Gå til innhold

Jeg tror jeg kjenner kynnere allerede - er 19+4 - flere?

Anbefalte innlegg

Kan kjenne dem til og med uten at jeg anstrenger meg noe særlig. Dette er mitt andre barn, og jeg hadde mye kynnere da jeg ventet Elias - men de var ikke merkbare så tidlig.

Er det flere som kjenner kynnere såpass tidlig eller?

Fortsetter under...

Dette er et utkast av hva som står under uke 14.

Livmoren driver allerede nå på med å trene seg opp til fødselen. De færreste kjenner sammentrekningene ennå. Muskelfibrene bygger seg opp og blir flere, lengre og tykkere hele tiden for å kunne være med på den solide jobben det er å "dytte" barnet ut til slutt. Det er disse sammentrekningene som man kaller kynnere.

De sier jo at du kan merke ting tidligere om du har barn fra før. Jeg er i uke 13 og jeg merker allerede sammentrekningene spesielt om jeg stresser, trener etc.

Hei du,

Jeg har og kjent ganske kraftige kynnere fra jeg var i uke 23. Reagerte også på det, siden jeg ikke fikk dem så tidlig første gangen. Det er visstnok "normalt", men sjekk likevel med jordmor/lege, mulig du får sykemelding for å ta det litt med ro. Kjenner andre som har fått det. Uansett lykke til :)

Gutt nr.2 på vei den 28.07.06

Hei!

Jeg er førstegangsfødende og begynte med kraftige og mange kynnere i uke 19. både jordmor og lege ville at jeg skulle roe ned tempo litt, så det endte med at jeg ble 50% sykemeldt... Nå er kynnerene redusert enormt, så for min del gjaldt det stress på jobb.. Trener hver dag og da kjenner jeg ingenting!

Snakk med jordmora di og legen hvis du lurer på om du har "unormalt mange" kynnere...

Annonse

I følge legen er jeg 20+2 i dag og jeg har kjent kynnere et par uker. Ikke så veldig kraftige og ikke så veldig ofte, men de er nå der... Tror ikke jeg kjente de så tidlig med førstemann, men da visste jeg jo ikke hvordan det kjentes ut heller da... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...