Gå til innhold

Noen spesielle, men fine navn:-)

Anbefalte innlegg

Hei. Vil gjerne ha tilbakemeldinger på om noen kjenner til disse navnene, og hva dere synes om de. Det er litt uvanlige navn tror jeg, men vurderer å ha det som et av to navn i dobbeltnavn.

Jentenavn:

Olathe

Olina

Miranda

Jerica

Keona

Adela

Alima

Carolina

Lara

Guttenavn:

Connor

Evan

Damian

Ervin

Samson

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4687483-noen-spesielle-men-fine-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jentenavn:

Olathe - aldri hørt før, liker det ikke

Olina - høres "hjemmesnekret" ut - liker det ikke

Miranda - ikke fint, med mindre en av dere er utenlandske

Jerica - aldri hørt før, liker det ikke

Keona - ikke fint, med mindre en av dere er utenlandske

Adela - ikke fint, med mindre en av dere er utenlandske

Alima - ikke fint, med mindre en av dere er utenlandske

Carolina - liker ikke Caroline, og iallefall ikke med A-endelse

Lara - Tenker Tomb Rider, ikke fint

Guttenavn: Gjelder alle; ikke fint, med mindre en av dere er utenlandske

Connor

Evan

Damian

Ervin

Samson

(Liker ikke "tilgjorte navn", sånn er det bare. Liker stødige, pene, korte og NORSKE navn....)

Jentenavn:

Olathe

Olina

Miranda- Har jeg hørt... Og synes ikke så veldig om det (har en venninne som heter det, liker ikke klangen...)

Jerica- Aldri hørt... Minte meg om Jeriko, er ikke det en by som nevnes i bibelen eller noe? Ikke noe særlig...

Keona- Aldri hørt, men likte det litt (litt svung over seg, tøft med andre ord!)

Adela- Har jeg hørt... Kjempe fint navn!

Alima- Ikke hørt det heller, men likte det:) Minner litt om Lima da (hovedstaden i peru...)

Carolina-Ja, hørt... Kjenner 2 som heter det faktisk... Helt greit...

Lara- Hørt, men ikke helt min stil...

Guttenavn:

Connor-Hørt ja, men litt for amerikansk for min del...

Evan- Samme som Connor...

Damian-Helt greit (men også for amerikansk...)

Ervin- Hørt Arvin (ganske likt...) Helt greit tror jeg...

Samson- Har jeg hørt, synes det er litt tøft... Men tenker på Samson bakeri...

Et lite tips jo&ba; har lagt merke til at du kun liker norske navn. Når da noen spør om navn som ikke er norske, så trenger du vel ikke gjenta til det kjedsommelige at du ikke liker de. Det er fult mulig å skrive "disse navnene var ikke min smak", og ferdig med det. Dessuten er det uinteressant at du understreker at du liker norske navn. Som man burde forstå ut i fra navnene, er dette er person med noen utenlandsk i slekta! Sorry, men jeg er litt lei av dere norskforkjemperne her inne, som ikke tar høyde for at noen har utenlandsk slekt!

Så til navnene;

Liker Keona, Adela og Carolina best av jentenavnene. Lara og Olathe liker jeg ikke, de andre var ok.

Av guttenavnene synes jeg Evan er nydelig, men det må uttales på engelsk, som kanskje blir litt vanskelig å gjennomføre i Norge. Derfor velger jeg Ervin og Samson son mine favoritter. Foresten het oldefaren til ei venninne Samson til mellomnavn, så det navnet er brukt i Norge for noen generasjoner siden også!

Synes foresten Duncan er et fint guttenavn, men det er kanskje også litt vanskelig i Norge...

Annonse

Til anonym rett over: Dette er et åpent forum hvor alle får komme med sine synspunkter på navn, uansett om de liker navnene eller ikke. For persilleblader som ikke tåler å høre kritikk finnes det sikkert andre fora de kan lufte meningene sine.

Av navnene over synes jeg Adela, Olina og Carolina var finest av jentenavnene og Evan av guttenavnene. De andre har jeg ikke helt sansen for, dessverre.

Olathe, Jerica, Keona og Alima har jeg aldri hoert foer. Syns ikke de var saelig fine heller.. Har hoert alle guttenavnene, men jeg ville styrt unna hvertfall Samson og Connor, som blir veldig snaalt paa norsk.

Olina og Adela er pene navn. Og hva synes du Ilona?..

Damian liker jeg godt, fori jeg er vant til det i Spania, men vet ikke hvordan det kan funke i Norge.. Hva med Joel?

Gjest Antarctica

Selvfølgelig kan man gjenta til det kjedsommelige at man ikke liker den ene eller den andre kategorien navn. Det er jo derfor folk spør. Hvis man har bestemt seg og veit akkurat hva barnet skal hete legger man vel ikke ut en rangeringsliste på nettet? Dersom man er opptatt av hvilke reaksjoner barna vil få når de presenterer seg, er det sikkert lurt å være litt lydhøre i forhold til hva ganske vanlige bimmere mener. Noen bimmere elsker Jerica og Miranda, andre syns akkurat de navnene er for unorske, eller tungvinte, eller for gammeldagse, eller for moderene og jålete, eller hva som helst. Foreslår man det på åpent nett får man tåle å høre hva slags reaksjoner men (potensielt) vil komme til å utsette barnet for.

• 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...