Gå til innhold

når far bor i utlandet

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er man å regne som aleneforsørger når far bor i utlandet, selv om man ikke vet om det kanskje kan bli et forhold/samboerskap/ekteskap senere? Jeg tenker først og fremst i forhold til økonomiske rettigheter...

Faren til babyen bor for tiden på andre siden av Atlanterhavet, han kommer til å være her ved fødselen og et par uker etterpå, men så drar han til hjemlandet sitt for å studere og kommer mest sannsynligvis ikke tilbake på minimum 6 mnd. Vet jo ikke sikkert om han kommer til å flytte til Norge eller ikke på sikt, men vi har snakket om det. Han har aldri bodd i Norge, bare vært på besøk her.

Jeg blir jo ihvertfall det første halvåret i praksis enslig forsørger, og han har ikke mulighet til å bidra økonomisk da lønnsnivået fra hans hjemland er veldig lavt i forholdt til kostnadsnivået her, det blir som dråper å regne...

Jeg vet jo heller ikke sikkert om det blir et forhold mellom oss eller ikke, jeg håper, men innser at kulturforskjellene er der og at vi kjenner hverandre for lite til å kunne gjøre noe annet enn å ta det som det kommer...

Er det noen her som har vært i en lignende situasjon og vet hva jeg bør gjøre/ hvilke rettigheter jeg har? Har ikke lyst til å gjøre noe galt. Jeg har prøvd å ringe trygdekontoret, men det var ikke mye til hjelp.

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Jeg var i akkurat samme situasjon da jeg var gravid. Far på andre siden av Atlanterhavet, i utgangspunktet sammen, men ikke sikkert ang. fremtiden, og heller ingen mulighet til å bidra økonomisk.

Du har rett på støtte så lenge han bor i utlandet, resten er irrelevant. Forteller gjerne mer dersom du har en mailadr jeg kan nå deg på! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...