Gå til innhold

September: til itoppen

Anbefalte innlegg

jeg er 18 år. blir 19 til someren. er sammen med barnefaren. vi har kjøp leilighet i tjølling. glad jeg har han :o) jeg skal på kontroll i morgen og ultralyd 18 april det ser jeg frem til.

gamel er du?

hadde vært koselig å hat kontakt. men blir jeg for ung skjønner jeg.

kommer vel til å være innom barnimagen hverdag fremover.

ha en finfin dag/kveld

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4688763-september-til-itoppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen...:-)

Jeg ble 30år i januar. Fint å høre at du er sammen m barnefaren(alder?) og at dere har det bra sammen.

I går var jeg og samboeren(33år) min til kontroll og vi fikk høre hjertelyden til den lille....:-) Det var godt å få en bekreftelse på at det var liv der inne.

Vi skal på UL på samme dag som dere....! Dere skal vel til Lunde dere og?? Når?? Jeg har time kl.1040.

Alder har jo ingenting å si på om vi kan ha kontakt el ikke...:-)

Klemz

han blir 22 år.

jeg går til kontrol i skien jeg. så kjæresten min og meg skal ditt sammen har time kl to. har alt av kontroller på sykehuset i skien. litt tungvint men greit. alder er bare noe vi går rundt med det.....:o) hehe hakke noe å si synes jeg heller.

var hos jordmoren06.03 sammen med pappaen min. hørte jeg hjerte jeg oxo det var en fantastisk opplevelse egentlig. tårene begynnte å trille på meg. da var babyn 6,5 cm og i full aktivitet. så de små armene og beina som gikk hit og dit hode flyttet på seg, det var helt rått. etter det møte med babyn ble jeg enda mer sikker på at valgene jeg hadde tatt var riktige. jeg GLEDER meg til 18 april. hilse på lille my igjen :D

kos

Hei.

Hvorfor har du alle kontr. dine i Skien??? Er det fordi du er med på noe undersøkelse el noe??

Så den lille allerede når jeg var 8uker på vei jeg. Fikk UL så tidl for jeg var usikker på hvor langt jeg var på vei, fordi jeg hadde hatt mensen en gang en dag etter jeg ble gravid. Da var det bare hjertet som slo, nurket lå helt stille. Så var vi hos jordmor 6.mars og da var det litt mer liv der kan man si...;-) Da sprellet den m både armer og ben....så den har fått kallenavnet sprellemann...:-) Var for tidl for jordmor å se kjønnet da, så fikk ikke vite noe da. Men håper Lunde kan se det om 14dg, får bare håpe sprellemann ikke snur seg m ræva til....hehe...:-)

Vet dere om det blir gutt el jente siden du kaller den for lille my??

Klemz

har diabetes jeg. så går hos et team i skien for gravide med diabetes.

er i skien hver 14 dag enten hos jordmor eller lege. så det er alltid ett eller annet. vi vet ikke kjønnet. vi vil ikke hvite det heller. blir en overakelse når den dagen kommer :o) hihi

du har et barn til på seks år eller tar jeg feil? jeg må være ærlig med deg, vet vi ikke kjenner hverandre enda men blir vel mer kjent etterhvert, men synes det er så koselig å ha fått kontakt med deg. siden du har termin 11 september og er i samme situasjon. kansje vi ligger på sykehuset å hyler samtidig hehe jeg vet ikke hva jeg går til men du har kansje vært i gjennom det en gang tidligere hvisdu har et barn på 6 år

ha en fin fredags kveld

Annonse

Hei.

Har ikke fått vært her inne i helga. Har hatt så mye å gjøre. Pappa had 60-års lag på fre og var her hos oss på midd på lør og søn var vi i bursdag til det ene tantebarnet til samboeren min. Så jeg begynner å bli ganske mett på kaker...hehe...:-)

Stemmer at jeg har en sønn på 6år, han blir 7 i nov. Så for meg blir det nesten som å få førstemann på nytt selv om jeg selvfølgelig vet hva jeg kommer til å måtte gå igjennom. Vet egentlig ikke hva som er best jeg....hehe...:-) Å vite el ikke.....

