Gå til innhold

Når i svangerskapet sluttet dere?

Anbefalte innlegg

Jeg har halvert mitt forbruk...... men alikevel er jeg oppe i 10 om dagen...... dårlig samvittighet for det. Er bare 5 + 0 i dag, men alikevel......

Hva er det med "endelig ikke røyker" boka som gjør at folk klarer å slutte? Vurderer sterkt å kjøpe denne boka.....

(trenger IKKE noe drittslenging om hva jeg gjør med lille spire her, det er jeg nemlig fullstendig klar over)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4690036-n%C3%A5r-i-svangerskapet-sluttet-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

god morgen:)

med første sluttet jeg første dagen, men både med mitt 2dre og dette som blir mitt 3dje:) svangerskap har jeg ikke klart å kaste røyken:(

prøver alt jeg kan og kutte ned og ikke røyke så mye da, men er ikke alltid så lett desverre. så jeg kan bare si at jeg krysser fingrene for deg og håper du klarer det:)

når det gjelder boka, så er den så bra pga at han setter fokuset på helt andre ting enn å skremme. for alle vet jo i dag at det er nytteløst.han forklarer hvorfor vi røyker og hvorfor vi synes vi må "offre" noe når vi slutter, han tar bort illusjonene våre rundt det å misste noe når man kutter røyken.han bruker vel samme teknikken som en hypnotisør. hjalp meg kjempegodt, men jeg trosset boka etterpå og trodde jeg kunne være festrøyker. dette var før jeg ble gravid da. har prøvdt å lese den igjen nå under svangerskapet , men jeg tror noe av motivasjonen er borte siden jeg har lest ho før.men vil jo kunne kaste denne "lovesticken" min jeg og en dag.så jeg skal prøve å lese ho flere ganger fordi om:)

anbefaler deg på det sterkeste å vertfall prøve å lese den. nå selger de boka for 99 kr på libris tror jeg det var jeg såg i en reklame.

som allen carr sier:viss du ikke er blitt røykfri etter å ha lest boka, så er du ikke i noen verre situasjon enn det du var før du begynnte å lese den.så vi har INGENTING å tape jenta mi:)

Lykke til med boka.:)skal sende litt røykesluttestøv din vei;)

koz

Takk for røykesluttstøvet! :-)

Hvor langt er du på vei?

Leste et innlegg, lommelegen eller doktor online at så lenge man klarte å slutte før mnd 4 så kunne man ikke finne noe galt med barna, men det kan jo være at jeg klamrer meg til dette da....

Uff, ikke bra!

Kaster litt støv tilbake til deg også! :-)

Hei!

Begynte å kutte ned med det samme jeg visste jeg var gravid; gikk rett fra 20 til 5 pr. dag. Men så er det jo så mange gode grunner til å ta en røyk, så jeg var snart oppe i 10... Fant ut at hvis jeg hadde røyk i huset, så røyka jeg, uansett hvor motivert jeg var. Så da bestemte jeg meg en dag for at jeg skulle røyke de siste 3 jeg hadde igjen, og så ikke kjøpe mer. Det var den 31. mars, da var jeg akkurat 10 uker. Imorgen har det gått en uke, og jeg begynner å våge å tro at jeg skal greie det.

Har røyka i over 25 år... og under 3 svangerskap. Motivasjon?

Jeg tror ærlig talt ikke at min tilårskomne kropp (42)klarer å gå frem med et barn til hvis jeg saboterer opplegget med nikotin/kullos...

Krysser fingre for oss alle som prøver!!!

Annonse

Er i uke 19 å har enda ikke klart det :-/ Skal og håper på at når jeg er halveis så skal det gå! Røyker i smug for sambo og familie :-( Vil klare det og trodde det skulle gå så fint da jeg ble gravid, men neida :-( Lykke til til Dere alle som vil slutte :-)

SAMME HER LUCIA!! Klamrer meg fast til den grusomme teorien.. "Slutter man før 4 mnd", bla, bla, bla.. Vil det si fjerde mnd for babyen, eller fjerde mnd for oss...?? Er jo et par uker som skiller det.. Huff, nei! Ikke svar! Prøver bare å finne smuttehull her.. *Skamme meg!*

ja................................. de smutthullene er jævlige!

Når jeg begynner på jobb igjen 18 april er det SLUTT......

(det bare MÅ gå!)

Leste de andre innleggene dine SeptemberMiraklet mitt, er i samme røykebåten som deg. Faen at dette skal være så vanskelig da....

• 5 uker senere...

