Desverre....

Du begynner nok å blø om det har gått galt,men det skal det ikke gjøre...Spirene våra skal bli flotte babyer!!!

Har allerede smugtitta på vogner på nett.Kommer nok ikke til å kjøpe før sent i høst,men det er lov å smug titte...:0)

Nå er alle tre ungene ute så jeg nyter stillheten som er akkurat nå:0)

Jeg ble heller ikke kvalm før i uke 5-6.Så du har noen dager igjen:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke å la være å tempe, men jeg kan gjøre slik jeg gjorde før jeg fant ut at jeg var gravid. Tar tempen, men gidder ikke sjekke tempen etterpå.

Har lest i andre innlegg at noen har nettopp vært på UL og er 7+3 på vei og de fant et bankende hjerte...tror noen har funnet i 6+.... også.

Så du kan ihvertfall spørre....

Men da skal jeg slappe av - så lenge jeg ikke blør så er jeg trygg :o)

Må roe ned gubben - han er like stressa som meg nå og maser om at jeg skal spørre her inne om tempen..

Hehehe......da har jeg noe i vente altså til helga ;op Kommer til å være glad først...såå kommer alle klageinnleggene !! hahahaaha.....

Kjenner meg litt mer dårlig i dag :o) ( og jeg smiler for DET !!)

Når jeg hoster så brekker jeg meg hele tiden....

Skal du bort i påsken ? Sambo har prøvd flere ganger å få meg med på danskebåt tur, men synes det er altfor dyrt nå - siden vi har en del regninger som må betales.. Og hvis jeg blir dårlig til helga så hadde det ikke vært en kjekk tur for meg. Dette ble snakk om før jeg ble gravid..Nå skal vi være hjemme, jeg synes det er greit - men ikke sambo..hehehehe

Håper du får det kos med besøk - kunne heller tenkt meg å besøkt deg enn å sitte her på jobb. Er ganske stille og jeg bare hoster. Var ei som skulle gå gjennom noe med meg og jeg hosta og hosta....etter en stund så kommenterte hun det og dro det ut enda lengre. Jeg prøvde å legge på flere ganger siden jeg ble verre og verre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann.Vi skal være hjemme i påsken,uten besøk.søstra mi drar i kveld....Skal bli deilig å bare slappe av og gjøre ingenting:0)

Jeg også hoster til jeg brekker meg,det er helt forferdelig.Måtte spørre gubben hvordan det er å gå å høre på meg brekke meg hele dagen..Det må være pyton.Gubben sier han overhører meg....

Lillemor har forandra skrift typen,så her er det mini skrift ser nesten ikke hva jeg skriver til deg...Må få fiksa det altså:0(.

Jeg har ikke fått mage i det hele tatt er kjempe nervøs.Har alltid fått mage tidlig før.Alt er så annerledes denne gangen.Har ganske stot panikk for at ting skal gå galt denne gangen.Så mye ståt på spill.Orker ikke starte igjen...

Jeg blir kvalm bare av tanken på å ta danskebåten.Er så svimmel og sjøsyk hele døgnet at hadde jeg vært på bår tror jeg ærlig talt jeg hadde dødd...

Håper du kommer til å være i fin form hele tiden.Ikke slik som meg.Det er pyton å gå slik kvalm 24 timer i døgnet:0(

Håper du har hatt en flott dag,nå sitter søstra mi og sier hade til ungene.Hun har innrømma at hun er sammen med han Marokkaneren nå...Ja ja hennes tap om han er stygg med henne også.Har sagt hva jeg mener om denne saken til henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe....er ikke det greit å ikke ha fått mage enda ??

Eller nei...jeg vil også - man da er det vanskeligere å skjule det på jobben...

Hehehe...høres ikke så bra når noen brekker seg nei...Har gått greit her hjemme..

Men du...er veldig usikker på hvor langt på vei jeg er...fordi jeg har jo hatt varierende sykluser - men har tatt utgangspunkt i 31 dager. Var nettopp inne på Babyverden og da fikk jeg at jeg var 4+1 i dag...Og da jeg logga på i kveld på BIM så sto det at jeg var i 5 svangerskapsuke. Det sto ikke det tidligere...Så da får jeg heller gå utifra at jeg er 4+1 .... Skulle gjerne visst eksakt - akkurat nå så er det veldig viktig med rett dag. Jo nærmere 12 uker jeg er - jo tryggere føler jeg meg :o)

Skjønner deg !! håper at alt går bra med deg og at spiren sitter klistret.

