Gå til innhold

Jeg har gjort det helt store... Trenger hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte brudekjolen min brukt da jeg hadde 4 uker igjen til termin. Kjolen befant seg da på andre siden av landet og jeg hadde ikke sjans til å dra og se på den, men siden det var en helt spesiell kjole og det faktisk var sånn jeg hadde sett for meg brudekjolen min så fant jeg ut at jeg måtte bare slå til og satse på at den kom til å passe.

Nå er det 5 måneder siden snuppa kom og 2 måneder igjen til bryllupet og jeg har ikke sjans å komme meg inn i kjolen. Går Grete Roede kurs og har gått ned 12,6 kg, men det er likevel mye igjen før kjolen passer. Nå er jeg i vekt nede i det jeg var før jeg ble gravid, så det er liksom ikke mer å gå på der heller.

Snakka med ho som skulle sy den til i dag og hun sa at det ikke er noe mer å sy ut, selv om hun jeg kjøpte kjolen med sa at den kunne sys ut en hel størrelse. Føler meg litt lurt, men det er ikke noe å gjøre med det.

Saken er at kjolen er meget spesiell, bilde kan ses i våre album under nicket mitt (prøvd på min noe slankere søster...). Det er en White One kjole og problemet er at den ikke lenger selges i butikkene. Alt, og da mener jeg ALT er bestemt utifra hvordan kjolen ser ut, alt fra blomster til håret mitt til brudgommens antrekk (som heldigvis ikke er kjøpt enda). Er forferdelig deppa akkurat nå, alle planene er lagt i grus og jeg har nøyaktig 2 måneder og 4 dager til jeg skal gifte meg.

Det jeg lurer på er om det er noen som har sett en slik kjole noen plass??? Enten brukt eller ny, spiller ingen rolle, jeg må bare prøve å få tak i en som er en størrelse større. Setter stor pris på hjelp... Høres sikkert litt patetisk ut dette, men jeg klarer bare ikke å se for meg gifte meg i noe annet nå...

Skrevet

Huff for en lei situasjon. Skjønner godt at du er deppa. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg, men håper virkelig du finner noen som kan.

Lykke til..

Skrevet

Jeg giftet meg i fjor og prøvde en lignende kjole. Men husker jo selvsagt ikke merket. Ta kontakt med en brudesalong så kan de sikkert hjelpe deg. Du kan også se også på finn.no, der selges det av og til lignende kjoler.

Skrevet

Hvor mye skal til før du kommer inn i kjolen da? Er det virkelig helt urealilstisk? Da synes jeg du skal selge den!

Finn en ny kjole som ligner, det kan da ikke være helt umulig? Søk via nettet på brudekjoler, bit i deg skuffelsen over at det ikke ble som du drømte om og finn en annne i samme stil!

Ikke la dette ødelegge bryllupet ditt. Enten må du vurdere om det går an å komme inn i kjolen med masse trim og en slankeperiode - hva med korsett på den store dagen - eller så må du bare gi deg og kjøpe en ny. Så bildet, kjolen var flott, så den får du sikkert solgt!

Lykke til!!

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Kontakta ei ny sydame i går, bor på en liten plass så her er bare et par "halvproffe" som driver omtrent på hobbybasis. Hun nye sydama sa at det ikke var noe problem å sy den ut, hun kunne sy den ut 8 cm!!!! Hvis hun gjør det så passer den faktisk nå, det var 7,5 cm på at jeg ikke fikk den igjen.

Syns bare det er helt utrolig at det kan være så stor forskjell på syerskene, hvis det er andre som kommer i min situasjon så oppsøk for all del flere!!

Men nå er jeg bare lykkelig og letta over at alt ser ut til å ordne seg og jeg kan få gifte meg i drømmekjolen min:)

Fant forresten en San Patrick kjole som var nesten helt identisk, så det går faktisk an å finne noe som er nesten likt hvis man må gi opp drømmen sin også.

Skrevet

Åh, så gøy at du fant ut at det gikk an å sy den ut sånn at den antakelig passer! Det var nok en stor lettelse for deg det tenker jeg.

Jeg er på en måte i en litt lignende situasjon... Kjøpte en kjole som virkelig var drømmekjolen for mitt vedkommede for borti to år siden. Dette var før jeg ble gravid, og jeg gikk jo opp litt under svangerskapet. Har fått bort igjen alt det nå, men har jo gått opp endel etterat jenta ble født også. Driver nå og trimmer for å komme ned igjen til det jeg var da jeg kjøpte kjolen (ned 10-12 kg). Jeg ser det som en absolutt realistisk plan. Prøvde den på meg her for litt siden, og det er snakk om at det er rundt 6cm for trangt til at jeg får igjen glidelåsen bak nå. Har akkurat levert inn kjolen, da glidelåsen var gåen, og der sa ho jeg prata med at det nok desverre ikke var noe å sy ut på kjolen, kanskje maks 1/2 cm på hver side.