Har du hatt diabetes lenge?? Både mamma og svigerinna mi har det...

Skal ikke se bort i fra at vi kommer til å ligge litt sammen på sykeh i hvert fall... kommer vi inn samme dag kan det jo bli litt av et hylekor...hehe...:-)

Syns selv det er kjempekoselig at vi har fått kontakt, blir jo spennende å se om terminen min blir noe flyttet neste tir når jeg skal til UL.... Kanskje vi kommer enda nærmere hverandre terminmessig.

Leste det andre innlegget ditt her inne, godt alt var bra med den lille... ikke no gøy når sånt skjer. Jeg har selv fått noen smerter i magen noen ganger når jeg går el går ut av bil og lignende. Går fra magen og ned i lysken liksom, vet ikke om det er samme type smerter du had, men da er det i tilfelle fordi livmoren strekker seg. Husk, vi er inne i den mest voksende fasen for nurket nå..:-)

Hva jobber samboeren din med da?? Og er du i jobb el går du på skole??

Ha en kjempefin dag videre.... kanskje vi snakkes senere i kveld...:-)

KLEMZ KLEMZ

kjæresten min er ferdig elektrikker og jeg er lærling som instutisjons kokk me det er ikke det jeg vill bli. jeg vil jobbe med barn og unge som har en funksjondhenning (downsyndrom osv)

trur vi kommer til å klare oss med di jobbene vi har. jeg tjner ikke så bra medsånn er det å være lærling.

hehe. er litt slitsomt med mye kake spising :o) selv om det er godt hihi. hatt diabetes i 12 år snart 13. rekker ikke å skrive mer kjæresten skal ha lit mat. kommer hjem fra jobb. vi prates senere :o) ha en strålende kveld

Heisann...:-)

Hvordan er det med deg om dagen?? Trodde jeg var kvitt kvalmen nå jeg men den kommer tilbake noen ganger...:-(

Åssen har formen din vært i sv.skapet??? Har du fått noen plager??

Jeg har bekkenløsning så jeg er sykemeldt og blir vel det resten av sv.skapet også. Så er jeg litt urolig foran UL til tir.... Kjente "liv"/bobler som sprakk i uke 13 og ordenlig liv i uke 15 men etter det har jeg ikke kjent noe, så er redd for at noe skal være galt...:-( Men er vel bare meg som uroer meg unødvendig.... Vet ikke hva jeg gjør om det er noe galt med den lille....

Håper dere får en fin påske om jeg ikke hører noe fra deg i påsken. Kanskje dere skal ut på tur??

KLEMZ KLEMZ

hei og hopp! :o)

har vært sykmeld fra 2. månde og blir det frem til permesjonen. har ikke vært noe i form i det hele tatt. kunne ønske det gikk ann å kjøpe søvn på boks i buttikken. hihi

blir litt lange dager men. er så ofte til kontroll oxo på grunn av diabetesen så det er ett eller annet hele tiden.

kvalm dag og natt. er bedere nå heldig vis. men nå kunne jeg sikkert sovi 24 timer i døgnet trur jeg.

gleder meg til tirsdagen da skal vi på ultralyd. hihi

håper du har fått sove så langt i svangerskapet hehe

har du hatt noen plager du?

reiser på hytte tur med svigermor. avreise fra kvelde fredag. blir deilig. dere da? sitte i sol veggen å kose dere? det er deilig bare kose seg i sola. kos deg. håper det lille knøttet har det bra også han som blir store bror og pappan må oxo ha det bra :o) hehe viktigst er mor og barn har det bra *ler*.

kos dere masse :o ))

klemklem

Jeg har vært sykemeldt siden før jeg visste at jeg var gravid. Fant jo ikke ut at jeg var gravid før jeg var 8uker + 4dager på vei... Da skjønte jeg jo hvorfor jeg hadde vært så kvalm...:-) Har gått ned 6kg pga formen siden jeg ble gravid og har vel bare gått opp ca.1kg nå... Kvalmen har gitt seg litt men kommer stadig innom en tur, er mye bedre av den nå. Får i meg mer normal kost bl.a. Tidl når det stod på som værst så spiste jeg bare noen få knekkebrød m gulost om dagen.

Etter kvalmen beg å gi seg så beg jeg med mye vondt i hue og svimmelhet, dette har jeg tidvis ennå og er jo slitsomt....

Blir jo dårlig m søvn også når man ikke er noe bra... søvnen er litt bedre men føler fortsatt jeg får for lite søvn.

Så er det jo bekkenløsningen da...det er ikke noe deilig. Hadde det i første sv.skap og men da fikk jeg det først når jeg var høygravid....nå fikk jeg det fra jeg var 8uker på vei....

Nå syns jeg brystene har blitt utrolig ømme....og noen ganger "knyter" de seg så sinnsykt at det er helt for J...

Hehe...men, men...er jo sånn det skal være, ingen sv.skap er like heller. Med guttungen så var jeg bare kvalm om morgen de første 3mnd.

Koslig at dere skal på hyttetur m svigers da....:-) Vi skal bare slappe av hjemme. Kanskje sette ut båten på fre el lør for da så jeg det var meldt bra vær. Kanskje dra på en øy og grille og kose oss litt.

Er samboeren din fra Kvelde??

Enig at mor og barn er de som skal ha det bra....;-) Vi skal vartes litt ekstra opp nå som vi er gravide... Men samtidig viktig å ikke glemme pappaen oppi det hele...:-)

Kos dere masse i påskesolen.... Håper dere får en kjempefin tur...;-)

KLEMZ KLEMZ

god morgen....

om morgen kan jeg drite i å sove må opp å være oppe et par timer så legger jeg meg i gjenn. slittsomt. men hver tid har hver sin skjarm :o)

vi er fra kvelde begge to. jeg har bod her hele livet men han flytta hit til kvelde for ca 8 år siden trur jeg. så det blir litt rart å flytte ut til tjøllingi oktober, da forlater jeg rede. er vel kansje greit siden vi har blitt tre innen den tid hvis ikke det er snakk om superovertid. ;O) hihi

lurer på om jeg har begynnt å få bekken løsning på natta. mens smerteri bekken området. vondt for å lee meg om natta hvis je må p do eks. det blir jo noen turer.

ta med barn å samboer på kino å se istid. hvis ikke dere har sett den. hysterisk morsom.hihi

håper dere får en fin båt tur :o) kos dere. snakkes senere. prøve å legge meg litt har vært oppe siden 07.00

snorke snorke hihi

Heisann...

Våken tidl om morg jeg og, men går å legger meg etter jeg har satt på tv for guttungen. Ligger å slapper av noen timer, sovner litt innimellom.

Vet ikke om jeg vil betegne bekkenløsning som menssmerter. Jeg har hatt så sterke menssmerter at ingen smertestillende har virket og har bedt mamma og pappa om å ringe sykebil (det ble ik gjort da).

Men rier minner meg veldig om menssmerter....

Bekkensmerter går mer fra bekkenet og ned i lysken (foran) eller fra bekkenet bak (kjennes ut som det kommer fra setet) og ned i benet bak (kan minne om isjas smerter). Får problemer med å bøye oss bl.a.

Jeg får vondt når jeg bøyer meg for å knyte sko, har prøvd å sitte på en stol når jeg gjør det for å avlaste litt men hjelper ikke stort. Så er det viktig å ikke strekke seg for langt, får man vondt må man roe ned. Det værste man kan gjøre er å støvsuge og vaske gulv. Man får og vondt av å snu seg i senga etterhvert (det har jeg merket stor forskjell på den siste uka). Så er det om å gjøre å gå med korte skritt når man går (legen sa til meg at jeg sku gå som ei gammel dame..Hehe) og når man skal inn og ut av bil må man holde bena samlet når man tar de inn/ut i bilen. Man skal heller ikke løfte for tungt....

