Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lest litt på innleggene om krybbedød / barn på eget rom osv. Jeg forstår veldig godt bekymringene og det er noe en har i bakhodet til barnet er over året. Jeg var veldig redd for at datteren min skulle slutte puste. Barselstiden var tung, men jeg tror jeg vil roe meg mer nå med nr 2.

Jeg tror vi blir mer urolige av f.eks legge barnet vårt på eget rom den første tiden. For min del hadde jeg et stort behov for å se den lille når jeg gløttet på øynene og jeg fikk forklart at barnet mitt ville føle stor trygghet å kjenne lukten min, da det var en velutviklet sans hos spedbarn

Jeg fant ut at så lenge datteren min lå på ryggen, ikke var overopphetet men heller ikke kald! Jeg hadde brystmelk nok til hun var 4 mnd ( Skulle gjerne ammet mer, ja. ) Hverken jeg eller samboer røyker så var forebyggingen fra vår side gjort. Resten ville jeg ikke ha kontroll på.

Når datteren vår var 6 mnd la vi henne på eget rom. Hvorfor akkurat da, vet jeg ikke....Men tror det hadde noe med at jeg følte hun var klar for det og vi...kremt. :-) Hun var liksom blitt større og jeg kunne " gi slipp " på henne. Høres sikkert rart ut, dette.

Uansett, jeg snakket mye med helesøster om dette med krybbedød, spedbarns behov for nærhet osv og lærte veldig mye. Jeg håper og tror at jeg føler mer ro når neste blir født. Førstefødte blir i mange sammenhenger en helt naturlig "prøveklut". Har termin 1.sept

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4694133-hei-ewang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint å høre fra deg. Nummer en ble nok en prøve, men hadde vi hatt hus fra starten av da vi fikk henne hadde jeg ikke ventet i tre år. Seks måneder er helt ok, eller når nattematen er over, men dette er noe hver av foreldrene må bestemme. Jeg gleder meg uansett til å se lille nurket og vi skal kose oss masse.

Lykke til videre.

Jeg har termin 9.juli.

Ikke lenge igjen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4694133-hei-ewang/#findComment-4695692
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...