Gå til innhold

Anbefalte innlegg

endelig er påskedagene snart her. og da skal vi som alle andre år, på fjellet. det som er litt speielt i år, er at lille pia skal være med. hun er akkurat rundet 6 mnd.

så jeg har en del spørsmål til dere som har erfaring med å ha små barn med på skitur i pulk.

1. Skifter dere bleier ute i den friske luften? Noen råd så ikke baby fryser..

2. Hvordan varmer dere middagsglass? (hun spiser nemlig middag midt på dagen)

3. Vasker dere barna med våtservietter (sånne som man bruker i rumpen til vanlig) i ansiktet, eller har med fuktet klut.

4. smører dere noe solkrem eller solblokk på leppene til de søte små. (har selv erfaring med såre lepper i påsken, au, au)

sikkert kjempe teite spørsmål, men det er slikt en førstegang mamma lurer på når de skal på tur for første gang.

Og så krysser vi fingene for pent vær:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4689052-p%C3%A5ske-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke erfaring med barn og pulk, men tenkte jeg kunne svare deg alikevel.

Ha med en termos med varmt vann og noe å ha det varme vannet og glasset oppi. Tar sikkert litt tid før det blir varmt.

Ellers ville jeg vært forsiktig med å vaske ansiktet ute i kald luft. Er jo ikke så behagelig for barnet. Men må du tørke vekk noe søl, vil jeg anbefale en fuktet klut fremfor våtserviett.

For å skifte bleie ville jeg lagt babyen på et sitteunderlag og gjøre det lynraskt. Ha alt tilgjengelig og klart til bruk. Legg gjerne ei jakke eller teppe over mens du holder på.

God tur!

Ang å varme mat; Jeg kjøpte en sånn "on the go bottle warmer" som jeg bruker å varme glass i. Helt genial. Det er en slags pose med flytende væske som du koker opp før du drar hjemmefra. 30 min før du skal gi mat trykker du på en grå knapp som er inne i posten, tar den rundt glasset og vips så er maten/ flaska rom temperert. Kjøpt på reflex til 199,-.

Ville ikke brukt våtservietter i kald luft nei. Men du spør om solkrem i anskiktet på baby, der vil jeg anbefal at barnet ikke ligger i solen i det hele tatt. Småbarn skal beskyttes helt for sol, da huden demmes ikke tåler sol enda. Andre ting er å huske å sjekke at barnet er varmt med jevne mellomrom, det kan bli fort avkjølt i pulk. Så sjekk jevnlig, også på bena til babyen. Tenk også på at hvis det er skare/hard snø, så blir det mye ristinger i pulken. ikke bra for hodet til slike små og blir ristet for mye. Så tenk over hvor dere kjører, og se til at barnet ikke blir ristet for mye.. Men det viktigste av alt, sjekk temperaturen på babyen OFTE :)

Jeg hadde absolutt IKKE hatt babyen min på 6 mnd i pulk, aldri!! Heller baby-bjørn/sele fram på magen, det skal jeg med min 10 mnd gamle baby. Husk på hvor kaldt det er å ligge nedmed bakken i en pulk, og ikke minst ristninger osv. Nei huff, finn en annen løsning!!

Annonse

Bruk pulk du med god samvittighet. Vil overhodet ikke tro at bæresele er no bedre.Hva vist du tryner når du har babyen på magen da.Rister gjør det nok også vist du skal ha bæresele og gå på ski.Vi har pulk og det fungerer utmerket.Poden stortrives(9 åneder) Pulken er isolert, itilegg har vi skinn og voksipose.(faren er heller at det blir for varmt.)

Hmmm, ble litt provosert jeg nå.Premenstruell kanskje.

Kan vel riste bra mye i vogn (eller bil) også hvis man går eller kjører på grusvei eller brostein! Syns dette virker noe "hysterisk", 6 mnd er jo aldersgrense for bruk av pulk.

Babyen er vel mye mer utsatt i bæresele :-)

Så HUFF til deg også!!!

vi skal på lang biltur nå i helgen. Og har også tenkt litt på dette med å varme mat. Det jeg tenker å gjøre er å ta med et par termoser med kokt vann. Den ene med kok varmt den andre med avkjølt. Så er det bare å blande rett temp til erstatningen. I fohold til middagsglass er det bare å helle maten i en liten bolle og tilsette litt av det varme kokte vannet. på denne måten får du varm babymiddag på 1-2-3.

Ingen teite spm. Det er utrolig hvor mye jeg lurer på i forbindelse med den bilturen vi skal på nå. Hva skal hun ha på seg, enn hvis hun blir bilskjuk, hva hvis hun kjeder seg og slik kan jeg fortsette i det uendelige. Også alle de tingene vi må ha tilgjengelig når vi skal på langtur. Alt i fra termometer til solbriller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...