Gå til innhold

litt drøyt å skifte på babysenga hver uke kanskje??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nja.. kanskje ikke dyna, men putetrekk og laken kan jo bli skittent av gulp, svette o.l. Og da skifter jeg gjerne på hele sengen..

Og ja, selvfølgelig, hos meg skinner ALT til enhver tid.. ;P

er faktisk enig i at det er litt drøyt ja, men putetrekk og laken kan jo bli skittent. jeg skifter kanskje 1 gang i mnd siden han her aldri gulper. lufter dyne, pute og madrass av og til.

Annonse

Jeg er helt enig med deg. Mange her skal fremstå så utrolig perfekt på alle måter. Vasker hver dag, har masse penger, babyen legger seg alltid i rett tid osv. Alt under kontroll. Ikke rart mange får det dårlig av å lese her, meg inkludert. Med tanke på sengetøy skifer jeg putetrekk ofte pga gulp, men laken og dynetrekk sjelden ettersom babyen aldri har tisset eller bæsjet igjennom bleien. Skifter ikke dynetrekk som det ikke er en flekk på bare for å skifte. Derimot skifter jeg pysj gjerne hver dag eller til og med to ganger om natten pga gulp.

enig med deg ja anonym:) tenkte aldri jeg skulle si meg enig med en anonym for mange av dem er spydige, men du virker ålreit. hehe.. tror faktisk bare jeg har skifta dynetrekk 2 ganger siden han ble født for 5 mnd siden. han tisser jo aldri igjennom, heller ikke gulper.

Er vell en vane.. jeg skifter hver uke uansett.. men det er fordi poden plages med mye eksem og det sammler seg støv + at han bruker en del kremer i ansiktet.. derfor....

vill ikke si jeg later som jeg er den perfekte husmoren fordi.. alle er jo forskjellige..

Så enig med Kisse!

Jeg har alltid skiftet på vår seng en gang i uken, rett og slett fordi det er fantastisk deilig å legge seg i rent sengetøy! Og det må det da være for lille jenta mi også. Dessuten er det ikke store jobben å ta når jeg likevel tar vår seng...!

Og tro du meg, jeg er ikke akkurat et bra husmoremne!!!

Godt å høre at ikke alle er så flinke :) .. var innom her tidligere i dag og fikk med meg et innlegg der nesten alle svarte at de skiftet på senga hver uke. Jeg har hatt dårlig samvittighet helt siden da og følt meg som dårlig husmor og mamma som ikke er så flink. Det kan fort gå 3-4 uker (æsj, jada vet det. Lufter ofte til mitt forsvar). Jeg skulle gjerne gjort det altså, for det ER deilig å legge seg i rene sengeklær, men tida forsvinner for meg. Det er så mye som skal bli gjort.

Annonse

Det må no vere opp til kvar enkelt kor ofte dei skiftar på senga til babyen...

Temaet var oppe for ei stund sidan, og nokon skreiv at det var anbefalt å skifte på babyen si seng 1-2 gongar pr månad (sjølvsagt oftare viss sengetøyet er synleg skittent) og dei voksne sitt sengetøy burde skiftast 2-3 gongar pr månad.

Vi bytter ikkje sengetøyet (verken vårt eller babyen sitt) kvar veke, med mindre det er synleg skittent. Har meir enn nok klesvask frå før :o)

Vi legger (nesten) hver kveld på en ny klut til å ha under hodet, den fanger forhåpentligvis opp mye av gulpen som ellers ville gått i lammeskinn og helseteppe. Ellers ligger baby i pysj, og svetter ikke, slik at det er ikke nødvendig å skifte hver uke, hvis hun ikke har spist på dynetrekket da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...