Gå til innhold

Hvor mye gikk dere opp i graviditet og hvor lang tid tok det å bli kvitt kiloene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg gikk opp 16 kg. Gikk ned 8 kg ved fødsel, og 4 kg de seks mnd jeg ammet. Resten satt som støpt fram til nesten ett år etter fødsel. Da først fikk jeg dem av, men det var med hardt arbeid.

Jeg gikk opp 18 kilo...

10 dager etter fødsel var jeg to kilo mindre enn før jeg ble gravid - gikk altså ned 20 kilo på 10 dager...Deilig å komme inn i klærne sine så fort!

Men jeg tror jeg omtrent bare la på meg vann - jeg var helt sinnsykt full av vann...

Har aldri fullammet, men har ammet fram til før helga nå (frøkna blir 5 mnd om to dager)

Gikk opp 23 kg med første. 8 kg forsvant under fødselen. Ammet i fire mnd og seks mnd etter fødselen hadde jeg bare gått ned 5 kg.

Ett år etterpå hadde jeg gått ned 26 kg.

Med andre gikk jeg opp 19 kg og 8 forsvant under fødselen og har hittil gått ned 3 kg etter det. Babyen er nå fire mnd og jeg fullammer.

Annonse

Gjekk opp 25kg, og no 6 1/2 mnd etter fødsel har eg vel... hmm... la meg tenke... 24kg att...? Gjekk ned lite i forbindelse med fødselen (bytta ut babyen med vatn i kroppen liksom) og gjekk opp att dei første vekene.

Kutta ut snop og la om kostholdet for 2mnd sidan, har gått ned EITT lusent kilo etter det. Går tur (så mykje bekkenet tillater det) kvar dag, men det ser ikkje ut til at noko hjelper *grøss*

Håpar ammeslutt kan ordne på ting, då skal eg begynne på ein ordentlig slankekur ja...

Jeg gikk opp fra 55 kg til 69 kg, altså 14 kg. Etter 1 mnd var alt borte og nå veier jeg 50 kg. Gutten min er 5 mnd +1 uke. Han suger all næring ut av mammaen sin:) Greit nok å gå ned, men ikke ukontrollert slik jeg har gjort, gleder meg til vekta stabiliserer seg!

jeg gikk opp fra 65 kg til 83 kg, altså 18 kg. Jeg fødte i uke 33+4 så hadde jo enda 6,5 uke igjen. Da jeg kom hjem fra sykehuset igjen var vekta på 73 kg, altså 10 kg ned på 8 dager. Så gikk jeg raskt ned til 67 kg og var der i mange mnd. Tok meg så litt sammen i januar og er nå på 64. Jeg fullammet i 9 mnd pga prematur og så ammer jeg litt enda morgen, kveld og litt på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...