Gå til innhold

På ultralyd med eksen...

Jompi 24/08 og fødeklar!

Anbefalte innlegg

Nå er det en time til jeg skal på ultralyd.. Kjæresten kom ned i går.. forholdet har hanglet lenge, og jeg valgte å gi den tunge beskjeden om at det ikke kan bli oss. Han er fortsatt her hos meg siden jeg har lovet han å være med på ultralyden. Jeg har bare en fæl følelse av at han vil "ødelegge" opplevelsen min! At jeg kommer til å irritere meg så mye over han at jeg ikke får den gode følelsen liksom.. Håper det går bra.. noen som har vært borti dette?

Fortsetter under...

Hei Jompi!

Jeg og barnefaren er ikke sammen, men han har vært med når det har vært tid for ultralyd, han skal også være med på fødselen når den tid kommer. Pappan til beibien fortjener også kontakt med beibien FØR den kommer ut, og ultralyd er eneste mulighet pappan har til å oppleve sitt ufødte barn.. Det syns ihvertfall jeg.. :o) Lykke til!

Hei!

Jeg ga fint beskjed til eksen min at det ikke var aktuelt å ha han med verken på ultralyd eller fødsel. Føler at to mennesker må ha en nærhet til hverandre for å dele sånne opplevelser. Den nærheten føler ikke jeg til min eks.

Tror nok det er veldig individuelt hva folk føler er riktig å gjøre, men det må iallefall føles riktig!

Synes du tar litt feil med fokus her. Jeg mener at under en fødsel er det den fødende som står i fokus. Det er den fødende som har en rett til å ha noen med seg på en fødsel - en so kan hjelpe og støtte henne i det strie arbeidet. Da er ikke en eks alltid det beste alternativet!

Det er dessuten ikke så altfor mange år siden mennene slapp inn på fødestuene. Og det var ikke for deres egen del - men for at de skulle kunne være en god støtte og hjelp til kvinnene!

Anonym1

Annonse

Jeg som skrev til anonym1 første gang.. Var ikke spørsmålet her inne om og la pappan få være med på UL egentlig. Da var det vel gjerne det jeg svarte på, ikke sant. Har jo selv vært i mellom en fødsel en gang før og jeg kan si deg at hvis far og jeg ikke hadde vært sammen så ville jeg sikkert ikke hatt han med. Men på UL skulle han fått være med, så hvor glad min samboer var når han var med UL med det forrige barnet. Og nekte en kommende pappa det vil være veldig egoistisk mener nå jeg. Det er jo koslig for han å være med fordi han knytter seg mye sterkere til barnet. Kanskje det går opp for han at han virkelig skal bli pappa når han ser det lille barnet ligge inne i magen og sprelle. Det unner jeg virkelig alle fedre fordi de får på en måte ikke den samme nærheten med barnet som vi mødre gjør gjennom svangerskapet.

• 2 uker senere...

skal på ultralyd imorgen jeg også.. med barnefar! har ikke NOE lyst, men føler at jeg må. skal også ha med mamma så håper det blir bedre da. håper ikke han på en måte ødelegger opplevelsen min.

er jo ikke for å være slem man ikke vil ha med barnefar, men svangerskapet skal være en fin tid for mor, og det er viktig! jeg har hatt nok tanker i hodet om far fra før av!

fordi jeg føler at det kan være bra for senere kontakt.. o du skjønner. han har sagt at han vil ha ungen mer enn det vanlige "pappa" ansvaret. da blir jeg redd... om han da får bli med på ultralyd, har han på en måte ikke noe på meg..off..vanskelig.. drar om en times tid! gruer meg mer enn jeg gleder meg.. skal jo ikke være slik!

Annonse

han var "syk" sa han! jeg går på skole i fredrikstad.. og skulle ta ultralyden i tr.heim fordi at han skulle få være med... fikk 30 timer fravær pga dette.. synes det var dårlig gjort å ikke møte opp! kunne sagt ifra litt før, eløler møtt opp! er ikke vanskelig å sitte å se på en skjerm på din EGEN baby i 30 min når du er syk...da ble jeg sinna.. er det enda:P

men sånn ellers var det jo greit å slippe å møte han..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...