Halloween-mamma Skrevet 5. april 2006 #1 Del Skrevet 5. april 2006 Dvs, det er kanskje bare en og samme samme anonym som hele tiden hisser seg opp, MEN - det jeg lurer på er følgende: Hvis jeg får retningslinjer fra f.eks. fysioterapeut om hva som er bra og ikke bra for en baby - fysiologisk sett - og gjengir det her inne (fordi jeg synes det fagpersonen sier er fornuftig), hva er det med det som gjør deg så himla hissig? Er det et problem for deg at vi får informasjon om dette og andre ting i det hele tatt? Hva gjør DU når du er på helsestasjonen og får informasjon om hva som er bra og mindre bra for en baby? Er du like frekk mot helseøster/lege/fysio som du er når du er her hos oss? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4692839-til-anonym-som-til-stadighet-blir-provosert-av-perfekte-eller-hysteriske-husm%C3%B8dre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 6. april 2006 #2 Del Skrevet 6. april 2006 Godt sagt, Halloween-mamma! Eg kosa meg litt inne på nattkjoletråden i går, med alle dei hysteriske og ikkje minst jålete mødrene som finst her inne (dei verste av dei er også som regel anonyme), men i det verkelege livet freistar jo også eg å fylgje råda vi får frå fagfolk så godt eg klarer. Ikkje alle får til å amme, og det respekterer eg, men på mange andre område er det jo snakk om val ein gjer: ein vel om ein vil røykje eller ikkje nær ungane. Ein vel om ein vil drikke seg full eller ikkje når ein ammar. Ein vel om ein vil bruke Natusan eller Babyline. Somme vil kanskje sjå på det som hysteri å fylgje dei råda ein får frå helsestasjonen på desse områda, men eg ser på det som ganske fornuftig. Og det er litt trist når det einaste forsvaret dei anonyme har er: "slik vaks eg opp, og eg har ikkje teke skade av det". Eg vaks opp utan skikkeleg bilsikring og med foreldre som røykte overalt. Nei, eg tok sikkert ikkje skade av det, men skilnadene er at mine foreldre visste ikkje betre! Difor nektar eg å bruke den orsakinga, for i dag veit vi faktisk betre! Sjølvsagt skal ein ikkje verte slave av den informasjonen ein får på helsestasjonen. Om tjue år er heilt sikkert mykje av denne utdatert - kanskje frå framtidas mødrer beskjed om å introdusere fast føde ved fire månader? Sjølvsagt må ein sjå sin eigen unge an før ein bestemmer seg for kva råd ein skal fylgje og kva for nokre ein skal hoppe bukk over. Men slutt å kritisere andre mødrer fordi dei prøver å fylgje fagfolk sine råd! På den andre sida: dei aller, aller fleste her inne er jo ganske greie. Vi diskuterer jo det kjæraste vi har, og det vi knytter aller mest prestisje til, nemleg ungane våre, så det er klart dei fleste vil forsvare sin måte å gjere ting på. Men ein kan jo gjere det i ein høfleg tone, då...Men det gjer då dei fleste som er her? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4692839-til-anonym-som-til-stadighet-blir-provosert-av-perfekte-eller-hysteriske-husm%C3%B8dre/#findComment-4694000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luca Skrevet 6. april 2006 #3 Del Skrevet 6. april 2006 Ja, dette gjør meg rimelig oppgitt mange ganger....begynner å bli drittlei av å bli kalt hysterisk bare fordi jeg tar litt veloverveide, gjennomtenkte valg. Velger også å høre på det fagfolk sier, og finne ut hva som passer oss. Enig med Vero som påpeker at mage sier de vokste opp med ditt og datt og er like fine, syns dette minner litt om trangsynhet jeg. Men tror rett og slett det bunner litt i dårlig samvittighet jeg, at man stadig skal hetse de som velger å ta litt andre valg enn "alle andre" her inne. Akkurat som om du da tror du er bedre eller noe slik. Blåser ihvertfall i det, og har stor glede og nytte av å lese råd og tips her inne. Og deilig og finne oppegående mennesker her, blir glad av det:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4692839-til-anonym-som-til-stadighet-blir-provosert-av-perfekte-eller-hysteriske-husm%C3%B8dre/#findComment-4704231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halloween-mamma Skrevet 6. april 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 6. april 2006 Åh, takk for fine svar, nå ble jeg glad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4692839-til-anonym-som-til-stadighet-blir-provosert-av-perfekte-eller-hysteriske-husm%C3%B8dre/#findComment-4705083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. april 2006 #5 Del Skrevet 6. april 2006 Enig i at vi alle tar egne valg og derfor er det viktig at vi respekterer hverandres valg enten vi velger Natusan eller Babyline som det blir sagt over. Hvis mitt barn tåler Natusan og ditt barn er allergisk, er det da noen grunn til at mitt barn ikke skal bruke produktet? (Nå bruker jeg Simple, så akkurat dette var bare et eksempel!) Nå har ikke jeg fått med meg hva det har blitt kranglet om tidligere på dette forumet, men har da sett litt av hvert på Kranglesiden og diverse og synes ofte de som blir kalt "hysteriske" og som føler at anonyme rakker ned på dem, rakker like mye ned på anonyme som f.eks vedgår bruk av Natusan produkter. Kan dere ikke heve dere over det da hvis noen er ufine? MÅ dere på død og liv "blow it out of proportion"? Sikkert mange anonyme som som tar litt ekstra i bare for å provosere fordi de VET at noen av dere kommer til å bli sure, ikke særlig modent av dem, men da kan dere bare snu ryggen til og ignorere vedkommende. Synes jeg! Men dere får synes det dere vil og gjøre som dere vil selv! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4692839-til-anonym-som-til-stadighet-blir-provosert-av-perfekte-eller-hysteriske-husm%C3%B8dre/#findComment-4705247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2006 #6 Del Skrevet 7. april 2006 HOLD FRED PÅ DEG DITT DASS...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4692839-til-anonym-som-til-stadighet-blir-provosert-av-perfekte-eller-hysteriske-husm%C3%B8dre/#findComment-4705945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-modell Skrevet 7. april 2006 #7 Del Skrevet 7. april 2006 Helt enig i at vi skal respektere at folk har forskjellige meninger om ting. Slik vil det alltid være uansett hvor mye man argumenterer i ene eller andre retningen, så jeg har egentlig ikke noe å tilføye på dette området. Men jeg MÅTTE bare skrive en liten kommentar likevel etter at jeg leste det siste innlegget på denne tråden... Må bare si at jeg begynte å skrattle, for greit nok at man har ulike meninger om ting, men "hold fred på deg ditt dass..." må være det DÅRLIGSTE "argumentet" jeg har hørt i en diskusjon noen gang, i alle fall som voksen. Selv om det kan hende jeg har brukt lignende utsagn selv... da jeg var 6 år og visste at jeg hadde tapt en diskusjon... Ha en strålende helg alle sammen:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4692839-til-anonym-som-til-stadighet-blir-provosert-av-perfekte-eller-hysteriske-husm%C3%B8dre/#findComment-4706754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå