Gå til innhold

Hvor ofte kjenner dere liv?

Anbefalte innlegg

Jeg er 17 uker på vei.

Jeg har kjent liv, tror jeg i ca 1 /12 uke. Men da jeg kjenner det så er det bare såvidt jeg merker det, og det kan gå et par dager mellom hver gang.

Det jeg lurer på er hvor lang tid det gikk fra dere kjente bitte litt til dere kunne kjenne det hver dag da dere legger dere stille?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4695337-hvor-ofte-kjenner-dere-liv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har syntes jeg har kjent veldig svakt litt liv siden uke 13, selv om jeg er førstegangs. for en uke siden kjente jeg tydelig at babyen romsterte der inne et par ganger, kjente liksom noen hender og føtter som sprellet, syntes jeg. men nå har det vært ganske stille i 3-4 dager. blir nesten bekymret, selv om jeg vet at det er vanlig. gleder meg til det blir tydelig, og regelmessig, altså? Lurer også på når det skjer...?

Annonse

Jeg begynnte å kjenne liv i uke 16, å da var det spesielt om natta det braket løst, slik var det i noen dager så ble det helt stille nedi der igjen.... Nå er jeg i uke 18 og Håååååper barnet begynner å sparke fra seg snart.

Jeg er 20+2 i dag og har kjent liv i ca fire uker nå. Litt til og fra selvfølgelig, men den siste uka har det tatt seg veldig opp. Om fredagen merket jeg absolutt ingenting og fikk legen til å lytte på meg da jeg var der, men så leste jeg et sted at det fortsatt er seks uker igjen til man "skal" kjenne liv hver dag, så da er det vel best å prøve å ikke bekymre seg for mye da... Det er jo så lett mener jeg... :)

Hei. Jeg venter mitt andre barn, er nå i uke 20, å kjenner liv hver dag. Har kjent svake tegn siden uke 14., men det er først nå den siste uka at jeg kjenner liv flere ganger daglig.

Første gang kjente jeg liv i uke 20. Forstod da at jeg nok hadde kjent babyen litt før det, men ikke vist at det var det. Er jo ikke så mye man merker til å begynne med.

Er supert å kjenne babyen, så beroligende å kjenne bevegelsene, å tenke på at h*n koser seg inne i magen min :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...