Gå til innhold

Hjelp? uker+dager etter flyttet termin.

Anbefalte innlegg

I går var jeg på ul. Var da 19+3 regnet ut fra første dag i siste mens. Terminen ble flytte 2 dager tidligere..og er jo 3 dager tidligere uansett i forhold til hvordan vi regner her på bim. hmm er jeg egentlig 20+2 i dag da? Det er jo ikke 20+2 dager siden jeg hadde siste mens, men sånn i forhold til ant. uker og dager man faktisk skal gå gravid.

Assa hæææ, noen som kan svare??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4683547-hjelp-ukerdager-etter-flyttet-termin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm, jo men legens termin (menstermin) var 26. Bim sin (menstermin) var 29. Bim regner 3 dager mer enn det lege/jm gjør:)

Så sett er det jo 5 dager før bim sin termin. Bare tenkte på på min side, om jeg skal endre. Altså babyn kommer jo når den kommer, men alikevel.

Egentlig litt ja..jeg vet jo ca. når jeg hadde el for testa jo.

Hei Molait, så du svarte på det andre innlegget, men skriver her jeg. Jeg følger ikke bims kalkulator, men barneverden sin, jeg er idag 17+2, når jeg skal på UL er jeg 19+3 ca ! Så i min 20'ende uke, men fortsatt ikke 20 fullgåtte uker, if you know hehe !

Andre som hadde ul på dette tidspunktet ? Er så mange som sier at enn om det er noe feil osv. er det ikke da for sent etter uke 18 ? Jeg vet ikke helt hva de mener jeg da :S

Jo det skjønner jeg da:))

Er i min 20ende uke fordi jeg er 19+4 i dag (ja sorry skrev feil i stad..hehe..er jo onsdag i dag) Jeg regner uker + dager utfra første dag i siste mens.

Bim regner 3 dager mer. Forskning viser at dette er mer korrekt terminberegning, men legene holder fortsatt ved den "gamle" utregningen.

Det jeg lurer på er om jeg skal flytte antall dager med +2 eller +5 på hvor langt jeg er på vei? Men er jo litt rart for jeg fikk jo mensen for 19uker og 4 dager siden da. Argh assa!!

Annonse

må bare henge meg på her å si at jeg følger ul teminen min jg og.. men egentlig irriterer det meg litt at det skiller 4 dager, for jeg vet akkurat hvilken dag jeg hadde el! så egentli skulle jeg være 21+1 idag, ikke 20+4.. jaja.. går nok overtid uansett jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...