Må si det ga meg noe å tenke på det at du har fått så forskjellige svar fra to sydamer. Kanskje jeg skulle tatt meg en tur til en annen en jeg også, og høre om det er mulig å evt sy den mer ut enn den ene cm om det trengs. Nå håper jeg jo selvsagt at det ikke trengs, jeg har uansett store planer om at jeg skal ned de 10-12 kg'ene, men det er greit å kunne vite det i tilfelle det nå ikke går for meg å komme lenger ned i vekt innen bryllupet.

Lykke til med de siste planleggingene, og håper virkelig det går bra med deg og alt det du har planlagt til nå! At du slipper å begynne forfra igjen liksom.

Skrevet

Ja jeg letta mange kilo da hun sa at dette skulle hun fikse...:)

10-12 kg bør være overkommelig ja, skal du gifte deg i sommer? Jeg har som sagt gått ned over 12 kg og det er på ca 3 måneder, har ikke hatt problemer med det, motivasjonen har hengt i skapet for å si det sånn:)

Ta deg en tur til en annen sydame også ja, er jo ikke sikkert at det skjer det samme som skjedde med meg, men det kan være greit å høre om hun kanskje har en annen løsning som gjør at kjolen kan være passelig etter 5 kg ned, lettere å gå ned 5 enn 10 da:)

Lykke til til deg også, både med bryllup og slanking.

Skrevet

Ja, vi skal gifte oss til sommeren. Det er akkurat 3 mnd til nå! Jeg har allerede gått ned 5 kg siden jeg begynte å tenke bevisst på å slanke meg, og det er ca 5 uker siden. Så foreløpig ser det jo ganske lyst ut. :) Ja, det er en ganske stor motivasjonsfaktor det at kjolen allerede henger i skapet, så jobber skikkelig for det jeg også.

Har du trent mye under slankingen din? Eller er det helst på matområdet du har forandret livsstilen din? Jeg trener på mor og barn (blir mer eller mindre aerobic) en gang i uka, og så går jeg lang tur med hunden minst to ganger i uka (minst en time). Ellers prøver jeg å ta noen sit-ups også innimellom. Synes selv jeg har vært flink til å røre på kroppen min. Samboeren min skryter av at jeg også er veldig flink som klarer å la sjokoladen ligge i kjøkkenskapet uten at jeg tar av den. Har faktisk ikke spist sjokolade på rundt 6 uker nå! Er skikkelig fornøyd med det selv! :)

Skrevet

Mulig det er meg men jeg finner ikke albumet ditt jeg??? Jeg er jo SÅÅ nysgjerrig på denne kjolen vetdu..

Skrevet

Kjempeflott at du allerede har gått ned 5 kg da!! Da ser du at det nytter med å kutte ut sjokolade og bevege seg mer.

Jeg har lagt om kostholdet myyye, spiser mye mer sunt nå, i tillegg til at jeg spiser mange små måltider i stedet for at jeg spiser kanskje 2 store i løpet av en dag (Grete Roede). Har funnet ut at jeg ikke klarer å slanke meg på egenhånd, derfor blir det Grete Roede kurs på meg. Har all mulig respekt for dere som klarer det selv...:)

I tillegg til at jeg har lagt om kostholdet så har jeg blitt flinkere til å trille turer, masse oppoverbakker med vogna når jeg skal hjem, så der ligger det nok noen kilo. Jeg trener også pilates for å stramme opp litt. Men syns ikke jeg trener mye, passelig for meg:)

Skrevet

Hehe, jeg sletta bildene når jeg ikke trengte hjelp til å finne en ny kjole... Men nå har jeg lagt dem ut igjen så du får se min nydelige kjole (min søster som er prøvedokke:))

Skrevet

Ja, er fornøyd med at jeg har gått ned rett over 5 kg allerede! Og så har jeg også, som deg blitt flinkere til å spise ofte, og små måltider. Jeg følger ikke Grete Roede kurs, men meldte meg vel egentlig på vektklubb.no. Må si jeg ikke følger den sånn slavisk. Er ikke noe flink til å følge sånne kurer. Det er så mye der jeg synes er enten vanskelig å få tak i eller styrete å lage til. Eller så liker jeg det rett og slett ikke. Men det ble kalkulert ut hvor mange kcal jeg burde ligge på i løpet av en dag, og det holder jeg meg stort sett til.

Så nå gleder jeg meg til den store dagen, og håper jeg får på meg kjolen innen den tid! Jeg hadde forresten på meg bunaden min igjen igår, bare for å prøve den liksom. Den har jeg ikke hatt på meg siden jeg var 3 mnd på vei i svangerskapet mitt. Veide vel omtrent det samme da som jeg gjør nå :) Og den passet fint! :) Så nå er jeg klar for å bruke den i både konfirmasjon og 17. mai i år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...