Gå til innhold

Oktober: Tiden går...

gutt og jente og ei i hjerte

Anbefalte innlegg

så ALT for fort! Mange har nå blitt 6mnd, Tobias blir ikke det før 27 april men det er ikke lenge til. En liten oppdatering fra oss: Tobias ruller fra mage til rygg, spinner rundt og "kryper" bakover, har lange samtaler, pludrer, smiler og ler! Han har blitt en skikkelig go gutt! Herlig å se at han savner både mamma og pappa når vi har vært borte fra han en stund, da lyser hele ansiktet han opp;) Hvordan har dere andre her det? Er det solstråler hos dere og? :) Kjekt å høre hvordan andre har det!

God påske da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja tiden flyr avsted.... Jenta vår ble 6mnd i går.

Hun og ruller, beveger seg i ring, skravler å så blid og fornøyd...

Jeg nusser litt til henne om dagen og hun prøver å herme, de er jo så gode. Første jeg ser om morgenen er jenta vår som er så strålende blid å fornøyd. Og tuller vi litt, så er ikke latteren lang unna heller.

Kos dere masse videre, og god påske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Tobias blir også 6 mnd sent i april. Han ruller fra rygg til mage, har fått god kontroll på hendene, og setter inn smokken selv :) (Hadde han bare gjort det om natta også..) Han pludrer, og ler og er selvfølgelig verdens herligste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, idag merket jeg også hvor stooor min lille gutt er blitt!

Han lå på leketeppet sitt i godt over en time og hadde full fest - rullet begge veier, vrei seg, dro seg rundt med armene og prøvde til og med å dra beina under seg (men tryner han med EN gang enda da!). Jeg så at han ble litt frustrert hver gang leken kom utenfor rekkevidde, og så kavde han litt før han fant måter å komme seg bort igjen til den på! Er så kjekt å se når de klarer ting selv!

Føler jeg fikk et lite forvarsel om hvordan det snart vil bli ja, er jo så vant til at han ligger på nøyaktig samme sted som jeg legger ham ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ja, Markus er en eneste stor sol! Så utrolig blid og fornøyd, MEN han har også lært seg å skikkelig hyle når han er misfornøyd. Vanligvis når vi legger han ned i sengen pleier han å ligge litt prate og le, kanskje sutre hvis han ikke er helt fornøyd, men de siste dagene har han vært helt fra seg. Typisk tegn på overtrøtt og de eneste gangene vi har sett han sånn før er når han er blitt skikkelig skremt. Tror han nå har lært seg en ny måte å "kontrollere" oss på. Men dette skjer heldigvis bare innimellom. Alt det andre er bare kos. Han ruller fra rygg til mage og har begynt å få kontroll på mage til rygg også, så nå vet vi aldri i hvilken stilling vi finner han i lekegrinden eller senga.

Han prater på både innover og utover pust, sånn "pesing". Han har skikkelig dilla på å suge på tærne når han ligger på stellebordet (hvis han klarer å ligge i ro da...). Også prøver han å komme seg opp til sittende hver gang han ligger. Driver og tar "sit-ups", og strever skikkelig. Blir nok en bra "six-pack"-mage der snart.. ;) og forhåpentligvis klarer han å sette seg opp snart. De siste to dagene har han i tillegg begynt å løfte på rompa når han ligger på magen, så det er vel en trening til han kan begynne å krabbe. Det er så utrolig morsomt å følge med på utviklingen.

Markus blir forresten 6 mnd den 28. april. Det blir stort å bikke halvåret! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forresten å si at han har drevet og spyttet (laget brumme-lyder) skikkelig de siste ukene. Nå har han begynt å smatte i stedet. hehe. Det var skikkelig morsomt å se han ligge i lekegrinden og titte ut gjennom sprinklene på babygymen som stod på gulvet (kan ikke ha den i grinden lenger da han tar helt av med å flytte den rundt) og smatte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tiden går ALT for fort! Jenta vår blir 6 mnd i morgen! Det skjer så mye med henne nå og det er spennende. Men litt vemodig også.

Hun klarte for første gang å snu seg helt fra rygg til mage i går (har klart det nesten ganske lenge nå, men i går klarte hun det helt:) Hun var så stolt da! Smilte fra øre til øre og lagde god-lyder! Mamma og pappa var så stolte:) Så nå kan hun rulle begge veier.

Hun spinner rundt på lekematta på gulvet. Vi finner henne aldri der vi la henne og det hender at hun "ramler" utenfor. Latteren sitter løst, og hun flirer godt av andre barn. Som da (halv)broren (4 år) hadde krig med bamsene hennes. Da hørte vi plutselig at hun hikstet. Broren oppdaget det også og ble overrasket (det så vi på han) og ble mer og mer ivrig med bamsene. Hun flirte og flirte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...