Anonym bruker Skrevet 6. april 2006 #1 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg har en stor og fin gutt som v 6 mnd kontroll var 74 cm og 10500 g. På helsestasjonen sier de at han legger mye på seg av mme (ammer han ikke), og har fått rådet å både gi han grøt x2 samt middag i løpet av dagen, og at denne reduseringen av mme vil føre til at det jevner seg til. Dette har han fått en stund nå, men er nå litt engstelig for om han får nok væske/mme i seg i løpet av dagen. Får han i seg mme gjennom grøten han får. Den blandes jo med vann, men inneholder ikke grøtpulveret mme? Uansett, han får i seg tilsammen 250 ml vann gjennom to grøtmåltider, væske som han får gjennom fruktpurre x2, ca 200-250 ml mme.Tilbyr han vann gjennom hele dagen, men han virker ikke tørst. Jeg er veldig i tvil hva jeg skal gjøre. Har hele tiden hatt stor tillit til helsesøstra men nå vet jeg ikke.... Noen som vet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4698376-v%C3%A6skemengde-i-l%C3%B8pet-av-dagen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma'n til Marius :-) Skrevet 6. april 2006 #2 Del Skrevet 6. april 2006 Hei, I tillegg til det du allerede gir gutten din, så ville jeg nok forsøkt å få han til å drikke litt mer vann (som du nevner at du forsøker å gjøre). Her hos oss så drikker jr på 5,5mnd vannet helst hvis det er godt lunkent, dvs at jeg setter flasken i varmt vannbad før han får den - og da vil han ha :-). Kan jo hende det fungerer for dere også? Men sånn ellers så er jo våte bleier gjerne en indikasjon på at de får i seg bra med veske... Hold øye med bleiene du :-). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4698376-v%C3%A6skemengde-i-l%C3%B8pet-av-dagen/#findComment-4698524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå