Gå til innhold

September: til itoppen


lilleaina# 17.09.06

Anbefalte innlegg

hei og hopp. :o)

 

jeg er på kontroll annen hver uke hos en lege og skal til jordmor/ultralyd innen 6 uker.

 

juger vel hvis jeg sier det er rolig der inne:O) det går litt i perioder. noen dager er det kjempe mye liv andre dager er det rolig. kommer litt ann på hva jeg gjør. i det siste har jeg holdt på ute i drivhuset og grave litt å tømme trillebår så når jeg da legger meg for kvelden trur jeg nokk at nurker sier i fra med en god del aktivitet at det jeg har gjort en stund ikke var helt snillt. hihi

 

klarer liksom ikke å sitte på baken en hel dag uten å gjøre noe.

 

er det no liv i magen din da?

var på nordbyen en tur i dag med søstra mi herregud det er jo gravide eller bitte små babyer overalt. blir helt tussete jeg :o)

 

må bare spørre: du har vært gravid tidligere ikke sant å kjennte du no liv tidligere denne gangen en første gang? hvis du skjønnte hva jeg mente?

skal du på kontrol til lunde neste gang også el?

føde i skien ja hehe. tryggest det. har hørt at det er så mye sykdom på barsel avd i tønsberg. vet du noe om det el?

er kansje ikke no å tenke på når jeg er sikker på at jeg skal føde i skien.

 

hehe......

hvor i larvik ca er du fra? stavern? (siden du jobber der)

har du no kjent folkpå rimstad/kvelde? jeg spør å graver hehe

 

ha en strålende fredagskveld :o)

 

klemklem

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann...!! ;-)

 

Har du kjent liv lenge...??

 

Jeg kjente liv/bobler som sprakk i uke 13 og skikkelig spark i uke 15, men har ik kjent noe særlig etter det. Derfor var jeg veldig bekymret før UL. Men etter UL og at jeg fikk vite at alt stod bra til med den lille gutten så har jeg vel slappet mer av og kjent liv igjen. Kan være jeg har kjent mindre nå også fordi morkaka har lagt seg i fremkant av livmoren og da blir jo den en støtpute for den lille. Men i går når jeg had lagt meg så la jeg meg på magen og da kjente jeg endel liv, men det kom sikkert av at jeg fikk det trykket på magen.

 

Så svar på spørsmålet ditt om jeg kjente liv tidl denne gangen, må jeg vel si ja....;-)

 

Neste gang altså tor 4/5 skal jeg til jordmor og 4 uker etter det igjen skal jeg til sv.skapskontr til legen min...;-)

 

Har ik hørt noe om at det er mye sykdom på barsel i Tønsberg. Men har endel peronlig dårlig erfaring m Tønsberg sykeh. Både fra den forrige fødselen og i senere tid. Dessuten har jo Skien lystgass, og det kunne jeg tenkte meg å prøve. Har lyst å prøve det og evt akupunktur i steden for epidural....

 

Jeg er oppvokst på Hovland og bodde der fram til 94. Så flyttet vi ned til byen og og bodde der fram til 96. I 98 flyttet jeg til Tønsberg og bodde der 1år for så å flytte tilbake til Larvik (i slutten av98). Hehe...så flyttet jeg og faren til guttungen tilbake til Tønsberg i sept 99, så flyttet vi tilbake til Larvik/Verningen i okt 01. Der bodde jeg fram til jeg traff min store kjærlighet i okt i fjor, så nå har jeg og guttungen flyttet inn i leil hans i byen. ;-)

 

Kjenner ingen i Kvelde/Rimstad. Var vel på en fest i Kvelde en gang, men vet hvor Rimstad ligger fordi xen min hadde barn som bodde i Hvarnes.

 

I går var vi på vannet å satte ut 2 fiskegarn. Skulle tidl ut på vannet i dag for å trekke garna og kose oss, men så fikk vi tlf fra svigermor til morg i dag om at båten var stjålet natt til i dag. Var en på Bjønnes som had tatt tyvene på fersken. De had tenkt å stjele motoren. Så han syns det så mistenksomt ut det de holdt på m kl.23 på kvelden, så han had beg å stille dem spørsmål. Da had de ik kunnet svare han og forsvant i en bil. Han tok bilnr og ringte politiet for å melde fra og få vite hvem som eide båten. Da vi sku hente båten til morg i dag, had de gjort alt klart til å bare bære motoren i bilen, så samboeren min måtte feste den igjen. Men ik nok med det....de had rukket å få med seg noe i bilen....nemlig bensintanken....hehe...de sku jo selge det komplett... Så da måtte vi inn til byen igjen da og hente ny tank og slange og fylle bensin. Så vi kom ik ut på vannet før v 14 tida tenker jeg.... Kjedelig... Håper bare de holder seg borte og ik prøver seg på nytt...! :-( Elsklingen min dro akk nå sammen m broren sin for å se om båten ligger på plassen sin... Kjedelig om hele sommeren skal bli ødelagt pga at noen kjeltringer tar motoren...:-(

 

Får håpe på det beste....:-)

 

Håper dere har en kjempefin helg....;-)

 

 

KLEMZ KLEMZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er helt sykt hvor frekke folk er egentlig.

huff..........................

 

jeg trur jeg har kjent det en stund men er ikke sikker hal liksom ikke vært borti detta før :o)

men nå er jeg sikker hehe

full aktivitet inni der

godt det.

skal på kontroll til torsdag og i dag nå kl 17.00

er mye greier hele tiden. men godt vi med diabetes blir fulgt opp litt. ellers hadde det blit svære unger som skulle trykkes ut hehe.

alt er bra.

 

håper alt er bra med alle dere oxo :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...hei...

 

Her er alt bra... Var ute en liten tur m båten i går, og den stod på plassen sin heldigvis....:-)

 

Kjenner bare mer og mer liv syns jeg og det er godt....blir liksom beroliget da. Som om han hilser på og sier at han har det bra...;-)

 

Hehehe...ja, godt dere m dia blir fulgt ekstra opp ellers tror jeg det had blitt veldig mange store barn...AU...AU... Og sikkert mange akutte keisersnitt....

 

Ligger du normalt til på kurven da el m tanke på veksten på nurket??

Er det sånn at det er mulig de må sette igang fødselen hvis kurven plutselig stiger mye mot slutten??

 

Du får fortelle senere i kveld om det er noe nytt fra kontr idag da..;-)

 

Må si jeg syns det er kjempeartig at vi har termin m bare en dags mellomrom...!!

 

 

KLEMZ KLEMZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt er bare bra. ikke noe tull hvis det blir no forandringer ang diabetesen og nurkket blir jeg lagt inn.

 

vet du åssen man kan meldeseg på et svangerskap kurs og hvor jeg skal hendvennde meg henn?

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...hei....

 

Har ikke fått vært her inne på noen dager. Håper du fortsatt er her...;-)

 

Vært mye ute m båten og har noen dager nå prøvd meg i aktiv sykemelding. Tror ikke det går særlig lenge.

 

Kjenner babyen blir mer og mer aktv....;-)

 

Ang sv.skapskurs så tenkte jeg spørre jordmor om det til tor for da skal jeg dit på kontr. Jeg har hørt at kommunen er pliktig å gi førstegangsfødende slike kurs om de vil på det. Jeg har jo født før og føler egentlig ik at jeg har behov for det, men spørs hva de kursene går ut på... Så har jo ikke samboeren min vært med på dette før så han har jo lyst til å gå på kurs...:-) Tror de samler de som har termin i hvert fall i samme mnd, blir det ik mange nok av det så blir det kanskje et kull m termin i 2 mnd etterhverandre.

Skal komme tilbake til det når jeg har vært hos jordmor på tor....;-)

 

Åssen går det m dere da?? Kjenner samboeren din liv utenpå nå....??

Det gjør ikke min, men er jo mye fordi morkaka har festet seg på fremre vegg... Han vil nok kjenne det om 1-2 uker håper jeg...

 

Gleder meg til å se den lille igjen og er spent på om jeg kan se noe forskjell... om jeg ser han har blitt større....

 

 

KLEMZ KLEMZ

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heihei :o)

 

trudde det var noe galt jeg, siden du ikke var her. hihi

 

være helt sykemeld er greit synes jeg. kroppen trenger å bli hørt og tatt hensyn til nå.

 

vi har det så bra. koser oss ute i hagen dag etter dag. det er kjempe deilig.

han fikk seg et spark i øre en kveld. jeg ba han om å legge hode litt godt inntil magen med litt vekt på for å kjenne om han kjente noe. han skvatt litt hehe jeg merka oxo at det ble litt livlig inni der da. i går onsdag 3 mai var vi i bursdag til farmor jeg koste meg litt godt med kaker, vet ikke om det var så lurt, det ble ett lurveleven uten like når vi la oss for kvelden. jeg la hånden min forsiktig på magen over navelen området der. merka sparket ganske godt i hånda. det var kjemmpe morro. på dagen idag oxo helt plutselig var det liv der inne. godt er jo det hehe begynner å blir mer aktivitet inni magen din oxo eller? dettte er seppenende.

 

svangerskaps kurs ja. vi vill på det, begge to. hadde vært gøy.

trur det er lurt jeg uansett å ta ett sånnt kurs. lærerikt og innterisangt. kansje vi dukker opp på samme kurs.

 

en båt tur . det er deilig det kan jeg tenke meg. hvor er det dere pleier å dra henn? faste steder eller? det er drøm å ha båt. hehe

 

gikk alt bra hos jordmor?

 

skal på 3d ultralyd fredag 12. blir moro.

 

må ut å se om det er liv i gutten min som står med jord opp til ørene hehe. kos dere.

 

en ting til. hvis du får nå info om svagerskaps kurs. åssen det fuker å melde seg på å sånne ting. kan du være så snill å si til meg? kan jo spørre legen selv oxo egentlig hihi.

 

ha en strålende mai kveld videre!

 

klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen....:-)

 

Her er det liv i magen hver dag. Men kjenner ik noe på utsiden ennå fordi morkaka har festet seg i fremkant...

 

Når vi er båttur koser vi oss ordentlig.... Vi bytter på litt hvor vi drar. I dag var vi på hoppøya en tur og grilla. Alle 3 pluss pappa og den nye fruen... Pappa har akk flyttet til sotra han skjønner du... Så når han var en tur i larvik nå så ville jo Patrick (som sønnen min heter) treffe bestefaren sin igjen....:-) Er skikkelig deilig m båt....har ik vært vant m det før jeg traff min elskede men er så himla deilig å komme seg litt ut av leil i frisk luft og nyte naturen...:-)

 

Alt gikk bra hos jordmor....den lille sprellet og koset seg...

 

Hvor mye må du bet for 3D UL??? Har hørt det er billigere i Tønsberg på Nøttørøy røntgensenter.

 

Spurte jordmor ang sv.skapskurs. Hu sa at det var det fryktelig dårlig med. Så det eneste hu sa vi kunne gjøre var å bestille time til omvisning i skien med jordmor fra poliklinikken der borte. Den er utfyllende men er jo ik noe kurs. Ellers had de 1.dagskurs i Tønsberg. Jeg var på det m førstemann her i larvik, og kunne like gjerne latt hver. For det man "lærer" kommer helt av seg selv i det fødselen er igang...;-) På det kurset jeg var på så vi på en fødselsfilm, som man kan leie på biblioteket, for å få et innblikk i hvordan en fødsel er. Men de berømte pustøvelsene sa jordmor ville komme helt naturlig av seg selv, og det stemte...! ;-) Du har ik noe å frykte, det ligger i oss og kommer helt naturlig...;-)

 

 

Har du fått stor mage?? Hva er målet ditt på fundusmålet nå??

