Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har den brutt igjennom. På 30 års dagen til pappaen! Og hun er to dager yngre enn jeg var da jeg fikk min første tann. Lille nurket mitt begynner å bli stor jo. Hun blir 5 mnd på lørdag, og vi har ikke merket så veldig mye til at tanna har kommet. Litt mer urolig om natta, og i dag tidlig. Pluss litt ekstra bæsj...... Lå i senga med meg i dag tidlig, og nå må overmadrassen på vask gitt.

I løpet av natta har tann nr to blitt synlig under tannkjøttet også, så snart så blir det vel skikkelig tygging på puppen.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4693937-den-f%C3%B8rste-tanna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kom første tanna da hun var 4,5mnd - nr 2 kom et par dager etter. Ble mer bæsj og litt annen konsistens. Ellers merka vi ikke noe særlig til det her i huset.... Helt til hun fant ut at det gikk an å bite... og det gikk utover puppene til mamma.Det gjør ubeskrivelig vondt - vurderte faktisk å slutte å amme, men bestemte meg for å prøve litt til. Hun får nå bare spise seg mett.. da det går over til kosing så kobler jeg henne av puppen.. Ble litt sur for dette i førsten, men nå går det bra. Jeg fant ut at hun begynte å bite da hun koste..

Men - dette hadde faktisk heldige bivirkninger hos oss. Hun sover bedre og lengre både natt og dag nå.. Hun har nok sovet mye ved puppen uten at jeg har vært klar over det.

Håper dere slipper å bli bitt i puppen :)

Gratulerer!

Venter på den vi....

Jenta her har vært grinete og hatt hyleanfall de siste ukene helt tydelig pga kløe i gommene, biter helt desperat i det hun får tak i. Har flere ganger tenkt at "NÅ kommer tanna" for bæsjen har endret seg også, men nei... Hun er 4 1/2 mnd og selv hadde jeg fått mine to første tenner da jeg var like gammel.

Ser hvite kuler under huden i gommene, virker som de kommer og går litt eller i hvertfall endrer litt størrelse...

Annonse

Grattis...Her venter vi på første tanna,snuppa vår er jo 2 måneder eldre enn snuppa di..

Koselig å se "kjentsfolk" her inne... har ikke kommet meg over hit før nå jeg da *flau* Håper at alt er bra med dere...

Skulle fått til en trilletur utpå våren en gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...