Så pass på deg selv vennen....:-)

Istid 2 kunne jeg tenkt meg å se ja...har istid 1 hjemme på video....:-)

Samboeren din er på alder med broren min (broren min er 25 blir 26 i nov), kanskje han vet hvem det er.... Hvor i Kvelde er dere fra??

Håper du har fått sovet litt nå så du er litt mer utvilt...:-)

KLEMZ KLEMZ

Annonse

Hei.

Har dere kommet dere hjem fra hyteturen da??

På torsdag var vi alle 3 på kino i s.fj på Istid 2...den var jo morsom da...:-)

På fre satte vi ut båten på seilerhytta og lør tok vi en liten tur ut på Malmøya og koste oss.

De to elsklingene mine var jo så gærne at de tok av seg bukse og sokker og gikk utover i vannet....brrr....brrr...

KLEMZ KLEMZ

god kveld! nå er jeg hjemme igjen etter en kjempe fin hytte tur.

hihi.

hvar på isfiske på lørdagen det var veldig veldig kald men en koselig tur. mye frisk luft. det er bra for kropp å sjel. men å gå i oppover bakke med snø løsnet fint på bekkenet trur jeg huff var vondt.

istid er døds bra synes jeg.

to gale folk du er på tur med da. hehe vasse i sjøen nå huff blir kald på beina bare tanken. heeh de kan ikke synes det vaR DEILIG ELLER? hihi

nå er det ikke lenge til vi skal hilse på nurkka vår igjen. tirsdagen. fy jeg gleder meg. meg og kjæresten gleder oss veldig får nesten ikke tiden til å gå fort nokk :o) begynner å bli litt trangt i klærna nå. er det sånn for deg også?

stedsnavn= rimstad, det er litt ovenfor kvelde ligger på grensen til hvarnes. vi bor der begge to hjemme hos mamman og pappan min til leiligheten vår blir ferdig til å flytte inn.

er så utrolig gald for å ha mamma og pappa. de blir unge besteforeldre men de tar det som en drøm,glad for at vi kan bo hjemme begge to til babyn er født og et par uker etter fødselen. men de svigerforeldrene mine er helt på tuppa de også. de får ikke tiden til å gå fort nokk de. hehe ha en strålende kveld videre.

Heisann....:-)

Vært en tur på Malmøya i dag og vi. Idag blåste det veldig på overfarten men gikk bedre hjem igjen...:-) Satt i le på øya da, så vi koste oss i sola...:-)

Isfiske hadde vært gøy å prøvd en gang...liker å fiske jeg... Snart skal vi begynne å sette ut garn og håper vi får masse deilig fisk....;-)

Ja, man merker det fort i bekkenet når man har gått litt...særlig merker jeg det på kvelden. Men vi kan og merke det når vi går om vi sklir litt el lignende som får bekket i en bevegelse som er "unormal"...

Gleder oss til i morgen og det tenker jeg dere to gjør også.....;-) Blir fint å se nurka våre igjen... Å få vite at alt forhåpentligvis er bra... Jeg får fortsatt på meg mine vanlige klær, eneste olabuksa som beg å bli litt trang, men kan fortsatt gå med den og. Men tar nok ik lang tid før jeg vokser ut av mine vanlige klær for det er jo den perioden vi er inni nå som er den mest voksende for nurka...:-)

Rimstad vet jeg hvor er.... Syns det er kjempkoselig at foreldrene deres tar det så sporty og gleder seg med dere....:-) Det hjelper jo stort det... Tenk på de som ik har støtte fra foreldrene sine...

Har dere vært kjærester/samboere lenge??

