Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når legger deres 3 åringer seg??

Jenta vår legger seg kl halv åtte-åtte, men våknar kvar natt (23.00 eller 01.00) Skal absolutt inn i senga vår. Blir litt tussete...

Ser at andre barn i nabolaget kjem ut for å leka i halv sju/sju tida, når me gjer oss klar til legging.. Men ho er jo veldig trøtt etter bhg. Er me litt tidlege i seng eller??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4702931-leggetid-3-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Har en gutt som fyller 3 om to mndr. Han har til naa lagt seg kl. 19.00, men har den siste uken droeyd leggetiden med en time, av og til mer. Vi proever aa slutte med soving paa dagen, (en time), med det virker som han ikke klarer seg uten litt soevn paa dagen fortsatt. Han er oppe hver morgen klokka 06.00, saa dagene blir jo lange uten en hvil. Vil tro at uten hvile paa dagen kommer han tilbake i den gamle rytmen med aa legge seg klokka 19.00 igjen...

Gutten vår på 3 1/2 år legger seg kl 19.00 før bhg dag. Når han har fri eller det er helg, får han være oppe litt lengre.

Ut over sommeren blir vi å ha han lengre oppe pga av at han har vansker med å sovne når det er så lyst. For han er det ikke kveld før det er mørkt ute:)

Vesla vår er 3 år og legger seg klokka sju. Da er hun som regel kjempetrøtt. Legger hun seg seinere skjer en av to ting: 1) hun blir overtrøtt og helt vill 2) hun tigger om å få legge seg i halv ni -tida... Hun våkner alltid rundt seks om morgenen, helt uavhengig av hva som har skjedd kvelden før. Har hun lagt seg veldig seint sover hun ofte urolig, eller våkner veldig tidlig.

Legger tulla mi på 3,5 år ca kl19.30. Men siden hun er kjempeutslitt etter barnehagen, hender det at hun sovner til barne-tv. Ved middagsbordet kan hun sitte å himle med øynene, og tygge maten i halvsøvne...hehe hun har ikke sovna skikkelig ennå ved bordet, men rett før. Hun kvikner somregel til etterpå, og da går det greit til leggetid:-)

Jenta vår legger seg kl 20.00 når det er bhg dagen etter - står opp ca 7.30. I helgene kan det bli noe seinere - og på den måten sover hun litt lengre på morg. Hun kan også våkne på natta for å sove i vår seng, men ikke hver natt lengre. Gleder meg til hun sover seg igjennom hele natten i egen seng . hver natt!!!

Annonse

Legger datteren vår på samme tid som dere (prøver alltid å få det til kl. 19 men det er ofte den blir 19.15-19.30). Står opp i 7-tiden.

I helgen legger hun seg i 20-tiden.

Startet med å legge henne tidligere da hun sluttet med middagsluren for ellers var hun SÅ trøtt på morgenen og dagen.

Min 3-åring legger seg også 19.30, men så våkner hun 06-06.30 også da. Blir ikke vekt, bare våkner da, så hun trenger søvna. Har prøvd å legge henne litt senere for at hun skal sove lenger, men hun våkner tidlig uansett:)

Jenta vår skulle også inn til oss over en lang periode, men vi måtte bare sette ned foten da jeg begynte å bli høygravid, for jeg fikk ikke sove om natta da.

Synes det er sent å være ute å leke kl.19 jeg da! Det hender vi er ute til 18.30 isteden for å se barne-TV, men det er absolutt det seneste.

Her er hun også veldig trøtt etter bhg..Enda en grunn til at hun må tidlig i seng:)

Det at hun våkner rundt midnatt kan godt være drømming. Dette skjer med vår datter som nå er 3,5 år. Hun sov godt frem til i vinter. Da begynte hun å våkne om nettene. Hun har begynt å få en del mareritt. Dette er helt normalt for alderen så vi må bare finne oss i det. Men vi er klare på det at hun får ikke sove i senga med oss. Vi trøster henne og koser med henne i hennes egen seng til hun roer seg og sovner igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...