Jeg har klart aa holde meg helt unna r0yk i ca en uke naa, er litt over 11 uker paa vei :) Er litt stolt siden jeg har klart aa slutte da! Fikk heller ikke vite at jeg var gravid f0r uke 5+4 eller noe, og vi hadde ikke bestemt oss hva vi skulle gj0re f0r i uke 7, saa saan teknisk sett tok det meg ikke mer en 3 uker eller no f0r jeg sluttet :)

Staa paa dere som pr0ver, og husk at litt er bedre enn mye!

*Klemmepaa*

• 2 uker senere...

Hei!Er jo bedre at du har halvert enn å ikke gjøre noe me det da!Jeg er i åttende uke, og fant ut av at jeg var gravid i femte uke. Jeg leste den boka du nevner, og lot meg gladelig hjernevaske både for min og den lille sin del!Har alltid sagt at om jeg skulle bli gravid så slutter jeg med en gang, men skjønner jo at dette ikke er like lett for alle!Jeg har lest boka en gang før, men det var mye vanskeligere å slutte denne gangen(sist gang var jeg ikke gravid), for nå er det jo ikke bare meg det går utover hvis jeg skulle begynne igjen!Håper at jeg klarer det!Lykke til til deg også;)

med første min slutta jeg ikke i de hele tatt . tenkte ikke på å gjøre d heller -

nå er jeg i tiende uke , røyker fortsatt , har trappa ned mye. før røkte jeg opp mot 20 for dag , nå er det vel ca 5 for dag . jeg klarer ikke å slutte.sambo hjelper ikke akkurat til heller . han har ikke trappa ned heller . viss jeg sier han kan hjelpe meg litt på vei , bare hisser han seg opp p sier at det hjelper ikke å mase , men det hjelper tydlivis ikke å ikke mase heller ...

har røkt siden jeg var 12 år . nå blir jeg 23 så det begynner å bli en stund

Annonse

Jeg slutta en uke etter jeg fant ut at jeg var gravid.

Jeg ble kvalm av røyken, lukten om andre røyka rundt meg også. Derfor det gikk så bra sikkert. Hadde røyka i 2 år den gangen, nå er det 10 år siden jeg begynte.

Ble anbefalt å slutte, da vi skal gjennom ICSI på St. Olav. Dette blir ikke enkelt...

Hei

Jeg tok den siste røyken sekunder før testen.... Hadde en følelse om at det ble den siste :)

Da var jeg ca. 5 uker på vei. Har klart å holde meg 100% siden det. Men det har til tider vart VELDIG vanskelig. Var plagt av at jeg drømte at jeg røyka... Drømmene kom og gikk i en mnd. tid.

• 1 måned senere...

jeg er så stolte over hvor hardt dere prøver!!! blir litt lettere når jeg ser at det faktisk går ann.

Selv har jeg ennå ikke begynt me 1. pp,men, får dårlig samvittighet med en gang jeg tenner en røyk..så jeg kommer nok til å slutte når vi begynner å prøve,hvis ikke kommer jeg til å være samvittighetssyk resten av livet mitt!( å huff for en samvittighet jeg har..blir fysisk syk når jeg får så dårlig samvittighet!)

Lykke til, til alle dere som prøver, eller har greid det. Dere er så mye flinkere enn dere tror selv :)

Eg slutta den dagen testen viste to blåe strek!!!!

Er no 34 veker på veg, og har ikkje tatt eit drag sidan eg slutta..Flink ja????men eg tenker på røyk kvar einaste dag, og er nok redd for at eg kan begynne på att etter eg er ferdig med amminga:-/

Heihei :)

Jeg klarte å slutte da jeg fant ut jeg var gravid. Var i 5. uke da. Ble helt overraska over meg selv, at jeg klarte det! Hadde jeg aldri trodd....

MEN, det er hvertfall kjempebra at du har klart å trappe ned! Bedre å røyke lite, enn mye..

Det jeg satt å tenkte på, da jeg skulle slutte, var at :

-pengene jeg sparer skal jeg unne meg ei spa-helg med

-mye finere hud/hår etc.

-Ser ikke så veldig pent ut når man står der høygravid med en røyk i hånda

Pluss masse mer!

Så hver gang jeg ble røyksjuk, tok jeg jeg et STORT glass vann/pusset tennene/spiste et eple etc

Hjalp faktisk!

Så, hvis du har klart av halvere ditt forbruk, kanskje du klarer å halvere det enda en gang! Det får ta tiden det tar vettu.

Men, du kommer til å klarer det!!

Ikke gi opp hvertfall :)

STÅ PÅ! ;)

Tenkte også jeg skulle klare det før 4 måned, men er nå i uke 32 og har enda ikke helt klart det :-( Røyker myyyye mindre enn før da! Kjipt å røyke i smug! Alle tror jeg har klart det :-( Men, men ikke mye viljestyrke her i gården!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...