Gå til innhold

Useriøse innlegg og spydige svar!

Anbefalte innlegg

Synes det er mye useriøse innlegg her! Ikke det at man ikke skal få ha det litt gøy og være litt useriøs av og til, men det blir for mye.. Og når noen spør om noe, eller kommer med et problem som de ønsker svar på, er det ofte at noen svarer spydig. Selvfølgelig er disse anonyme.. I tillegg er det få som orker å svare på seriøse og hverdagslige spørsmål. Synes det er synd at det er slik. Dette er ment å være et forum hvor man kan henvende seg hvis man lurer på noe og trenger tips/råd eller vil dele historier og erfaringer.

Personlig bruker jeg som oftest heller andre nettsteder når det er slik. Signerer med anonym, i tilfelle jeg kommer til å spørre om råd ved en senere anledning - da er det vel enda færre som svarer meg..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4688262-useri%C3%B8se-innlegg-og-spydige-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er helt teit at folk signerer med anonym på helt vanlig innlegg om helt daglig dagse ting. Hvorfor kan ikke folk signere med nick når de f.eks spør hvilken str babyen bruker i klær osv???

Virker på meg at de som signerer med anonym på enkelte innlegg ikke tør å stå for det de sier...

Det har jeg også lurt på....

Å skrive "babyen min bruker 68 i str" også deretter signere med anonym, skjønner ikke helt vitsen jeg...

Hadde det vært litt mere av privat karakter, da hadde jo saken stilt seg litt annerledes...

Det er synd at det er slik. Men det er lett at det blir sånn når man har en anonymknapp, tror jeg, i tillegg til at det er mange brukere her inne. Jo, flere brukere, jo større sjanse er det for at det blir overenstemmelser. Dessuten er det mange ganger vanskelig å uttrykke seg skriftlig, det er veldig lett at andre tolker det man skriver feil, for man har jo bare ord å forholde seg til. Og desverre sitter det en del der ut og fyrer oppunder for å lage uggen stemning.

Jeg bruker konsekvent anonym knappen rett og slett fordi jeg ikke liker å legge igjen spor etter meg på nettet. Dere må gjerne si at jeg er i overkant forsiktig, men når man bruker disse sidene jevnlig vil det etterhvert ligge utrolig mye informasjon om deg ute som hver for seg er uskyldig, men som til sammen kan danne et veldig detaljert bilde av deg og hvem du er. Noe jeg IKKE er interessert i at noen skal kunne klare å gjøre. Derfor synes jeg det er synd det ikke går ann å være anonym på skravlesiden. Jeg bruker ikke den siden sånn det er nå.

Vil legge til at jeg alltid er høflig og svarer ordentlig og med respekt på andres spm!

Og jeg mener jeg har rett til å være anonym, og til å slippe å identifisere meg når jeg legger igjen personlig informasjon til fremmede.

Annonse

Jeg synes at stemningen her inne helt klart er dårligere enn da jeg først begynte å "vanke" her for ca. 5 måneder siden.. Jeg trivdes absolutt mye bedre i begynnelsen enn jeg gjør nå.

De siste par ukene har jeg tilbrakt tid på et par andre fora enn dinbaby. Og det var vel egentlig først etter å ha sett hvor grønt gresset var på den andre siden av gjerdet at jeg skjønte hvor ampert og trist det faktisk er her inne til tider. Og det er jo trist at et nettsted som i utgangspunktet kunne vært en kjemperessurs for alle oss foreldre blir så useriøst.

Det er greit med anonyme nick, så lenge ikke anonymiteten blir noe folk gjemmer seg bak når de skal være stygge. Og det er jo ofte tilfelle her.

Nå tenker jeg at dette forumet er blitt litt som en barnehage der tantene sitter inne og drikker kaffe i stedet for å være ute og passe på hva barna driver med.

Jeg tror at vi trenger å bli tatt i ørene de gangene vi krysser streken for hva som er ønskelig oppførsel. Og de som ikke respekterer reglene bør heller ikke ha tilgang til forumet. Det ville gjort underverker for miljøet, det er jeg helt sikker på.

Og økonomisk så vil jeg tro at denne nettsiden genererer nok annonseinntekter til at en webmaster kunne settes på saken.

"Jeg tror at vi trenger å bli tatt i ørene de gangene vi krysser streken for hva som er ønskelig oppførsel. Og de som ikke respekterer reglene bør heller ikke ha tilgang til forumet. Det ville gjort underverker for miljøet, det er jeg helt sikker på. "

Kunne ikke sagt det bedre selv =)

Åh, Northernlights! Jeg minner meg hele tiden på å sende deg mail men så glemmer jeg det jo igjen når jeg endelig er ved datamaskinen.. :-P

Pakken kom vel frem (for lenge siden nå) :) Og jeg er superfornøyd!

Så vet du det!

Annonse

Enig med hovedinnlegger!

Stemningen her inne har desverre endret seg betraktelig de siste 2-3 månedene, og jeg syns ikke lenger at dette er et særlig "hyggelig" forum.

Om det nå er en eller flere som bare MÅ tømme seg for frustrasjon/aggresjon, folk som er værsyke, eller om det rett og slett er i overkant mye hormoner som har gått helt bananas.... det vet jeg ikke. Men litt skjerpings hadde nok vært på sin plass. Man må jo ikke benytte enhveeeeer anledning til å kjefte og smelle ;-).

Ha en fin dag folkens! Nå er det heldigvis snart vår, og det vil jo hjelpe på humøret til de fleste.

Mvh

Helt enig i at stemningen her inne kunne vært mye bedre.

Jeg skriev en meil til webmaster for to dager siden, fordi jeg syns det tok helt overhånd i innlegget "Ja - jeg er gravid".

Ba da om en knapp her inne hvor vi kan nå webmaster/admin enklere.

Har ikke fått noe svar på mailen ennå, noe jeg syns er veldig dårlig, og veit heller ikke om de har vært inne og sett på det jeg ba dem om.

Syns nok de som administrerer disse sidene burde ta en skikkelig opprydding, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...