 

 

KLEMZ KLEMZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :o) jeg må betale 600 kr. da er det vanelig ultralyd undersjøkelse først ser at alt av organer osv fungerer så er det 3d ultralyd etter på hvor jeg bare skal se på nurket. får med raport og massebilder og en dvd film av nurket (glerder meg)

de siste dagene hadde det vært utrolig deilig å vært på jsøen å fiske og kose seg hehe. kos dere masse med båten heehe.

 

magen begynner å ese ut litt gitt. får nesten ikke på noen av de gamle klærna lenger. får å være ærli vet jeg ikke hva sånn fundusmål er egentilg hihi :o)

 

søskenbarnet mitt var på omvisning på føden i skien. det var kjempe alright synes ho. da viste ihverfall ho hva som ble brukt av utstyr og åssen en fødestue så ut. åssen ting forgikk der.har litt lyst til det hvis ikke det er no svangerskaps kurs (lit dårlig egentlig)

jaja hihi

 

må ut i solen igjen.

klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heiheihei

 

i dag har jeg opplevd det beste i hele mitt liv.

har vært på 3d ultralyd. fikk greie på kjønnet. blir en liten gutt. tobias skal han hete hehe.

var halt rått å se på det ultralyden. han var en god blanding av meg og samboeren min hehe.

 

det var vært 650 kr det skal jeg love deg.

hvis ikke du har vært der råder jeg deg til å bistille time.

nøterøy ultralyd institutt.

 

happy happy.

er alt bra med deg og dere?

håper det. båten står på sin plass oxo vel?

 

hehe ha en stålende helg:O)))))))))))))))))))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei....

 

Så morsomt å høre da..:-) Blir skikkelig fristet til å ta 3D ultralyd jeg og....og kommer nok til bestille det...;-) Men trodde det var vanlig å ta det litt senere når babyen var litt større...

Så fint at det ble gutt på dere også da...;-) Blir veldig spennende å se om vi blir liggende å hyle på likt...hehe... Tobias er jo et fint navn...:-) Så det ble ik Ola alikevel?? Vi har tenkt litt på navn vi også og har skrevet opp følgende: Dennis, Leander, Oliver og Sander. Det siste har vi gått bort i fra for vi syns det har vært så mye brukt...

 

Vi har vært mye på vannet i disse fine dagene derfor jeg ik har fått vært innom her, men det skjønte du ser jeg...;-)

 

Jeg har blitt litt hoven i den ene foten..;-( Så jeg ringte legen i dag og han sendte meg til blodbanken på sykeh i larvik for å ta blodprøve for å utelukke blodpropp. Prøven var litt forhøyet så jeg skal til legen på man for en ekstra sjekk. De tror ik det er så alvorlig, bare at jeg har fått litt vann i foten pga graviditeten, men greit at man blir tatt litt ekstra på alvor når man er gravid.

 

Ellers er det mye liv her om dagen, han er en skikkelig aktiv liten kar. Og samboeren min har kjent og sett spark også....:-) Han ble sparket i ansiktet også...hehe...

 

Spurte deg på en meld tidl om hva symfyse/fundusmålet ditt var ang hvor stor livmora/magen er.... Du sa du ik helt skjønte hva jeg mente med det. Det er det målet legen/jordmor tar med målbåndet og setter kryss i diagrammet på helsekortet/fødeskjemaet ditt.... Jeg had mål 21cm i uke 21....;-) Hva er ditt mål rundt samme uke som meg..? Litt morsomt å sammenligne litt...:-)

 

Ha en strålende helg dere 3 også om vi ik sees her inne i løpet av helgen.

 

 

KLEMZ KLEMZ

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

 

Er vel ik noe galt vel siden jeg ik har hørt noe fra deg.....??

 

Gi lyd fra deg når du kommer inn igjen da...:-)

 

 

KLEMZ KLEMZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Lenge siden jeg har hørt fra deg nå....beg å bli litt bekymret for om det har skjedd noe.... Håper alt bare står bra til....!

 

Jeg havnet på sykeh i Skien natt til forrige lør. :-(

 

Jeg hadde gått med hoven venstre fot et par dager og ringte legen min på fre for jeg syns det bare ble værre. Han ville ha meg ned på sykh i larvik for å ta en blodprøve for å utelukke blodpropp. Prøven var litt forhøyet så jeg sku komme til legen nå om mandagen. Men utover fre kveld så forverret det seg og jeg syns det beg å gå opp i leggen.

Prøvde å ringe legevakta i larvik, men der er det jo som vanlig IKKE hjelp å få. Legen skjønte ikke hva som var så farlig m at jeg var gravid og at det var fare for blodpropp....HALLO... Han sa vi kunne jo komme ned, men var timer m venting for det var mange fulle og skadde russ der.

 

RIngte direkte bort på føden i Skien og snakket m jordmor som tok kontakt m vakthavende lege som ringte oss opp igjen. Han syns som oss at det burde sjekkes ut og lurte på om vi ville ta taxi el om han sku sende ambulanse....!! Snakk om forskjell på beh fra sted til sted da.... Vi kom bort dit v halv 2 tida natt til lør og ble tatt imot SÅ godt, fikk rom på Gyn, selv om jeg hørte til medisins avd pga jeg var kommet så kort i sv.skapet. Ble tatt ny blodpr og sov der. Lør morg fikk jeg sprøyte m blodfortynnende tilfelle blodpropp og ble sendt ned til UL av benet. Den tok vel en time og de fant ingenting heldigvis....! :-)

 

Nå er det MelodiGrandPrix, så får vi se åssen det går....

 

 

Håper jeg hører fra deg snart og at alt står bra til med dere alle 3...!!

 

 

KLEMZ KLEMZ

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:-)

 

Så gøy at det er flere her inne som skal føde i skien!

Jeg bor i skien og venter min lille gutteknert den 23.9.....

 

Kanskje vi treffes på sykehuset?!:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo hallo hehe

nei er ikke noe galt hehe

 

mistet intternett hjemme. sitter hos ei vennine jeg nå da.

får vel nettet til bake om noen dager.

 

dennis er fint hehe. han jeg er sammen med synes ikke ola var noe sidden vi skulle bo i byen, da kom han til å bli mobba sa han. så tobias ble det da.

 

går det bra med foten din da? håper det.

 

må nesten stikke nå. er på besøk jeg hehe

 

vi snakkes. jeg er ikke borte. har tenkt masse og lurt på åssen det går med dere. håper alt er bra med alle sammen.

kos dere videre

 

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. hei. :o)

 

jeg må si mødre er fint å ha hehe var på bade en dag og oppdaget at råmelka hadde kommet hehe jeg viste ikke hva det var så jeg ropte på mamma og viste ho hehe mamma bare lo av meg ho. lykke dråper kalte ho det hehe. er det tidlig å få det nå egentlig er 24 uker på ca eller det bør jeg vel nesten ikke si engang for vi er vel like langt i svagerskapet begge to hehe. synes det er så artig at vi fikk termin 16 og 17 sept hehe

 

håper alt er bare bra med dere alle. foten din oxo. er den no bedre? fikk du no svar på hva det var egentlig. larvik sykehus er ikke akkurat hjelpsomme. var jo på legevakten for en stund siden på grunn av at jeg fikk en kraftig blødning og alt legen sa var at jeg skulle dra hjem å sove.

de som jobber på legevakten skulle hatt en annen jobb det er helt sikkert.

 

ta en kaffe en dag kansje? hehhe skummelt hihi

kos dere i regnværet :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Hei....

 

Lenge siden jeg har vært innom her nå. Får håpe du får med deg meld fordet...:-)

 

Nå merkes det godt at det er en liten menneskebaby der inne. Sparkene blir mer kontrolert og sterkere. Og nesten til faste tider....

 

Råmelk ja...hehe....har opplevd at jeg har vært litt våt rundt brystvorten v noen anledninger, men den har vært helt blank. Råmelken er jo mer gul. Men kan hende at det har kommet så lite ut hos meg at det ser blankt ut....

 

Foten min har vært helt fin etter jeg var på sykeh. og det er jeg kjempeglad for.

 

Var hos Gynekologen om tor for jeg måtte ta en GU, ble kjepepositiv da han sa at vi skulle ta en UL av babisen først siden det var så lenge siden. Han målte den og regnet den til å være ca.1000g, var da 25+1.

 

Skal bestille 3D UL i morgen om de har oppe, hvis ik må jeg bestille på tir. Svigermor skal være med også, syntes hun fortjente å få en fin opplevelse av å se babisen for hun har stilt opp så for oss og tatt meg imot med åpne armer fra dag 1....;-)

Fikk du med bilder utenom den dvden....??

 

Håper alt står bra til med dere 3... Nå er det ikke så lenge igjen...Håper vi får en fin lang sommer for da går jo tiden så mye fortere....:-)

 

 

KLEMZ KLEMZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

 

Har bestilt 3D UL og skal dit til tir....;-)

 

GLEDER MEG MASSE.....:-)

 

HÅPER DERE HAR DET BRA...

 

 

KLEMZ KLEMZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hvordan gikk det på 3d?

va det ikke gøy? jeg synes det var en kjempe opplevelse.:o)

alt er fint med oss. skal til jordmor no 14 juni blir spennende.

huff har ikke fått i gang nettet hjemme men kommer vel strax, kjedelig å vente på at den skal bli i orden igjen.

åssen går det med foten din?

håper dere alle har det bra.

 

sommer klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei....

 

Joda....3D gikk greit det, men han ligger allerede med hodet ned og har finni den mest trange plassen og ligge på...trygt og godt...;-)

Morkaka mi ligger jo i forkant så han lå med ansiktet sitt mot den og magen min og kroppen opp på min v side... Da var det ikke så godt å få skikkelig bilder, men fikk bilder i profil og alt var bra med han.

Skulle nok vært på 3D UL tidligere i sv.skapet. Men da har jeg lært til neste gang...;-)

 

Foten har vært bra siden jeg var på sykeh. Det eneste nå er at jeg hovner opp i begge føttene om jeg går mye og særlig om det er varmt ute. Da sitter jeg med bena høyt på kvelden og får litt massasje så går det som regel litt ned el helt bort.

 

Åssen gikk det hos jordmor 14.juni da??? Jeg skal dit den 29.6 jeg da....:-)

 

Får håpe dere får igang nettet hjemme snart...kjedelig å være uten når man har fått den vanen med å ha det...;-)

 

Hadde jo meldt så fint vær i dag, men er jo skikkelig overskyet, så i dag blir det ikke noe tur...

 

Håper ellers alt står bra til med dere....;-)

 

 

Sommer KLEMZ

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei..hei...

 

Fortsatt ikke fått opp nettet hjemme..?? Hvorfor er det nede egentlig..??

 

Håper jeg hører fra dere snart da...;-)

 

Nå er vi over i 3.trimester vettu...;-)

 

 

KLEMZ KLEMZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei

 

Her var den røde tråden vår også....trodde den var borte jeg...

 

Du kan jo bestemme om du vil svare på den andre meld her el på den nye som du startet hvor du skrev at du var blitt innlagt...

 

Håper å høre fra deg åssen det går snart....

 

 

KLEMZ KLEMZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei...hei

 

Lurer fælt på åssen det går med deg om dagen... Fortsatt på sykeh...?? VI skal dit på omvisning tor om 2 uker....;-)

 

Håper å høre fra deg snart... Vi nærmer oss jo med stormskritt nå....

 

 

KLEMZ KLEMZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei..hei...

 

 

Hmmmm....lurer fælt på hvordan du har det for tiden om du har født el ikke osv.... Hadde jo vært kult om vi ble liggende på sykeh samtidig... Tror for min del at gutten kommer før termin. Har tippet på siste uka i aug...;-) Har hatt så mye sterke kynnere de siste 2-3 ukene samtidig som jeg har nedtrykk....

 

Håper å høre fra deg før vi føder...;-)

 

Skriver det samme på begge de røde trådene våre så kan du jo bestemme hvor du vil svare....

 

 

KLEMZ KLEMZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...