Gå til innhold

Hvilken karakter må du ha for å være fornøyd?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er omtrent som deg. Vi har bare gruppe på innleveringer, og der får vi gjerne A eller B. På eksamner får jeg stort sett A, men det kommer litt an på hvordan jeg prioriterer faget. Forskjellen på A og B er jo stort sett hvor mye du har pugga, ikke hvor mye du har forstått, så om jeg ikke pugger så mye blir det gjerne en B. Har studert 2 år nå, og bare A'er og B'er.

Men når det er sagt, så ser jeg på ingen måte ned på de som får lavere karakterer. Folk prioriterer forskjellig, har forskjellig bakgrunn før de begynner på studiet og forskjellige ambisjoner. Noen er nok mer opptatt av å skaffe seg erfaring, gjøre frivillige oppdrag for studentmiljøet osv. Og så er det stor forskjell fra studie til studie og fra sensor til sensor når det gjelder hva som kreves for de ulike karakterene.

Annonse

Hei!

Jeg er fornøyd bare jeg står. Jeg har til nå 3E, 2D, 3C... Og en bestått.. Hadde selvsagt blitt superfornøyd om jeg fikk A eller B, men vet jeg ikke klare å komme dit.

Jeg synes det er dumt at alt for mange bedrifter ser på karakterene når man skal ut i jobb. Det er ikke de som avgjør om du er en god arbeider eller ikke, det er de praktiske kunnskapene som avgjør. Kan du ikke samarbeide med andre, eller kunne ta egne avgjørelser uten å lese en bok først, mener jeg at man ikke passer til å arbeide!

Dette er min mening, men selvfølgelig unner jeg de som klarer å få toppkarakterer!!

• 2 uker senere...

blir nok ikke så happy for noe annet en a eller b - kresen sånn ;)

men er jo rimelig stolt av karakterene mine med tanke på at jeg i tillegg har en gutt på tre, er høygravid, jobber 30 %, og på toppen av det restaurerer hus og driver frivillig arbied flere steder.

workoholic ;)

Hei . Til nå har jeg fått 3 C er 1B og 1A (eksamenskarakterer). Men er bare fornøyd med A eller B. Går førkolelærer så jeg har mange veldig ulike fag, så hvor fornøyd jeg er med karakteren kommer veldig ann på faget. Er alike vel godt over gjenomsnittet. Driver i tilegg mye med studentpolitikk og jobber ved siden av studiene, så jeg bruker nok ikke så mye tid som jeg burde på lesing.

Hvor gode karakter en får sier ingen ting om du er et godt menneske og heller ikke så mye om hvor dyktig du er/kommer til å bli i det yrket du skal ut i, så egentlig betyr det jo ikke så mye så lenge man står. Men dette kan hvere vanskelig å forstå/tenke på når man leser.

Synest du skal være fornøyd med deg selv så lenge du står og samtidg som du har et liv utenom studiene, er et godt medmenneske og trives med deg selv. Enig? Prøver å fokusere på denne måten selv, men det er til tider svært vanskelig.

Jeg er ikke enig i din påstand om at forskjellen mellom A og B er hvor mye du har pugget og ikke hvor mye du har forstått. Dette kommer da fullstendig an på hvilket fag man faktisk tar. Studerer man pedagogikk eller psykologi (og mange andre fag) så ligger hovedvekten på oppgavene man leverer på hvor godt man forstå faget og klarer å ordlegge seg iforhold til sin forståelse, Det hjelper lite å nipugge faguttrykk og begreper om man har dårlig forståelse av faget. For å få A må man vise at man forstår godt. :)

Hvilken karakter man får har mye med hvor langt opp i systemet man er kommet. Når man tar en master blir man veldig fornøyd m B og C og A'ene er kun bonus til de som ikke har noe liv ved siden av skolen. På bachelornivå er det mye enklere å få gode karakterer, og arbeidspresset er så sinnsykt mye mindre. Så hvis du blir misfornøyd med B'er så komme du kanskje til å gå på en smell snart, man kan ikke alltid få A. Jeg hadde bare A og B siste året på bachelor og nå jubler jeg over C., så ting endres.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...