Gå til innhold

Leander eller Johannes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vi venter nr 4. og det blir gutt denne gangen. Fra før har vi Emma, Kristoffer, og Marte. Hva er finest: Leander eller Johannes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi.. Den var ikke enkel! Begge navnene er kjempefine. Men jeg tror kanskje jeg holder en knapp paa Leander. Passer egentlig best til de andre navnene.

Skrevet

Johannes er finest og passer best til de andres tradisjonelle navn. Jeg grøsser når jeg hører Leander, det er et fjollenavn.

Skrevet

he he he.... jeg henger meg på deg Nennemor. Helt enig med deg! :-)

Skrevet

To fine navn, men jeg synes Johannes passer best til de du har fra før.

Skrevet

Heier på Johannes. Passer best til de andre, og Leander er et oppkonstruert fjollenavn!!

Skrevet

Absolutt- Johannes! Nydelig navn! Liker ikke så godt Leander...Litt for feminint..

Gjest Antarctica
Skrevet

Johannes. Eneste mulige.

Leander er fra Holbergs tøyseskuespill, der "det elskende paret" alltid heter Leander og Leonore. Huff.

Skrevet

Johannes!:-)

Skrevet

Latterlig med dere som sier at Leander er et oppkonstruert fjollete navn, dette er faktisk et navn som går veldig langt bak i tid, stammer fra det greske navnet Leandros. Alle har rett til en mening, men viss dere hadde hatt litt viten før dere uttalte dere så hadde dere visst at Leander ble brukt i Norge så langt tilbake som 1880. Ikke oppkonstruert på noen måte. Stemmer absolutt for Leander, et nydlig navn med en kjempe fin betydning, lest blandt annet gresk gud.:) håper du velger dette, det skal vi:)

Skrevet

Hei!

Jeg syns du har funnet to fine navn, jeg , så jeg skjønner du har vanskeligheter med å velge. Du har jo så fine navn på de andre barna dine også!

Til dere som sier at at Leander er et oppkonstruert fjollenavn: jeg kjenner en gammel mann på nesten 80 år som heter Leander. Så det er et gammelt og helt legitimt navn.

Skrevet

Synes Johannes er veldig tungt på et lite barn jeg da, Leander er fint :)

• 7 år senere...
Skrevet

Johannes!!!!!!! ( beklager utstrakt bruk av utropstegn, men Johannes er så mye bedre!)

Anonymous poster hash: 62756...9f9

Skrevet

Lenader. Nydelig navn. Har det selv til min sønn.

Skrevet

Jeg synes Johannes passer best til de andre navnene, men Leander passer også inn og er nydelig! Vanskelig! :P

Anonymous poster hash: f8268...275
Skrevet

Hei vi venter nr 4. og det blir gutt denne gangen. Fra før har vi Emma, Kristoffer, og Marte. Hva er finest: Leander eller Johannes?

Johannes!!! Stødig, klassisk, pent. Leander er for søtt, jentete og nymoderne.

Skrevet

Johannes passer helt klart best!!!

Men hvorfor blir disse gamle trådene dratt fram igjen nå? Disse barna har vel fått navn for ganske mange år siden nå!?!?!?!!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...