Gå til innhold

Angående kjønn og spenning

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg synes det er så merkelig at argumentet for å ikke vite kjønn er at de er jo det som er spenningen. Hallo! Det eneste som er sikkert er jo at en får gutt eller jente. Det er nå 1000 andre ting som er minst like spennende knyttet til både fødselsforløp og barnet.

Det er hekt greit at folk ikke vil vite kjønnet, det er ikke det jeg sier. men at det liksom skal være det mest spennende forundrer meg veldig. Det er vel (iallefall nesten) likegyldig hvilket kjønn det er så lenge alt annet er som det skal.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4694973-ang%C3%A5ende-kj%C3%B8nn-og-spenning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Kunne ikke vært mer enig! =)

Vi valgte å vite kjønnet, og det ble ikke mindre spennende for det. Ble for oss mer virkelig, men ikke mindre spennende. Syntes det er dumt at folk kommenterer negativt til meg og ser at vi har ødelagt spenningen; for hvem, spør jeg da?! Ikke for oss i alle fall! =)

Folk må få gjøre som de vil, enten de ønsker å vite det eller ikke. Å få vite hvilket kjønn det er er bare en bitte liten forsmak, og det har gjort oss enda mer utolmodige til å få møte gutten vår. =)

For min del var det ikke et argument om at det er det (kjønn) som er spennende... vi ville ikke vite kjønnet sist gang jeg fødte. Selvfølgelig er "alt" spennende! For oss var det mer at det ble et lite "ekstra" spenningsmoment å ikke vite det før barnet var født. Veldig spesielt å få lov til å si ordene "hva ble det?" når ungen (jenta) først kom ut! Tanken med å ikke vite var også mer motivert av at det faktisk ikke spilte noen rolle om det ble gutt eller jente.... Denne gangen er jeg imidlertid mye mer nyskjerrig på kjønnet enn jeg var sist, så jeg tror jeg kommer til å spørre om det på ultralyden :)

Enig med deg! Vil gjerne vite kjønnet vi, men gleder oss sååå til å finne ut hvordan babyen ser ut - hvem ligner h*n på, hvor lang og hvor mange gram osv osv. Det får vi jo ikke vite før etter fødselen. Så det er mange overraskelser igjen selv om man vet kjønnet!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...