Slik som min ;op

Jeg har lyst på noen symptomer ihvertfall - til jeg får mage. Så trenger jeg ikke dem ;o)

Har vært så utrolig oppblåst i dag....Har en fritidsbukse på meg i dag og jeg måtte kneppe opp ! Glidelåsen bare gled ned...bra jeg var alene på jobb...Når jeg måtte kneppe igjen så måtte jeg strekke strikken til det lengste for å kneppe igjen og da var knappen bristeferdig...

Synes at søstera di kan bo hos kjæresten sin fremover da - istedenfor hos deg... Så kan hun takke seg selv når hun finner ut hvordan han er - etter du har advart henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa sa rett ut til henne i sted at hun kan like godt flytte dit.Uansett hun reiser i kveld...

Når du er 4+1 er du i femte uke.Jeg er akkurat 9 full gådde uker i dag 9+0, i morgen er jeg 9+1 da er jeg i min 10 ende uke...

Jeg er så kvalm trykte ned en brød skive med røyka laks( skal kanskje ikke spise det???)Ble skikkelig gusten og kvalm.Så her blir det tidlig til sengs.Gubben skal jobbe til onsdag så da er det jeg som må stelle hjemme.Er kjempe sliten idag.Har hatt masse besøk.Når formen da er laber blir en sliten.

Gleder meg fryktelig til at jeg kan kjenne babyen sparke.Da jeg gikk med nr 2 og 3 kjente jeg det allerede fra uke 12.Så jeg håper på at det skjer denne gangen også.Da jeg venta første mann forstod jeg ikke at det var spark før i uke 20,he he he....

Skal se du skal ha tvillinger vennen.Da vokser magen kjappere:0)

Nei da,vil ikke skremme deg.

Nå dysjer søstra mi.Gruer meg til at hun kommer å klemmer meg fordi jeg HATER parfymen hennes.den er så tung og kvalmende.Den er rett og slett grusom!!!

Du som har så mage søsken.Er du tante til mange??Ble så nysgjerrig.Jeg er tante til to.En på hver side..Håper på flere etter hvert da:0)

Om vi skal sørover til sommeren må vi kjøre forbi drammen.Tenk hvor morro det hadde vært å møtt hverandre da:0)

Er bare redd for at du hadde blitt skuffet over å møte runde lille meg....

Men vi kan ikke planlegge noen sommer ferie så lenge pappa er syk.Tør ikke reise så langt bort...Vi må ta en dag om gangen...

Nå må du ha en fin kveld og natt snuppa mi:0)

Har foressten hatt utrolig vondt i puppene idag.Lille snuppa.Hoppet på fanget mitt og kastet hodet bak i de.Herregud hvor høyt jeg hylte av smerte.Snuppa ble kjempe redd:0(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheehehe.....det hadde hun godt av !!!!

Uff - det er fælt med folk som bruker en ekkel parfyme og den sitter fast på deg....

Og nei....du må ikke spise røkelaks !! Med mindre den har vært frossen...

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA - hvis du skal til sørover så må vi treffes !!

Og ærlig talt - slutt å si stygge ting om deg selv !!! Ellers sparker jeg deg i rumpa.....Hehehe.....kanskje vi BEGGE er runde da !! Hahahaaha....

Og FYYYYYYYYYYYYYYYY - jeg skal ikke ha tvillinger.....

Det er bare eldstemann som har en egen babyfabrikk hjemme. Broren min på 35 er fortsatt singel og jakter på dame. Den tredje broren min har ikke tid til slikt - han reiser hele tiden...Nå er han i Kenya pga. jobben. Og lillesøstera mi har visst fått streng beskjed fra samboeren at hun ikke får bli gravid...Skjønner ikke hvorfor dem er sammen - han oppfører seg som en fjortis og singel....Så gjett hvor presset kom da ??

Kjenner du slikt så tidlig !! Gleder meg også :o) Da skal jeg vite at det er spark !!!

Håper du blir bedre imorgen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært kvalm :o) Juuhuuu......

Gikk morgenturen med hunden og var kvalm hele turen - da hjalp det IKKE at søppelbilen kjørte forbi..Sto og brakk meg og spytta på bakken....

