Gå til innhold

Stillesittende jobb - støttestrømper og slikt

jadida

Anbefalte innlegg

Hei,

da jeg var gravid i høst nevnte jordmor at jeg burde bruke støttestrømper, da jeg sitter mye på jobb. Da endte det riktignok med MA/SA før jeg gikk til innkjøp av det.

Nå er jeg ca i uke 11, og skal ikke til lege før 25. april, men kom til å tenke på det jordmor sa forrige gang.

Er det noen som vet hvor tidlig det lønner seg å begynne med støttestrømper? Bør jeg starte allerede nå?

Fortsetter under...

lurer litt på dette jeg også. min mor var hos spesialist i forbindelse med hovne ben mm og hun fikk beskjed at om hun hadde en datter burde hun (jeg) bruke støttestrømper under graviditeten og da gjennom hele sånn jeg forsto det.

har ikke brukt det så mye men er nå i 21 uke og har brukt dem litt nå sidenjeg føler at jeg har behov

skal vøre lurt pga åreknuter og hevelse i bena

har hatt mine strømper siden dag en og har brukt dem på fly og laaange arbeidsdager

• 2 uker senere...

Hei.

Jeg har stillesittende jobb og var innmari plaget med kramper i beina og at beina "visnet" bort.

Etter at jeg fant ut at jeg var tvilling gravid kom jeg til at jeg sikkert måtte ha noe for å forhindre hevelse i beina etter hvert uansett.

Kjøpte et lite lager av kompresjonsstrømper for gravide og skikkelige sandaler. Det koster men det var verdt det. Sparer meg for 2-3 spaserturer på natta. Merker fort hvis jeg slurver med å bruke dem.

Jeg har en søster som måtte operere bort åreknuter etter 1. svangrskap, hun skal snart ha nr 2 og må sikkert igjennom det en gang til.

Anbefaler absolutt støttestrømper!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...