Gå til innhold

Flere med barn som ikke kryper ved 8 måneder?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min gutt blir 8 mnd om en drøy uke; han krabber ikke på alle fire, men trekker seg bortover etter armene, og skyver fra med føttene. Har gjort dette i ca en uke. Kommer seg utrolig vfort fra sted til sted...

Annonse

jenta mi på 8 mnd i dag krabber heller ikke. ho er ikke særlig interessert i å rulle rundt engang. ho skyver seg litt bakover og i ring - det er det eneste. har såvidt begynt å løfte på rompa. venter selvfølgelig på at ho skal begynne å bli mer aktiv, men antagelig er det lurt å bare nyte tiden nå mens jeg ennå veit hvor jeg har henne. ho er veldig nysgjerrig blitt!

Den gutten av mine som lærte seg å krype, gjorde ikke det før han var rundt 9 mndr.

Han er i dag 19 år.

Alle de andre, så nær som min yngste, kunne ikke krype, men åle, eller humpe bortover på rompa. Lenge etter 8 mndrs alderen.

ALT er normalt, for DITT barn.

Min gutt kryper ikke, men er ikke bekymret enda. Vet at både mannen og jeg var litt sene motorisk og vi får oppfølging fra helsestasjonen.

Han blir 9 mnd i morgen, og er faktisk fremdeles ikke så interessert i å rulle fra mage til rygg heller. Han kan rulle, men det er akkurat som om han ikke er interessert den veien. Ruller andre vei uten problem.

Trollet er heller ikke spesielt interessert i å "stå" på fanget eller hoppe. De andre barna i barselgruppa elsker det, min tjoms blir enten til en sekk med poteter eller stiv som en stokk...

Nå er han ganske stor også, så tror nok kanskje at kiloene står litt i veien for de største fysiske utfordringene så langt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...