Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 1 år nå, og i vognen hans har vi en sånn god tjukk pose som ser ut som en minisovepose. Den er varm og god, men blir nok alt for varm nå til våren/sommeren.

Han har ikke begynt å gå enda, så jeg regner med vi blir å bruke vognen ganske mye på ferie i sommer og ellers. Hva kan vært lurt å ha i vognen da? En tynn pose, underlag med teppe over? Blir veldig glad for forslag til hva som kan være greit å bruke.

Vi bor i Bergen, så det er rimelig mildt ( og vått :) her om våren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nå har vi lammeskinn og pledd på ham i vogna... Når det blir enda varmere bli vi å bare bruke pledd om det trengs. :-)

Skrevet

Jeg har nettopp vert igjennom nettopp denne tankerekka! Idag faktisk ;o) Og nå ligger det et nytt og fint lammeskinn i vogna.

Lurte på å kjøpe en ny vognpose (den andre brukes i barnehagen), men kom fram til at når han begynner å gå er det uaktuelt å drive å putte skitne støvler o.l ned i en pose. Lammeskinnet regulerer dessuten varmen om det er sommer eller vinter.

Så jeg ville brukt pengene til å kjøpe lammeskunn, og kanskje et fint pledd som står til vogna :o)

Skrevet

Takk for tips. Er det hull i lammeskinnet til sele? Tenkte kanskje jeg skulle prøve å lage en snøggelbøggel også selv at et fint teppe.

Skrevet

Vi har et stor fleece teppe som jeg har klipt hull til selene i. Det er så stort at han sitter på det, og kan samtidig pakkes helt inn. Greit å slippe å ta av skoene når han skal oppi posen - pakker bare dem på utsiden n¨n¨r det er så mildt.

• 2 år senere...
Skrevet

Når vi kommer til sommeren ville jeg absolutt ikke brukt et fleesteppe! De er både klamme og ikke minst brannfarlige når vi kommer inn i grillsesong og lignende. Jeg ville valgt et lammeskinn og evt. en bommuillspose. Vet at EasyGrow selger lammeskinn som har hull til å feste seler for både vogn og bilsete. Jeg er i allefall godt fornøyd med vårt!

Skrevet

Er det snakk om til sommeren her?

Hvis han er 1 år nå, vil han jo være 18mnd til sommeren..

Vi brukte bare et helseteppe til underlag, og et lett teppe til å ha på om hun sovnet i vogna.. hun var 14-15mnd i sommer..

Alle sverger til lammeskinn, men det er skikkelig ekkelt når de blir svett og det blir vått. Og det blir de.. Og ja det er ekte lammeskinn..

Nå vet jeg igrunn ikke hvorfor jeg svarer her heller, for det var jo merkelig å tenke på dette nå til jul :) Deg det gjelder kjenner ditt barn best, og kler på barnet/vogna etter behov vel :)

Skrevet

wow, så nettop at HI var fra april 2006...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...