Orka ikke tanken på mat i dag - ikke brød ihvertfall. Så jeg har tatt med druer, banan og cherrytomater på jobb :o) Men jeg klarer ikke å få noe ned. Er ikke kvalm nå....

Men når jeg tenker på noe mat så kjenner jeg at det vokser i munnen..

Skal ha besøk av venninna mi på torsdag - skal lære henne å lage en kinesisk rett som hun skal lage til moren (ble kvalm nå med tanken !).

Tenk om jeg har begynt på kvalmebølgen ? Da sliter jeg om jeg skal stå og lage mat med henne uten å brekke meg.....Går sikkert bra !

Men hun vil lure.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj,ikke greitt å høre at kvalmen har kommet hos deg også.Men husk iallefall at det er ett godt tegn.De som er kvalme og dårlige misster sjeldnere....

Nå har vi huset for oss selv.Deilig,hun har bare laga trøbbel her den søstra mi.Pappa var kjempe dårlig i går.Alikavel reiste hun til kjæresten.FOlk som kjenner henne er sjokkert over oppførselen.Må si at hun har ødelagt det spede forholdet vi har hatt fra før.

Ellers så har jeg hatt forferdelige mage smerter i natt.Var kjempe redd for at jeg skulle misste.Tror egentlig det var luft smerter.Skal ikke spise røykalaks igjen.Fikk vondt i magen av den.Tror den har vært frossen.

Har ligget i senga til klokka er 10.30 idag.Eldstemann passer de to minste.Det er så deilig.Jeg sover ikke,men kan ligge stille i senga og ta det helt med ro.Er så elendig når jeg våkner...

Idag venter jeg heldigvis ikke besøk.Hadde fult hus hele dagen igår også.Jeg var kjempe sliten på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal du være sikker på at du IKKE mister, så dårlig som du har vært :o)

Er bare svakt kvalm, men jeg tror det går bra om det blir verre. Har alltid klart å trøkke i trynet for det jeg ;o)

Synes seriøst at du skal si neste gang hun spør om å bo hos deg, at hun kan bo hos ham !

Var helt sikkert luftsmerter.....tror din spire sitter bom fast :o)

Jeg har aldri hørt noen ha så mye besøk som deg !

Er ikke rart du er dårlig og trøtt......nå må du slappe av litt fremover.

Så bra at han kan passe på de to andre :o) så mamma kan få slappe av.

Etter du sa det med tvillinger så har jeg blitt redd. Magen min er like oppblåst i dag, den er bløt- men fast. Jeg blir gal om jeg hadde blitt så uheldig...ringte gubben og sa at jeg kom aldri til å tilgi ham om det skjer !! Han bare lo .....HAN LO AV MEG !!! Grrr...........

Han sa han regnet med at det var minst 3 stk inni meg - dust !

Har vært på do, og trodde det skulle hjelpe. Men kanskje det ikke ble så grundig jobb - derfor er den fortsatt oppblåst....

Sambo skal komme her på jobben og vi skal spise stekt ris før vi drar hjem :o) Nam nam....begge hadde lyst på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he han ønsker vel tvillinger han:0)

Tror at du hadde blitt glad jeg.Innerst inne om der hadde vært to.Tenk hvor deilig å slippe å gå gravid to ganger om du blir dårlig....

Jeg har ingen mat lyst.Holder på å bli sprø.Ingenting frister.Men spiser skive med hvit ost.Det eneste jeg orker.Drikker ikke melk.Er så kvalm at å få ned folat pillen er ett strev...

Gleder meg til denne kvalmen er over.Lurer på å høre om jeg kan få ul om ett par uker.Jeg er så nervøs at jeg klarer ikke slappe av slik jeg burde....

Pleier ikke ha så mye besøk egentlig.Men det typiske er at alle kommer samme dagen..

Igår var det søskenbarnet mitt fra stavanger som kom på besøk.Dvs,hun er her fra men bor i stavanger(hundvåg)....

Det blir nok spennende for deg å få ul.Du som er redd for at det er to der inne..Men magen min var veldig opblåst en stund,så gav det seg.Nå klarer jeg ikke kjenne noe om jeg trykker på magen.Det er litt skremmende.Kanskje fordi jeg har mage fra før...Da er det nok lettere å skjule seg der inne.

Kos deg med stekt ris.Det er godt.

Når kvalmen har gitt seg skal vi på kina resturant.Gleder meg.Men det blir vel ikke før til sommeren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...