Gå til innhold

blir gaaaaaaal....

Anbefalte innlegg

har en liten en på straks 17 mnd.. og han er verdens mest utålmodige unge. uten overdrivelse.. og saken er at jeg har ikke førerkort og ei da heller bil.. så vi må busse når vi skal noe og d syns ikke han er videre arti nei...for han skal opp og fram i verden.. har ikke tid sitte i vogna si på buss. nei er du gaaaal. har prøvd å ha ha i fanget men han er som en orm.. skal trykke på knapper og folk.. og aller helst ned å gå.. så d går bare ikke. ergo må han sitte vogna. og vel, ja ikke arti ta buss med en unge som hyler og skriker.. og nå har han fått bhg plass fra mai og og dit må vi busse.. og jg venter ei lita ei i juni så gjett om jeg gleder meg til bussturene fremover. vurderer å kjøre opp.. men da må vi jo kjøpe bil.. for sambo må ha bila vi har nå.. og da plutselig blir d litt penger.. hva skal en pike gjøre???

noen som har forslag for "busstilvenning"?

mvh sytete

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4684175-blir-gaaaaaaal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt flaut å innrømme, men jeg bestikker ham med kjeks om han slår seg vrang på bussen.... Her går det litt opp og ned om han vil kjøre buss eller ikke, akkurat nå har han ikke så mye imot det, men for 14 dager siden.... Måtte nesten ha med meg sov i ro på bussen til de andre passasjerene.... :-S

Vet ikke om dette er noen hjelp.... Håper det går seg til. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4684175-blir-gaaaaaaal/#findComment-4684846
Del på andre sider

Vi har også en veldig utålmodig liten en, og busser hver dag til barnehagen og hjem.

ikke alltid like stas, men går vanvittig mye bedre nå enn i begynnelsen !

Alt blir en vane, sies det jo.

Kan ikke si annet enn at det blir en tilvenningsperiode, om han hyler og skriker de første to ukene - hver dag - så betyr ikke det at han vil gjøre det resten av året også.

Han vil skjønne at slik er sånn, at man må sitte i vogna på bussen (ihvertfall enn så lenge) og at slik skal det være uansett hvor mye han hyler.

Tror ikke det er så lurt å introdusere bestikkelser slik at han vet at om han hyler så får han kjeks, det tar ikke lang tid før de legger sammen to og to...

Forbered deg på at det tar noen dager (uker) før han resignerer, og gjør det samme hver dag - ikke ta ham ut av vogna noen dager og andre ikke for.eks.

Du kan eventuelt ta med noe dere kan pusle med på bussen til å begynne med, om det er en bok han liker å bla i eller en gammel mobil han kan få plukke på eller lignende.

Lykke til !

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4684175-blir-gaaaaaaal/#findComment-4686932
Del på andre sider

har med kjekse og bok, men nei.. varer bare ei kort stund.. så hives det ned og mamma må plukke opp og det er en lek jeg ikke kan delta på.. for min del går d bra med hyl og bærsel. men d plager jo sikkert de andre passasjerene.. sist jeg tok buss begynte jo faktisk ei dame og dra i lua hans og sa den var for stram (men den er for stor..) og ga han et kronestykke..(kjempelurt til en som putter alt i munnen..) og begynte spørre hvor langt vi skulle sitte på.. jeg måtte virkelig holde meg for å ikke begynne le høyt.. tilslutt kom hu med en reklame.. som hu ville ha tilbake da hu gikk av bussen, da starta han å gråte pga hu røska den ut av hendene hans.. da kom a sannelig på bussen igjen og slengte den i vogna.. ikke helt navla hu der nei. men måtte jo bare le.. d gjorde de andre også..hehe nei lett skal det sannelig ikke være.. må vel bare bite tenna sammen og la han hyle og bære seg. er ikke synd på han i heletatt.. og håpe d ikke sjenerer for mye for de andre.. huff. hehe

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4684175-blir-gaaaaaaal/#findComment-4688794
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...