Frk.Forvirret Skrevet 6. april 2006 #1 Skrevet 6. april 2006 Lærer dere 2-åringene å spytte og skylle? Her i gården sliter vi med å i det hele tatt få lov til å slippe til i munnen.... Lurer på om vi noengang kommer til å pusse tenner uten kamp!
Gjest Skrevet 6. april 2006 #2 Skrevet 6. april 2006 Hvis dere pusser tennene sammen vil nok 2-åringen etterhvert også ønske å spytte i vasken. Å skylle er det bare bra han ikke vil, i følge en tannlege jeg snakka med.
Stirra ner 32+5 Skrevet 6. april 2006 #3 Skrevet 6. april 2006 Ja, det er jo bare bra at de ikke skyller, for da blir fluoret værende i munnen ;0)
supermamma Skrevet 6. april 2006 #4 Skrevet 6. april 2006 Tannpuss kan mange ganger være en kamp - men vi har flourtabletter som barna får om kvelden etter tannpussen - disse syns smaker så godt så nå er ikke pussingen noe problem....derimot prøver de å ta selv i boksen med tabletter og kan "gladelig" ta både to og tre, hvilket jo ikke er sunt - så vi prøver å ransonere ut tablettene med omhu!
Rut Bram Skrevet 7. april 2006 #5 Skrevet 7. april 2006 Jenta vår spytter men skyller ikke mer enn at vi tar vann på tannbørsten noen ganger etter vi er ferdige med å pusse. Hun lærte ikke å spytte eller fikk det ikke til før hun var vel 2 1/2. Hun syntes det var stas en stund å "gurgle" vann etter ferdig tannpuss (lager gøy lyd og hun har sett mamma gjøre det), men i det siste vil hun ikke det, og vi stresser ikke med det.
3b@rnsmor-30* Skrevet 7. april 2006 #6 Skrevet 7. april 2006 gutten min på 2 år og 8 mnd spytter ikke ut. han svelger og sier nam-nam!!! ei venninde av meg som er tannlege sier at det ikke er farlig å spise litt tannkrem.
Mamma'n til Li@m Skrevet 7. april 2006 #7 Skrevet 7. april 2006 Gutt, 2 aar og 10 mndr., og spytter heller ikke ut, (med mindre vi voksne pusser sammen med han og han kopierer). Svelger det meste av tannkremen ogsaa; synes nok den smaker deilig. Tar vann paa boersten for aa skylle, men det svelges ogsaa...;o)
Anonym bruker Skrevet 14. april 2006 #8 Skrevet 14. april 2006 min 2 åring synes det er kjempe gøy å pusse tennene..enten jeg eller store bror pusser samen med han og da følger han oss atomatisk å spytter ut...også får han han flourtabletter, og det gjør tann pussing mer spennede,for han vet at får flour etterpå...så smaker dem jo godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå