Gå til innhold

Datteren min på 17mnd har røde prikker i ansiktet, ingen andre steder på kroppen....Hva er dette?

Anbefalte innlegg

Datteren min er 17måneder, og hun har røde prikker i ansiktet. De kommer i hele ansiktet, men aldri noen andre steder på kroppen. Disse røde prikkene startet å komme rett etter at hun ble ett år.

Disse røde prikkene har forskjellig form, og jeg har vært hos fastlegen med henne. Han tittet på de og visste ikke hva det kunne være. For det var ingen barnesykdommer, og ingen form for kopper.

Han sendte oss videre til en barnelege. Hun så på hele kroppen hennes, og fant ut at hun har en tørr hudtype, siden hun har noen tørre/rue flekker på kroppen. Den første gangen vi var hos henne hadde datteren min feber, og hun fikk ikke tatt noen tester på henne, vi ble derfor bedt om å komme tilbake.

Under forkjølelsen hennes, og mye feber i en uke ble alle prikkene i ansiktet borte, ikke en enste prikk igjen. Det var deilig. Hun hadde ikke spist mye denne uken, det eneste vi hadde fått i henne var yoghurt og vann/saft. Hun hadde heller ikke vært ute. Da hverdagen ble normal igjen, tok det ikke lang tid før prikkene kom tilbake. (ca3-4dager)

Vi var hos barnelegen igjen for en uke siden, da tok hun prikketest på henne. Hun var ikke allergisk mot egg, peanøtter, soya, hund eller katt.

Derfor trodde hun at disse prikkene kom til å bli bedre bare vi kom nærmere sommeren. Barnelegen trodde kanskje at det bare var eksem. Hvordan eksem kommer bare i ansiktet, har det noe med været ute da eller?

Kan ikke disse prikkene komme av allergi, når de bare er i ansiktet?

Er det noe poeng i å gå til en hudlege? Vil en hudlege finne ut noe mer? Ønsker virkelig å finne ut hva dette er for noe. Det ser ikke pent ut, men det ser heller ikke ut til å plage henne.

Håper noen har råd til meg. Barnelegens råd var bare å smøre henne. Så der var det veldig få svar å få.

Smører henne med Decubal - er det noe annet som er bedre?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...