Vi skal en tur til svigerforeldrene mine etter UL i morgen, må jo fortelle åssen det har gått. Så ble vi bedt på midd samtidig da...;-) Svigermor er også helt i skyene, ennå hu har 5 barnebarn fra før...

Vi må jo komme innom her å fortelle hverandre om UL i morgen da....:-)

KLEMZ KLEMZ

hei og hopp. jaja nå er dagen her. gleder meg heeh vet ikke om du ser dette før du skal til ultralyden men ville bare ønske dere alle lykke til. det blir forhåpentligvis en flott opplevelse.

meg og samboeren har vært sammen i strax 2 og et halvt år. tiden flyr hihi. dere gift eller samboere dere da? kansje litt frekt å spørre om men er litt nyskerig av meg :o) bør ikke svare hvis ikke du vill :o)

har dere noen kjent folk på rimstad? eller bare vet du hvor det er henn? hihi verden er ikke stor.

de bestemødrene får aldri nokk av barnebarn di :o) blir like helt i skyene bestandig.

jeg har fire besteforeldr som gleder seg til å bli oldeforeldre så det blir vel noen genrasjons bilder til dåpen håper jeg.

alltid like godt med middag hos svigermor hehe er koselig.

lykke til i dag så håper jeg alt er bare bra!

gleder meg!

stikker innom senere når jeg har kommet hjemm igjen jeg så skriver jeg litt da :o)

ha en strålende dag:O)

heihei :o)

hvordan gikk det i dag med deg/dere?

med oss gikk det igrunn kjempe bra. begynner å gro i været de barna hihi:O) fått ny termin, den endelige termin 17 sept. så er da 18 uker og 4 dager på vei. det var to hender og to bein og et hjerte men 4 hjertekammer. alt var på plass, så nå kan den bare ligge inni der å legge på seg og bli stor og fin.

er så spent på å høre åssen det gikk med deg.

gi meg et referat hehe. åssen var middagen til svigernor? hihi

mange klemmer

Heisann....;-)

Kjempefint at alt var bra med nurket deres....!!

Fikk ikke vært innom her i går... Gikk veldig bra med oss i går og....:-) Alt var bra med den lille, 4 hjertekammer, nyrer og alt som det sku være....

Hehe...må nesten le litt da.... Snakket jo om at vi kanskje kom nærmere hverandre terminmessig etter denne UL...det skilte jo 3dg men nå er det plutselig bare 1dg...!! :-) Min ble flyttet fra 11. til 16.... Tror selv babyen kommer før den 16., men vi får se. Tror ik jeg kommer til å gå over tida i hvert fall for med førstemann så startet jeg faktisk på termindato og han kom da natten etter 0255... Er jo ik så vanlig for førsteg. fødende å få til termin men siden jeg gjorde det med nr.1 vil jeg tro det skjer nå og...

Nå skal de bare ligge der å fete seg opp til livet utenfor den trygge, varme livmoren....

Det var masse liv der nede og nurket had masse boltreplass. Jeg beg å le ved en anledning og da ble det skikkelig huskestue for den lille....hehe....:-)

Jeg så selv hva det ble da....men spurte Lunde på slutten om han kunne se hva det var og sa jeg syns jeg så det selv hva det var. Da lo han og lurte på hva jeg hadde sett... Jeg sa...syns jeg så en liten snopp... Og da sa han at det var helt korrekt og viste oss tissefanten en gang til og testiklene.... Ikke noe tvil.... Enda en gutt... Får bli jente neste gang da...vil jo ha ei lita prinsesse også...;-)

Dere ville ik vite dere eller???

Middagen hos svigermor gikk bra, hu ble kjempeglad for en liten gutt. Men hu had jo blitt like glad om det var ei jente.... Spiller ik noe rolle bare alt er som det skal og de er friske og raske...

Du spurte hvor lenge vi had vært sammen...bare å spørre i vei om det meste med meg for jeg er så nyskjerrig sjøl at jeg kan spørre og grave om den minste ting... Så er den noe du ik vil svare på så gjør ikke det noe. Men med meg er det ik farlig å stille spørsmål.

Så var det svaret på sp.målet da....hehe...vi har ik vært sammen så lenge... 6 1/2mnd. Men alt stemte fra første blikk. Har hatt 2 lengre forhold bak meg før jeg traff den store virkelige kjærligheten...

KLEMZ KLEMZ

16. sept hehe må le litt nå da hehe. håper jeg slipper overtid for å se det sånn. har et søsken barn som strax er ferdig med uke 42, så skjer det ikke noe innen helgen blir ho satt i gang. du 16 og jeg 17. blir spenende detta her, det må jeg si. blir også spenende å se hvem sin som kommer først :-D var godt å lese at alt var bra med guttebassen deres. var så spent på å høre det.

vi vill ikke vite det vi, ikke endn. men må innrømme at jeg begynner å bli litt nyskerig på åssen kjønn det blir. så langt vill vi ikke vite det men skal på ultralyd om 6 uker igjen så det kan jo henne vi vill vite det da.

kjærlighet ved første blikk fins ikke noe bedre enn det :o)

må spørre å grave for å finne ut av ting om andre. finnes ikke dumme spørsmal bare dumme svar hehe.

hva synes han som blir storebror om at det blir en litten guttebass da?

hva jobber du men til vanelig da? du var sykemeld var det ikke sånn eller tar jeg helt feil?

skal du på no 3de ultralyd eller?

jeg har så lyst til det! hehe

klemklem

Hei.

Uff 14dg overtid må være et mareritt...!! :-(

Guttungen syns jo det var helt perfekt. Var jo en guttebaby han ønsket seg naturlig nok...;-) Han strålte som en sol når han fikk greie på det. Han skal være med til jordmor om 14dg for å se den lille på UL....det gleder han seg til. Viktig å ta med han og på ting som har m babyen å gjøre, så han ikke føler seg glemt....

Jeg er Hjelpepleier, ferdig utd sommer 04 og beg. på vid.utd. jan-05 på barsel og barnepleie. Er ferdig med all teorien og beg i praksis i Skien i Februar, men måtte etterhvert ta pause pga plager i sv.skapet. Må ta praksisen etter jeg har fått babyen og så er det eksamen da....

Jeg ble sykemeldt før jeg visste at jeg var gravid, for jeg var jo så sinnsykt dårlig og visste jo ik hvorfor el hva det var.... Etter jeg fikk greie på at jeg var gravid har det m bekkenet slått inn og derfor er jeg fortsatt sykemeldt... Har 50% stilling på sjømannshjemmet i Stavern.

Har vært inne på tanket å ta 3D UL, men har ik bestemt meg ennå... Blir jo litt spennende og litt "skremmende" om du skjønner. Får jo liksom sett hvordan babyen ser ut da....av utseende... Vet ik om jeg har lyst til det...

Nå har jeg problem med å finne noen fine guttenavn...har et fra jeg gikk gravid forrige gang (Herman). Syns det er så vanskelig å finne guttenavn. Mye enklere å finne jentenavn, syns jeg...;-)

Har dere beg å tenke på noe navn??

KLEMZ KLEMZ

søskenbarnet mitt fikk ei litta tulle i går kveld *stolt* nå gleder jeg meg. hehe

Emile eller Ola. det er di navnene vi har finni til nå.

Ola? ja vi er fra landet hehe.

snakk om sjømmanshjemmet da. jobber på stavern sykehjem jeg og byskogenbo og aktivitet senter. hehe

Hei...hei...!!

Så koselig da....ei lita prinsesse....;-)

Hehe....fler enn de fra landet som kaller sønnen sin for Ola da...:-)

Når skal du på kontr igjen da??

Jeg skal tir.4.mai til jordmor.....

Har du beg å kjenne liv....??

KLEMZ KLEMZ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...