Gå til innhold

Kjempestygt eksem + ang nye kremer og karbamidholdig krem

Anbefalte innlegg

Eksemet til minstemann har nå blitt verre enn noensinne..

Vi har nettopp skiftet krem, da den forrige så ut til å virke dårligere enn den gjorde i starten.

Etter tips her inne har vi begynt med HTH Creme, men ikke på selve eksemet.

Bruker HTH på mage, armer og bein. -Og de stedene har holdt seg helt frie for utslett. Supert!

Men: begynte med først Decubal, deretter Apobase på rygg og i ansikt.

Det har bare blitt verre og verre. Nå er det ille.

Hva kan dette komme av. Kanskje ett år siden det var så stygt.

Noen som vet hva dette kan komme av?

Hadde aldri prøvd Decubal (recover) og Apobase, men de er vel "trygge" kremer? Har noen hatt dårlige erfaringer med dem?

Eller skjer det at de reagerer bare på det at man skifter krem?

Kan jeg ikke bruke HTH Creme på eksemet?

Noen tips?Eksemet til minstemann har nå blitt verre enn noensinne..

Vi har nettopp skiftet krem, da den forrige så ut til å virke dårligere enn den gjorde i starten.

Etter tips her inne har vi begynt med HTH Creme, men ikke på selve eksemet.

Bruker HTH på mage, armer og bein. -Og de stedene har holdt seg helt frie for utslett. Supert!

Men: begynte med først Decubal, deretter Apobase på rygg og i ansikt.

Det har bare blitt verre og verre. Nå er det ille.

Hva kan dette komme av. Kanskje ett år siden det var så stygt.

Noen som vet hva dette kan komme av?

Hadde aldri prøvd Decubal (recover) og Apobase, men de er vel "trygge" kremer? Har noen hatt dårlige erfaringer med dem?

Eller skjer det at de reagerer bare på det at man skifter krem?

Kan jeg ikke bruke HTH Creme på eksemet?

Noen tips?

Fortsetter under...

Hei, Jeg har en liten datter på snart 2 år, hun er også plaget med eksem.

Det som hjelper henne er Mildison på det verst, kan brukes i en uke uten sammråd med lege. A-derme fuktighets krem er den jeg har fått anbefalt av lege og de som jobber på apoteket, og jeg kan virkelig anbefale den. I bade vannet bruker vi NAF bade olje, det noe dyrere brodukter men de hjelper + at vi har begynnt med vaskepulver og tøymykner sensitive, da merket jeg stor forskjell.

Lykke til :)

Vil bare støtte May på hvilke kremer som er best! Jeg har atopisk eksem selv også og prøver de samme produktene som lillemor, og jeg har aldri vært borti en bedre fuktighetskrem enn A-derma. Den er dyr, nesten 200 kroner, men særlig i dårlige perioder er den vel verdt pengene. I gode perioder holder det med (blå) Apobase eller annen helt nøytral fuktighetskrem.

Håper du også bruker hydrokortison/mildison på eksemet? Jeg vet av egen erfaring at det bare blir verre og verre hvis man ikke behandler det skikkelig...

Jeg prøvde A-derma for ett år siden, men da ble eksemet bare verre!

Veldig leit, for jeg har jo skjønt at dette er den kremen med best resultater.

Kanskje jeg skal gi den en ny sjanse?

I løpet av det året som har gått har jo eksemet blitt mye bedre.

Det jeg da lurer på er hvor lang tid det vil ta før jeg ser resultater..

Når jeg har prøvd nye kremer i det siste, så har det bare blitt verre.

Kan det virkelig ta mange uker før man ser forbedring som føle av en bestemt krem?

- Så lenge tør jeg i såfall ikke prøve hvis det blir verre først..

Ja, jeg bruker kortison.

Men ikke mildison, for den ser det også ut til at faktisk forverrer eksemet!

Det eneste som er synd er at den mildeste kortisonen ikke lenger har særlig effekt. Har fått resept på locoid, og den fungerer bra.

Men nå er utbruddet verst i ansiktet, og der bør man vel ikke bruke locoid??

Må vel også legge til at barnet er sykt nå, så da er det vel vanlig at eksemet blir verre?

Huff a' meg.

Dette ble langt, beklager det..

Og, vi bruker ikke tøymykner, nei. Det sluttet vi med for lenge siden. Kun nøytalt vaskemiddel. Kjedelig, men er det eneste som gåt greit..

HI

Sønnen min har hatt en god del eksem, og han får stygge "sår"...

Vi har prøv absolutt alle kremer uten resept.. men ingenting hjelper.

Fikk på helsestasjonen en resept på Apolar, og etter 2 dager forsvinner det. Denne kremen skal ikke benyttes i ansiktet da og bare smøres på selve eksemet i et tynt lag...

Den fungerte supert her... vil absolutt anbefalle den.

Annonse

Hei,

Jeg har selv atopisk eksem, og har prøvd utallige kremer - også Decubal og Apobase. Synes ikke noen av disse har hjulpet meg.

Nå har jeg imidlertid funnet en krem som jeg synes virker veldig godt på meg og min datter. Den heter A-krem og fås på apoteket. Koster ca. 150,- for et lite glass med skrulokk, men er ganske drøy. Dette er en krem som tilfører fett, men som samtidig trekker inn i huden så den ikke virker klissen. Har også selv god erfaring med Carbaderm uten parfyme fra apoteket (med karbamid), men denne kan svi litt med en gang, så den er nok ikke så godt egnet for barn.

Datteren min, som er 13 mndr nå, fikk skikkelig utslag av eksem ulike steder på kroppen når hun var rundt 6-7 mndr gammel, pga. at vi besøkte noen i familien som røyket (har unngått røyk siden det!).

Til og begynne med smurte jeg henne med tynt lag med Hydrokortison. Brukte denne morgen og kveld på eksemet i 1 uke, og deretter trappet ned til 1 gg per dag i en uke. Deretter vedlikeholdt med 2-3 ggr i uken etterpå. Både i perioden hvor jeg brukte Hydrokortison og i tiden etterpå har jeg smurt datteren min med A-krem, og hun har faktisk ikke vært plaget av eksemet siden! Hun har en lys og tander hud, så jeg bruker A-kremen alltid etter bad og dusjing (hun bader ikke så ofte for det tørker ut huden). Bruker alltid bare uparfymerte oljer når hun bader og dusjer.

Når det gjelder HTH Creme så trodde jeg den inneholdt parfyme? Det bør du iallefall sjekke, og slutte å bruke den hvis så er tilfelle.

Som nevnt, anbefaler sterkt A-krem, men tror du bør oppsøke en hudlege for utredning, og evt. få et program for behandling med kortison først, da det antakelig er det eneste som vil dempe eksemet.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...